چرا بعضی‌ها موفق‌تر هستند؟

0
چرا بعضی‌ها موفق‌تر هستند؟
کمتر کسی است که دلش نخواهد در زندگی موفقيت چشمگيری به دست آورد، اما تا به حال به اين موضوع فکر کرده‌ايد که چرا بعضی از افراد هر چقدر تلاش می‌کنند به نقطه ايده‌آلی که در ذهنشان تجسم کرده‌اند نمیرسند، اما در مقابل عده‌ای ديگر هستند که در هر زمينه‌ای که فعاليت می‌کنند به موفقيت می‌رسند.

تعداد اين آدم‌ها خيلی کمتر از تعداد آدم‌ها‌ی ناموفق است اما چرا؟ ما راز موفقيت اين دسته از افراد را برايتان خواهيم گفت و مطمئن باشيد اگر به آن عمل کنيد موفق خواهيد شد.

برنامه بريزيد و به آن بچسبيد
برای زندگيتان يک نقشه راه داشته باشيد. جزئيات اهدافتان را بنويسيد، اما اهدافتان را واقعی و در حد توانتان در نظر بگيريد. وقتی برنامه‌ای را تنظيم کرديد به آن وفادار باشيد و اجرايش کنيد. اکثر کسانی که ناموفق هستند برنامه‌های زندگی و اهدافشان را نيمه رها می‌کنند و نداشتن ثبات و پشتکار باعث می‌شود موفق نباشيد.

قدم‌های کوچک برداريد
برای هدفتان خواه بزرگ باشد يا کوچک قدم برداريد، حتی اگر بسيار جزئی باشد. با اين کار در خودتان اين باور را به وجود آورده‌ايد که امر مهمی را آغاز کرده‌ايد و ملزم میشويد که ادامه مسير را طی کنيد. برای مثال اگر هدفتان اين است که در عرض يك سال پس‌انداز بيشتری داشته باشيد همين لحظه در داخل يک قلک مبلغی پول به عنوان پس‌انداز بگذاريد.

خيلي سريع تغيير نکنيد
يکی از رموز موفقيت ايجاد تغييرات مناسب و کارآمد در سبک زندگی‌تان است، اما ايجاد اين تغييرات نيز نياز به رعايت تکنيک‌های مخصوص به خود دارد. برای مثال برای تغيير يا حذف کردن يکسری رفتارها و عادات نامناسب بايد زمانی مشخص را برايش در نظر بگيريد و يک شبه انتظار منقلب شدن خودتان را نداشته باشيد. اگر انتظارات غيرواقعی از خودتان داشته باشيد به‌تدريج از انجام تغييرات دلزده می‌شويد و بايد با موفقيت خداحافظی کنيد.

کمک بخواهيد

فرض را بر اين میگيريم که شما نقشه راه مشخص و دقيقی را آماده کرده‌ايد و قدم‌ها‌ی کوچكتان را هم برداشته‌ايد. عزمتان را جزم کرده‌ايد که با پشتکار و تلاش به هدف مشخصتان برسيد، اما خيالتان را راحت کنيم، اينکه تنهايی نمیتوانيد نتيجه مطلبوبی دريافت کنيد و برای اين کار به کمک ديگران نياز داريد، اما کمک گرفتن هم راه و روش مخصوص به خودش را دارد. از کسانی کمک بگيريد که در عين واقع‌بين بودن به شما دلگرمی داده و نکات آموزنده‌ای برايتان بيان کنند. از افرادی که نسبت به هر چيزی بدبين هستند و جسارت لازم را برای پيگيری يک هدف ندارند پرهيز کنيد. شنيدن تجربيات ديگران و تکرار نکردن اشتباهات ديگران میتواند در درازمدت شما را به موفقيتی چشمگير برساند.

ناله نکنيد
هيچ انسان موفقی اهل غر و شکايت نيست. چون اين دسته از افراد اعتقاد دارند به جای غر زدن و انتقاد کردن از شرايطی که در آن قرار داريد بايد تلاش کرد و قدم‌های موثر برداشت. اگر از وضعيتی که در حال حاضر در آن قرار داريد راضی نبوده و حتی برايتان آزاردهنده است چاره اين موضوع شکايت و غر زدن نيست. با همه وجود برای يک بار هم که شده دست به تغيير بزنيد و با جايگزين کردن عادات خوب زندگیتان را دلنشين‌تر کنيد. به ياد داشته باشيد که هر انسانی تنها يک بار فرصت زندگی کردن دارد و زندگی همان شانسی است که شما به دنبال آن هستيد. از اين اولين و آخرين شانستان به درستی استفاده کنيد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    303 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 تیر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir