پیش به سوی نگرش مثبت!

0
پیش به سوی نگرش مثبت!
انتخاب نگرش مثبت در زندگی و در هر زمان لازم است زیرا باعث شادی و انعطاف پذیری شما می شود، روابط تان را بهبود می بخشد و حتی احتمال موفقیت را در هر کاری افزایش خواهد داد. علاوه بر این، داشتن نگرش مثبت باعث خلاقیت بیشتر می شود و می تواند به تصمیم گیری بهتر شما کمک کند.مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد افراد با نگرش مثبت عمر طولانی تری نسبت به سایرین دارند.

1- روتین صبحگاهی داشته باشید:
چگونگی شروع صبح، باقی روز را برایتان تضمین می کند. اطمینان حاصل کنید که روتین صبحگاهی باعث تقویت نگرش شما شده و باعث می شود روحیه خوبی داشته باشید تا بتوانید روز خود را به درستی و با انرژی شروع کنید.

2- نگرش خوشبختی را به همراه داشته باشید:
به جای این که منتظر عوامل بیرونی باشید تا شما را خوشحال کنند، خوشحالی کنید و سپس شاهد تاثیر آن در زندگی تان باشید. یعنی به جای این که به خود بگویید که اول اتفاق خوبی باید بیفتد تا خوشحال شوید، درابتدا خوشحال باشید. خوشبختی یک نگرش است نه موقعیت.

3- از کوچک ترین چیز ها در زندگی لذت ببرید:
لذت های بزرگی چون فارغ التحصیلی، ازدواج، ترفیع و چاپ کتاب در زندگی به ندرت رخ می دهند. زندگی از لذایذ کوچک و ساده تشکیل شده است. با داشتن نگرش ذهنی مناسب، از تماشای غروب خورشید، خوردن یک بستنی و راه رفتن با پای برهنه روی چمن لذت ببرید.

4- مثبت بودن را در ذهن خود ایجاد کنید:
کتاب هایی که محتوای مثبت نگری دارند بخوانید، به موسیقی های شاد و نشاط آور گوش دهید و فیلم هایی ببینید که قهرمان آن با خوش بینی از موانع عبور کرده و پیروز شده است. با ایجاد هرچه بیشتر نگرش مثبت در مغز، خود را برای زندگی بهتر آماده کنید.

5- لبخند بزنید:
لبخند زدن باعث افزایش لحظه ای نگرش می شود. سعی کنید به یک خاطره خوش یا آخرین چیزی که باعث لبخند شما شده است فکر کنید و به مدت یک دقیقه لبخند بزنید. لبخند زدن باعث ترشح اندروفین و سروتونین می شود که به آن هورمون های شادی و احساس گفته می شود. داشتن یک نگرش مثبت برای ترشح این هورمون ها لازم است.

6- پویا و فعال باشید:
یک فرد واکنشی اجازه می دهد که دیگران و اتفاقات بیرونی احساسات او را تعیین کنند. اما فردی که فعال باشد، بر اساس اتفاقاتی که اطرافش رخ می دهد، تصمیم گیری نمی کند. پس با انتخاب یک طرز تفکر صحیح و رعایت کردن آن در طول روز بدون توجه به این که چه اتفاقاتی رخ می دهد، یک فرد فعال باشید.

7- مسئولیت پذیر باشید:
در هر لحظه ای طرز تفکر شما می تواند یا یک قربانی باشد یا یک خلق کننده. اولین مرحله برای تغییر از حالت قربانی به خلق کننده این است که مسئولیت پذیر باشید.

چنانچه عنوان شده است خلق یک نگرش مثبت چنین است:
من زندگی خودم را می سازم
من مسئول زندگی خودم هستم
من مسئول سرنوشت خود هستم


8- افکارتان را تغییر دهید:
در حالی که افکار مثبت منجربه نگرش مثبت می شوند، افکار منفی منجر به نگرش منفی می شوند. تغییر نگرش به آسانی فشار دادن دکمه " توقف" بر روی آنچه فکر می کنید و انتخاب تفکر متفاوت می باشد.

9- تجسم و تصویر سازی کنید:
وقتی همه چیز طبق میل و روال شما پیش نمی رود با تجسم موفقیت و دستیابی به اهداف خود، نگرش مثبتی داشته باشید. وقتی نلسون ماندلا در یک زندان کوچک زندانی شد ،با تجسم آزاد شدن، امیدهای خود را ادامه میداد.
ماندلا یکبار گفت:"من به روزی فکر می کردم که آزاد راه می روم و زندگی می کنم. بارها و بارها در مورد آنچه دوست دارم انجام بدهم تخیل می کردم" .او با تجسم آزادی خود توانست در شرایط بسیار سخت نیز نگرش مثبت اش را حفظ کند.

10- هدف داشته باشید:
داشتن هدف در زندگی به شما ثبات می بخشد و باعث می شود تا بهتر تمرکز کنید و در میان مشکلات و چالش های زندگی استوار و محکم بمانید.

11- انتظار یک زندگی آسان را متوقف کنید:
حقیقت این است که زندگی گاهی سخت می شود و می تواند دردناک نیز باشد اما با شجاعت و تدبیر می توان آن را تحمل کرد. این را بدانید که هیچ چیز در زندگی به صورت همیشگی آسان نخواهد بود بنابراین نگرش شما برای مقابله با هرچیزی لازم است.

12- شور و اشتیاق خود را ادامه دهید:
افراد مشتاق نگرش خوبی به زندگی دارند. لیستی از راه های افزایش اشتیاق برای خود تهیه کنید و زمانی که احساس می کنید اشتیاق شما رو به زوال است از آن ها استفاده کنید. این امر به شما کمک می کند تا نگرش خوب را حفظ کنید، بدانید که زندگی خوب است و خوش شانس هستید.

13- از نگرش استحقاقی دست بردارید:
کتابی از اسپسنسرجانسون به نام " چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد" وجود دارد که داستان دو موش کوچک و دو آدم کوچولو می باشد که در دالانی پرپیچ و خم زندگی می کنند و به دنبال پنیر برای تغذیه و رسیدن به سعادت هستند. آن چه برای آن ها رخ میدهد چنین است:
وقتی موش ها متوجه می شوند که پنیری در آنجا نیست بلافاصله برای یافتن قطعه پنیر دیگر کار می کنند.
در عوض، آدم کوچولوها از این که پنیر وجود ندارد ،عصبانی شده و وقت خود را برای ابراز خشم و سرزنش یکدیگر تلف می کنند.
دست از سرزنش کردن خود بردارید زیرا نگرش شما در هر زمان باید چنین باشد:
این به من بستگی دارد که به آنچه می خواهم می رسم.
چیزهای خوب به کسانی می رسند که سخت کار می کنند.
من خودم را راحت و سریع تغییر می دهم.
من ادامه می دهم حتی وقتی همه چیز سخت می شود.

14- برروی خوبی ها تمرکز کنید:
به منظور داشتن نگرش مثبت، بر موارد خوب تمرکز کنید. به خوبی های خود و زندگی تان و خوبی های دیگران توجه کنید.

15- شکایت های خود را محدود کنید:
غر زدن در مورد هرچیز و همه کس برای داشتن یک نگرش مثبت مناسب نیست زیرا چنانچه پیش از این هم در رازهای موفقیت نمناک خواندید وقتی شکایت می کنید بدون ارائه راه حلی برای اوضاع، درباره شخص، مکان یا رویدادی حرف های منفی می زنید.
به جای شکایت کردن می توانید موارد زیر را انجام دهید:
خود را از شرایط دور کنید
دیدگاه خود را در مورد شرایط تغییر دهید
راه حل احتمالی را بپذیرید
بپذیرید که نمی توانید هیچ کاری را برای تغییر شرایط انجام دهید
شکایت مداوم منجر به برخورد بد می شود.بنابراین شکایت را متوقف کنید و در عوض به دنبال راه حل باشید یا آن چه را که قابل تغییر نیست را بپذیرید.

16- مراقب کلمات و صحبت های خود باشید:
وقتی حتی با خودتان هم صحبت می کنید از کلمات مثبت استفاده کنید. مطالعات نشان داده است که گفتگو مثبت در مورد خود می تواند اراده شما را تقویت کند. علاوه بر این، درصورت نگرانی یا اضطراب می تواند شما را آرام کند.
اگر می خواهید گفتگوی خود را تغییر دهید باید نگرش خود را از جملاتی چون " من نمی توانم این کار را انجام دهم" ،"من شکست می خورم" به " من این را دارم" یا " من این کار را عالی انجام خواهم داد" تغییر دهید.

17- از قدرت شوخ طبعی استفاده کنید:

افرادی که می دانند چگونه باید به خودشان و پوچی زندگی بخندند، نگرش بسیار خوبی دارند. شوخ طبعی ابزاری قدرتمند است که می توانید برای تقویت روحیه و حالت عاطفی خود از آن استفاده کنید. قطعا شوخ طبعی تاثیر مثبتی در نگرش شما خواهد داشت.

18- نگرش کنجکاوی ایجاد کنید:
بهترین راه برای نزدیکی به هر شرایطی، احساس کنجکاوی است زیرا یک جهت گیری لحظه ای به شما می دهد. این احساس در مورد موقعیت ها به شما این امکان را می دهد تا آن را به طور کامل تری تجربه کنید. علاوه بر ان کنجکاوی به شما کمک می کند که در زندگی روزانه با تفکر مثبت به سمت ناامنی های خود نزدیک شوید.

19- برای بهبود نگرش خود شکرگزاری کنید:
وقتی متوجه شدید که روی آنچه در زندگی شما اشتباه رخ داده یا آنچه را از دست داده اید تمرکز می کنید، شکرگزاری داشته باشید. مطالعات نشان می دهد که داشتن احساس شکرگزاری و قدردانی برای هر جنبه از زندگی شما مفید است. سپاسگذاری باعث بهبود سلامتی، روحیه، روابط، رضایت شغلی و موارد دیگر می شود.

20- به دنبال افرادی با طرز فکر مثبت باشید:
نگرش مثبت مسری است. وقتی احساس کردید که باید نگرش خود را تقویت کنید فردی را پیدا کنید که نگرش عالی دارد و به دنبال بهانه ای برای ارتباط با او باشید. نگرش آن ها می تواند به شما کمک کند تا با خوش بینی با جهان روبرو شوید.

جان میچل اظهار می دارد" نگرش ما نسبت به زندگی، نگرش زندگی نسبت به ما ر ا تعیین می کند".
نکته فوق به شما کمک می کند تا همیشه نگرشی مثبت داشته باشید و برای خود بهترین زندگی را رقم بزنید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    521 بازدید

    0 نظر

    درج: 30 آبان 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir