16 دلیل برای تقویت شادی واقعی در زندگی

0
16 دلیل برای تقویت شادی واقعی در زندگی
خوشبختی از بسیاری جهات مهمترین مفهوم زندگی است. در اینجا چگونگی پرورش مهمترین منابع شادی را شرح می‌دهیم. منابعی که می‌توانند شما را در یافتن، حفظ و تقویت خوشبختی یاری کنند.
در حالی که بیشتر شادی در شرایط بدون استرس به وجود می‌آید، روابط اثبات شده‌ای بین فعالیت‌های کاهنده استرس و شادی وجود دارد. پیشگام روانشناسی مثبت مارتین سلیگمن تحقیق و نوشته گسترده‌ای در مورد “شادی معتبر” انجام داده است که همه چیزهایی که شما به طور غریزی می‌توانید برای داشتن یک روح خوب از آنها بهره بگیرید در این چند مفهوم خلاصه شده‌اند: روابط قوی، کار چالش برانگیز و معنی در زندگی.

دکتر مایکل فریش، استاد دانشگاه بیلور و یکی دیگر از پیشگامان در زمینه روانشناسی مثبت، 16 زمینه مختلف زندگی را دسته‌بندی کرده است که به شادی فرد کمک می‌کند. اندازه‌گیری رضایت در این مناطق می‌تواند به اندازه‌گیری سطح کلی شادی زندگی و کیفیت زندگی افراد کمک کند. رضایت یک مفهوم گسترده است که اندازه‌گیری آن دشوار است. جالب توجه است، بسیاری از چیزهایی که باعث خوشحالی می‌شوند، چیزهایی هستند که باعث کاهش استرس می‌شوند، مانند ورزش، خلاقیت، حفظ دوستی‌های حمایتی و لذت بردن شما از کاری که به عهده دارید.

هنگامی که شما با استرس روبرو می‌شوید، اغلب تنها به دنبال کاهش فشارهای قریب الوقوع در ذهن خواهید بود؛ با این حال، پس از برنامه رفع اضطراب که شامل فعالیت‌هایی شناخته شده برای افزایش شادی عمومی است، می‌تواند به شما کمک شایانی به استرس کوتاه مدت و موفقیت‌های پایدار و زندگی شاد کمک کند. هنگامی که شما در زندگی خود یک حالت شادی عمومی و عادت به ویژگی‌های مثبت شیوه زندگی را ارتقا دهید، بهتر است بتوانید برای استرس های آینده در زندگی خود برنامه داشته باشید.

چگونه شادی بیشتر در زندگی‌تان ایجاد کنید
در زیر لیستی از 16 ویژگی مختلف که باعث خوشحالی می‌شوند، قابل بررسی و خواندن هستند. این منابع می‌تواند به شما کمک کند که این ویژگی‌ها را در زندگی خود ترکیب کنید، در عین حال شما می‌توانید از هر کدام از این منابع و در بهترین حالت مجموع آنها در کنترل و رفع استرس نیز کمک بگیرید.

سلامت: حفظ سلامتی خود و حفظ شادی شما رابطه مستقیمی دارند. عدم رعایت مسائل بهداشتی می‌تواند استرس اضافی را به ارمغان بیاورد و در عین حال تلاش شما برای حفظ و ارتقای سلامت می‌تواند به شما برای رسیدن به خوشحالی و کاهش استرس کمک کند.

عزت نفس: احساس خوب بودن در مورد خودمان و اینکه چه کسی هستید، تنها چیزی نیست که ما برای بچه هایمان نگران آن هستیم. برای شما مهم است که فردی را که اکنون هستید دوست داشته باشید. به نظر می‌رسد که اعتماد به نفس پایین شما در بسیاری از مراحل زندگی شما تاثیر منفی می‌گذارد.
اهداف، ارزش‌ها و زندگی معنوی: اینها سه چیز متفاوت هستند، اما یک دسته مهم را تشکیل می‌دهند که شامل تمرکز داخلی و مثبت بر بیشتر از آن چیزی است که شما در حال حاضر هستید. این‌ها همه چیزهایی هستند که معنای زندگی شما را تشکیل می‌دهند. تعیین و ترسیم این دسته از تعاریف بستگی مستقیم به شادی شما دارد.

پول: درست است که، فراتر از یک نقطه خاص، پول شادی به مراتب بیشتری را به ارمغان نمی‌آورد. با این حال، بی پولی می‌تواند استرس و چالش هایی را برای شادی و زندگی شما ایجاد کند. داشتن پول کافی برای زندگی راحت مهم است و تلاش کنید تا برای کاهش استرس به پول به حد کفایت برسید.

کار: شغلی که شما را راضی می‌کند یک ایده آل است. شغلی که باعث نارضایتی شما نمی شود، ضروری است.

بازی: اوقات فراغت، لذت بردن، و اجازه دادن به اینکه وقت‌هایی را به بازی و تفریح بگذرانید برای سعادت و کاهش سطوح استرس شما مهم است. شما لازم نیست که تمام وقت بازی کنید، اما برای زندگی شاد شما واقعا نیاز به زمان‌هایی دارید که به بازی و تفریح بگذرد.

یادگیری: باید در نظر گرفت که مهارت‌های جدید و رشد می تواند به شما منابع بیشتری در زندگی ارائه دهد. یادگیری و کسب مهارت‌های جدید هر دو برای کاهش استرس و دستیابی به شادی عالی هستند.

خلاقیت: همین امر برای بیان خلاقیت شما نیز صادق است. در حقیقت، فعالیت‌های هنری که خلاقیت را ترویج می‌کنند، نشان داده که برای سلامتی و خوشبختی کسانی که خود را به عنوان افراد خلاق نیز می‌بینند، بسیار موثر و لازم است.


کمک: به نظر می‌رسد که ما به عنوان انسان واقعا دوست داریم به دیگران کمک کنیم. پیدا کردن راه‌هایی برای رسیدن یا ترویج نوع دوستی می‌تواند شما را خوشحال کند. اگر دقت کرده باشید بسیاری از چهره‌های موفق در زمینه اقدامات خیریه و تلاش‌های انسان دوستانه پیشگام و فعال هستند.

عشق: این چیزی است که شما از تاثیر آن بی خبر هستید، اما داشتن عشق در زندگی شما برای حفظ احساساتتان عالی است.

دوستان: حفظ دایره حمایتی دوستان، حتی اگر این دایره کوچک باشد، می تواند به شما در تقریبا هر حوزه زندگی کمک کند که شادترزندگی کنید و می تواند یک محافظ عالی در برابر استرس ایجاد کند.

کودکان: کودکان و نوجوانان در زندگی ما، می‌توانند عامل بسیاری از لبخندها و شادمانی‌ها باشند.

خانواده: مگر اینکه از یک خانواده پرخطر و ترسناک بیرون بیایید، اما نزدیک شدن به بستگان و ارتباط با خانواده می‌تواند زندگی شما را سرگرم‌کننده، حمایتی و معنادار کند. با این وجود پیدا کردن یکی از راه‌های کاهش استرس، برقراری ارتباط با خانواده است.

خانه: حفظ یک خانه به عنوان یک پناهگاه در نقش یک کاهنده استرس عمل می‌کند، در پایان روز بسیار مهم است که شما به این پناهگاه پناه برده و مشکلات روزمره را فراموش کنید.

محله: زندگی در محله‌ای که با آن ارتباط خوبی دارید یک عامل حمایتی است. ارتباط محله‌ای و ارتباط با افراد محله و تعلق خاطر به یک هویت جمعی می‌تواند به شادی و کاهش استرس با ارائه پشتیبانی و ارتباط کمک کند.

جامعه: شما بخشی از یک جامعه هستید، چه اینکه یک جامعه فیزیکی مانند منطقه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید یا یک جامعه از دوستان بر اساس دیدگاه‌های مشترک معنوی، اهداف زندگی یا چیزهای مشترک دیگر.

این 16 مفهوم را یکبار دیگر مرور کنید و ببینید کدام در زندگی شما پررنگ‌تر است و نقش کدام را باید پررنگ‌تر کنید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    438 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 آذر 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir