زندگی از این زاویه زیباتر است

0
زندگی از این زاویه زیباتر است
مهم درك صحيح از زندگی و رويداد‌های آن است؛ پس بياييد اين مهارت با ارزش را با تمرين‌كردن راهكار‌های زير در خودشكوفا ‌سازيم:
زندگی زيباتر از آن است كه می بينييد، مهم چگونگی نگرش و زاويه ديد شما به زندگی است. با واقع نگری ريشه خيلی از به ظاهر بدی ها و مشكلات به راحتی خشكيده میشود.

درک رويداد‌های زندگی

سعی كنيد هدف صحيح از زندگی را بياموزيد. اهداف كوتاه‌مدت و دراز مدت خود را مشخص كنيد و طبق آن گام‌های استوار برداريد.
با درونگری افكار خود را مورد بررسی قرار دهيد و عينک بدبينی را ازچشمانتان بيرون بياوريد. بدانيد كه ريشه درک نادرست از زيبايی های زندگی خيالبافی ها، سوء ظن‌ها و افكار منفی و نادرست است؛ پس سعی كنيد خود را از شر اينگونه افكار و تخيلات رهايی بخشيد.

با خود قرار بگذاريد تا هميشه فكر و احساس مثبت داشته باشيد. با تمرين و تلقين به نفس بر روی احساسات و افكار مثبت تمركز داشته باشيد. هرگاه تفكر منفی يا احساس غلط سراغتان آمد، سريع فضا را عوض كرده و زيبایی های زندگی و موفقيت‌ها و نقاط روشن زندگی خود يا ديگران را يادآوری كنيد.
يک قدم جلوتر از زندگی باشيد. نگذاريد رويداد‌ها و اتفاقات زندگی برای شما تصميم بگيرد و مسير زندگی شما را تعيين كند؛ بلكه خود برای خودتان تصميم بگيريد و مسير زندگيتان را با توجه به توانمندی ها و انگيزه‌ها به دلخواه مشخص كنيد.

از زندگی هميشه انتظار خوشی و راحتی نداشته باشيد، دنيا مملو از شيرينی ها و تلخی هاست، روزی به نفع تو و روزی عليه توست. بدانيد كه اگر قدرت ديد وسيع و واقع نگر داشته باشيد، اين سختی ها و مشكلات را هم زيبا می بينيد؛ چرا كه سربلندی از اين آزمايشات باعث رشد و تكامل شما میشود كه دست يابی به سعادت و كمال از بهترين زيبايی هاست.

صبور و بردبار باشيد. بدانيد كه پايان هر سختی، گشايش و راحتی است «ان مع العسر يسرا» پس با تلاش و كوشش خود سختی ها را پشت سر بگذاريد، كه اين خود خيلی لذت بخش است.
استعداد‌ها و توانمندی های  خود را كشف و شكوفا‌سازيد و سعی كنيد فرد مفيدی باشيد تا احساس رضايت و شادكامی در زندگی داشته باشيد.

زندگی را سخت نگيريد، زندگی راحت‌تر از آن است كه شما می انديشيد. در زندگی قانع و ميانه رو باشيد.


اجتماعی باشيد، صله رحم كنيد و با افراد مثبت انديش و موفق معاشرت كنيد.

گذشت و فداكاری را سرلوحه زندگيتان قرار دهيد. زندگی پستی و بلندی زيادی دارد، با پيدا شدن كوچك‌ترين مشكلی با همسرتان، زندگی را تمام شده فرض نكنيد. خطاهای همديگر را ببخشيد و با همسرتان زندگی تازه‌ای را تجربه كنيد.
 
خوش اخلاق باشيد و محل زندگی خود را به محل سكونت و آرامش تبديل كنيد و تجربه‌های تلخ زندگی روزمره را از ياد ببريد.

با ايمان و با تقوا باشيد، به واجبات الهی عمل و محرمات الهی را ترک كنيد و خود را به فضايل اخلاقی بياراييد و با خودسازی از رذايل اخلاقی چون: دروغ، كينه، غيبت، بد زبانی و... دوری كنيد.

نگرش خود را به زندگی دنيوی تغيير دهيد؛ بدانيد كه دنيا‌دار قرار نيست، فانی است و منزلگاه اصلی، جهان آخرت است.

سعی كنيد هميشه لبخند بزنيد و با روی گشاده با ديگران، به‌ويژه خانواده خود روبرو شويد.

هميشه اميدوار باشيد و از يأس و نااميدی دوری كنيد كه خوره جان‌ها و ريشه بدبختی هاست.

از ذكر و دعا و نيايش برای آرامش و اطمينان قلب بهره بگيريد.

دست و دلباز باشيد و وسيله آسايش و راحتی خانواده را فراهم‌سازيد و از تفريح، ورزش، مسافرت و سرگرمی های مفيد غفلت نورزيد.

سحرخيز باشيد. هر روز كه از خواب بيدار مي‌شويد با خود قرار بگذاريد كه امروزتان مثل ديروزتان نباشد، بلكه يك گام بهتر و برتر از هميشه باشد.

انعطاف پذير باشيد. اگر لازم شد، نقشه‌های زندگی تان را تغيير دهيد اما هدف اصليتان را هرگز فراموش نكنيد.

خوب نگاه كنيد و ببينيد چه چيزی در ديگران هست كه به آن غبطه میخوريد؟ معمولا اين همان چيزی است كه واقعاً خواستار آن هستيد. بايد بدانيد نگاه‌های عميق و احساسات سازنده میتوانند شما را در رسيدن به تمايلات نهفته تان ياری كنند.

تغييرات مناسبی كه محيط كوچک زندگی شما را دلپذيرتر میكنند آسانند، گلدان كوچكی در اتاق خود بگذاريد تا هوای پاک را احساس كنيد.

به خودتان اجازه دهيد كه شاد باشيد! خوشبختی فقط يک احساس درونی است، كافی است آن را باور كنيد! مرتب با خود بگوييد: «من لايق خوشبختی ام» اين را بگوييد و شاد باشيد. برای چيزهايی كه داريد هميشه شكرگزار باشيد.

در صحبت كردن خودمانی باشيد، تكلف بيش از حد، ديگران را فراری می دهد. با مخاطب خود احساس همدلی كنيد و نشان دهيد كه احساس طرف مقابل را می فهميد.

به هركاری و هر پيشنهادی «بله» نگوييد. خوب فكر كنيد و از خود بپرسيد: آيا واقعاً میخواهم اين كار را انجام دهم؟! شما بايد «نه» گفتن را تمرين كنيد تا به راحتی بتوانيد زمام زندگي و عمر خود را به اختيار خود در آوريد.

يک راه برای رهايی از نگرانی ها آنست كه آنها را بنويسيد! نگرانی های خود را بنويسيد و سپس آنها را بخوانيد. میبينيد كه اين نگرانی ها آنقدرها هم مهم نيستند و خيلی آسان تر از آنچه كه فكر می‌كنيد حل می‌شوند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    710 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 خرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir