3روش علمی برای بهبود عملکرد

0
3روش علمی برای بهبود عملکرد
پیشرفت پیوسته یک ضرورت است نه یک اشتیاق صرف. با گذشت هر روز، استاندارد برتری رشد می کند. اختراعات جدید ظهور می کنند، فردی حریص تر و با استعدادتر از شما وارد بازار شده و شرایط خارجی اطراف تان تغییر می کند. چیزی که تا دیروز خوب بوده دیگر خوب نیست. ورزش حرفه ای مثال خوبی از این واقعیت است. به نظر می رسد رکوردهای جهانی هر لحظه تغییر می کنند.

اگر می خواهید موفق شده و سطح موفقیت تان را در بلندمدت حفظ کنید، نمی توانید از سطح تخصص فعلی تان در حوزه ای خاص راضی باشید. باید راهی برای رشد، ارتقاء و تکامل پیدا کنید.

خبر خوب این است که می توانید از چند استراتژی علمی برای بهبود عملکرد و بهتر شدن استفاده کنید.

در این مقاله شما می توانید با رویکردهایی آشنا شوید که از تحقیقی توسط جامعه شناسی به نام پروفسور دانیل چمبلیس (Daniel Chambliss) بدست آمده اند. او در عرض چند سال ورزشکاران را مورد مطالعه قرار داد تا ببیند با وجود صرف زمان مساوی برای تمرین و مسابقه، دلیل برتری قهرمانان المپیک نسبت به سایرین چیست؟


1. تمرکز روی تکنیک
طبق آنچه در مجله برتری دنیوی (The Mundanity of Excellence) چاپ شد، چمبلیس متوجه شد که فاکتور کلیدی جدا کننده خوب از بهتر، نحوه­ ی انجام تمرین ها بود. افراد سطح بالای هر حوزه از تکنیک های بهتری استفاده می کردند.

تکنیک بهتر از تمرکز شَدید بر پیدا کردن مهارت در اصول اولیه ناشی می شود. به این ترتیب برتری به یک عادت تبدیل می شود.

برای شروع روی حوزه های کوچکی از تمرین تمرکز کنید. هنگامی که در آن مهارت پیدا کردید بخش کوچک و مرتبط دیگری را برای تمرین اختیاری انتخاب کنید.

بیایید فرض کنیم هدف تان این است که به سخنران بهتری تبدیل شوید. اول باید روی یک شروع درگیر کننده کار کنید. وقتی به نقطه­ دلخواه تان رسیدید، می توانید از تصاویر استفاده کنید و سپس از توانایی داستان گویی تان بهره بگیرید.


2. انگیزه های صحیح انتخاب کنید.
دلیل خیلی از مردم برای انجام دادن فعالیت های خاص، نتیجه بزرگ و نهایی است. این نتیجه می تواند گرفتن یک جایزه، جذب مشتری های بزرگ، دریافت ارتقاء شغلی یا در مورد تحقیق چمبلیس، قهرمانی المپیک باشد.

اما بازیگران بزرگ با انگیزه های کوچک تشویق می شوند. وقتی درگیر یک بازی طولانی برای رسیدن به یک تصویر بزرگتر می شوید، گاهی فاصله زمانی بین نقاط اوج طولانی می شود. بنابراین باید خودتان را برای روزهای طولانی آماده کنید تا بتوانید از بردهای کوچکتر شاد شوید. اینکار تعهدتان به انجام کار در فاصله بین لحظات مهم را تقویت می کند.

چمبلیس می گوید: «شناگران برای دیدن دوستان شان سر تمرین حاضر می شوند، تا تمرین کنند، بعد از تمرین نیروی بیشتری بگیرند، روی مربی تاثیر بگذارند و برای بهتر کردن زمانی (رکوردی) که در دیدار قبلی شنا کرده بودند، تلاش کنند. گاهی شناگران با سابقه تر با دید طولانی تری از آینده، به دیداری در چند ماه آینده چشم می دوزند. اما با وجود داشتن اهداف بلندمدت رضایت روزانه هم باید وجود داشته باشد. پاداش های اجتماعی دنیوی بسیار مهم هستند.»

این انگیزه های کوچکتر می توانند احساس رضایت پس از تمرین، چاپ یک مقاله جدید یا تعامل روزانه با مشتریان محبوب باشد. حتی شادی ایجاد شده در طول مسیر رفت و آمد به محل کار هم می تواند یک انگیزه باشد.

چیزهای کوچک روحیه تان را بالا نگه داشته و شما را به ادامه ترغیب می کند. بخصوص هنگامی که بردهای بزرگ در بلندمدت بدست می آیند.


3. در حین کار سادگی را حفظ کنید.
هیچکس دوست ندارد ترمز کرده و با صورت به زمین بخورد. برای رسیدن به فرصت های بزرگ کار می کنید تا نگذارید نقص عملکرد مانع از سود بردن شود.

گفته بالا به آن معناست که باید هر فعالیتی را به شیوه یکسان به خاتمه برسانید تا بتوانید صرف نظر از شرایط، نتایج قابل پیش بینی تولید کنید. یعنی آماده شدن برای سخنرانی در برابر 10000 نفر نباید با آماده شدن برای سخنرانی در حضور 10 نفر تفاوت داشته باشد.

با این کار تمام تلاش تان را روی انجام تکنیک مناسب در عناصر فردی (که در زمان تمرین اختیاری در آنها به مهارت دست یافته اید) متمرکز می کنید. به این ترتیب نتایج بهینه بدست می آورید.

طبق نوشته چمبلیس: «قهرمانان خفه نمی شوند. ورزشکاران بهتر وقتی با یک چالش بزرگ یا یک حادثه بسیار غیر معمول نظیر بازی های المپیک مواجه می شوند، آن را یک شرایط عادی و قابل مدیریت می بینند، شناگران سطح بالا، رویدادهای مهم نظیر بازی های المپیک را یک دیدار دیگر تلقی می کنند و هر کاری که لازم است انجام می دهند. تشریفات استاندارد (مانند گرم کردن، تجسم کردن مسابقه، خشک کردن عرق و…) راهی برای وارد کردن عادت های روزانه به شرایط جدید و عادی سازی آن است.»

وقتی ذهن تان را برای تمرکز روی آنچه برای اتمام موفقیت آمیز کار لازم است، تمرین می دهید، حس اضطرابی را که در زمان نادرست شما را از بازی عقب می اندازد، کاهش می دهید.

زمان عمل در سطحی بالاتر فرا رسیده است. موضوع میزان استعدادتان یا حتی سطح موفقیت گذشته تان نیست. در جهان امروز، پیشرفت پیوسته یک ضرورت است. بنابراین رویکردهای اثبات شده­ بالا را انجام دهید تا بتوانید با بیشترین توان عمل کنید. سپس قادر خواهید بود بردهای بزرگتری را تجربه کنید. این موفقیت پاداش تلاش ارادی تان خواهد بود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    614 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 مرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir