افزایش دید مثبت به زندگی

0
افزایش دید مثبت به زندگی
نگرش شما به زندگی چیست؟ مثبت یا منفی؟ شما نمی توانید یک شبه از فردی منفی نگر به فردی مثبت اندیش تبدیل شوید. اما با انجام برخی کارها و تمرینات می توان دید مثبت به زندگی پیدا کرد.
هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، دو انتخاب دارید: افسرده باشید یا خوشحال. البته به یاد داشته باشید که شما لیاقت بهترین‌ها را دارید. اجازه ندهید افکار منفی، کنترل زندگی شما را به دست بگیرند. در این مقاله به راه‌کارهایی برای افزایش دید مثبت به زندگی اشاره خواهیم کرد.

تمرینات دید مثبت به زندگی به طور کلی 
به هنگام صحبت از کلمات و عبارات مثبت استفاده کنید. از عباراتی استفاده کنید که به شما حس قدرت، شادی و موفقیت می‌دهند. عبارات تأکیدی مثبتی همچون «من لایق خوشبختی هستم» را به طور منظم با خودتان تکرار کنید.
اجازه ندهید افکار و احساسات منفی، شما را از پا دربیاورند. حتی اگر شده فقط چند ساعت در روز را به جوانب مثبت زندگی‌تان فکر کنید.
در زمان استرس و اضطراب، کنترل افکار و احساسات خود را به دست بگیرید. به تصاویر یا ایده‌های شادی بخش فکر کنید.
به موفقیت خود باور داشته باشید. خودباوری لازمه رسیدن به موفقیت است. با این حال، خودباوری مطلق به معنای انکار اشتباهات‌تان نیست. با بررسی و تجزیه و تحلیل خطاهای‌تان، از تکرار آنها در آینده پیشگیری کنید.


زمانی که ناراحت و ناامید هستید، به جای تمرکز بر روی اشتباهات و خطا‌هایی که مرتکب شده‌اید، بابت کار‌هایی که تاکنون درست انجام داده‌اید، به خودتان افتخار کنید.
اینکه به خاطر اشتباهات گذشته، مدام خودتان را سرزنش کنید، چیزی را تغییر نمی‌دهد. از این رو خطا‌های خود را بخشیده، از آن‌ها درس گرفته و رو به جلو حرکت کنید.
همیشه به یاد داشته باشید که اوضاع و شرایط می‌تواند بدتر از این هم بشود. پس بابت چیز‌های خوبی که در زندگی دارید، همیشه شکرگزار باشید.
سعی کنید سختی‌ها و مشکلات زندگی‌تان را فرصتی برای قوی‌تر شدن و بروز تغییرات مثبت در زندگی در نظر بگیرید.
قدرت تجسم و تصور را دست کم نگیرید. تجسم شخصیتی که می‌خواهید باشید یا تجسم موفقیت در کارتان می‌تواند محرکی عالی برای رسیدن به اهداف‌تان باشد. البته اهداف صرفا با خیال پردازی محقق نمی‌شوند. پس به راه‌ها و روش‌های کاربردی برای رسیدن به اهداف‌تان نیز فکر کنید.
به جای تمرکز بر روی دلایلی که نمی‌توانید به اهداف خود برسید، جذب انرژی مثبت به زندگی را داشته باشید و سعی کنید فهرستی از دلایلی که نشان دهنده رسیدن به خواسته‌های‌تان هست را آماده کنید.

مثبت اندیشی مسری و واگیردار است. پس با دوستان و آشنایان مثبت اندیش خود معاشرت کنید.
اگر هیچ اتفاق بد یا خوبی برایتان روی ندهد، احتمالا از زندگی‌تان زده خواهید شد. پس هر پیشامد یا اتفاقی را یک چالش برای خود در نظر بگیرید.
زمانی که به مشکلات‌تان فکر می‌کنید، با خود بگویید که آیا این موضوع، یک هفته یا یک ماه دیگر هم شما را آزار خواهد داد؟ اگر جواب‌تان منفی است، پس یاد بگیرید که از چنین مسائلی راحت بگذرید.
شعار شخصی خودتان را در زندگی خلق کرده و هر روز آن را تکرار کنید.
به یاد داشته باشید که همه، افکار و احساسات منفی را تجربه می‌کنند و شما تنها نیستید. سعی کنید احساسات منفی خود را با فردی مطمئن در میان بگذارید. گفتگو با دیگران می‌تواند حس بهتری به شما بدهد.
به دیگران محبت کنید. این موضوع حس خوبی به شما خواهد داد. به علاوه، به یاد داشته باشید که خودتان را نیز خشنود و راضی نگه دارید.
بابت نعمت‌هایی که دارید، چه کوچک چه بزرگ، هر روز شکرگزار باشید.
شاداب و سرزنده باشید. اجازه دهید گاهی کودک درونتان، افکار و روحیات شما را تغییر دهد. 
 

تمرینات دید مثبت به زندگی برای کسب لذت و آرامش
برای افزایش انگیزه و روحیه خود، کتاب‌های الهام بخش بخوانید. همچنین برای تقویت روحیه، فیلم‌های کمدی و خنده دار ببینید.
زمانی که ناراحت هستید، اخبار بد و ناخوشایند را دنبال نکنید.
با انجام فعالیت‌های جسمانی همچون پیاده روی یا دویدن، روحیه خود را تقویت کنید.
به موسیقی شاد و آرامش بخش گوش دهید.
در زمان مواجهه با استرس و اضطراب بر روی تنفس‌تان تمرکز کنید.
به دنبال هیجان و ماجراجویی باشید. بهانه‌ای برای خندیدن پیدا کنید.
در زمان خشم، ناراحتی یا استرس روش‌هایی همچون مدیتیشن، شمارش اعداد یا تهیه فهرستی از کار‌های مورد علاقه‌تان را امتحان کنید.

تمرینات مثبت اندیشی برای مقابله با چالش‌ها
برای مقابله با چالش‌ها، جوی از شادی و اعتماد به نفس را در اطرافتان ایجاد کنید. در ابتدا، شاید این احساسات واقعی نباشند، اما با گذشت زمان این احساسات در شما نهادینه شده و شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر خواهند کرد.
باور داشته باشید که به زودی حالتان خوب خواهد شد. افراد بیمار عموما دچار حس اضطراب و یأس می‌شوند. این احساسات به هیچ وجه کمک کننده نیستند. هر لحظه را به گونه‌ای زندگی کنید که انگار به زودی درمان خواهید شد.


در مسیر موفقیت مطمئنا با موانع و مشکلاتی رو به رو خواهید شد. بدانید که این موانع قرار است شما را به چالش بکشانند تا از درستی هدف و مسیر خود مطمئن شوید. هر چالشی شما را قوی‌تر خواهد کرد.
کاهش وزن چالشی ترسناک برای بسیاری از افراد است. خودتان را در وزن ایده آل‌تان تصور کنید. این کار می‌تواند محرکی خوب برای رسیدن به موفقیت باشد.
برای رسیدن به هدف نهایی خود بهتر است آن را به بخش‌های کوچک تقسیم کرده و قدم به قدم پیش بروید. گاهی تمرکز بر روی هدفی بزرگ می‌تواند دلسرد کننده وطاقت فرسا باشد. در این رابطه می توانید از قانون 80/20 یا اصل پارتو کمک بگیرید.
فراموش نکنید که هرگز تسلیم نشوید. اگرچه تسلیم شدن معمولا آسان‌ترین راه برای رهایی از مشکلات است، اما اگر با وجود احساسات منفی باز هم به راه خود ادامه دهید، در آینده از خود ممنون خواهید شد.
به یاد داشته باشید که تغییر و تحول در زندگی کار آسانی نیست. با این حال اجازه ندهید که سختی‌ها شما را منفی نگر کرده و اعتماد به نفس تان را از بین ببرند.
زمانی که غرق در مشکلات هستید، سعی کنید همیشه نیمه پر لیوان را ببینید و بر روی آن تمرکز کنید.
یه یاد داشته باشید که هیچ چیز ابدی و دائمی نیست. اگر عزیزی را از دست داده‌اید، بدانید که با گذر زمان حالتان بهتر و تحمل این فقدان برایتان آسان‌تر خواهد شد.
گاهی اوقات لازم است که با افکار منفی خود رو به رو شده و برای رفع آن‌ها راه حل پیدا کنید. در این شرایط این حس را خواهید داشت که زندگی‌تان را تحت کنترل خود دارید.

کلام آخر
به طور کلی به یاد داشته باشید که خوبی‌ها و زیبایی‌های زندگی را دریابید. از تمام فرصت‌های پیش روی خود نهایت استفاده را ببرید. دست از بهانه تراشی بردارید. در نهایت یاد بگیرید که به مثبت اندیشی عادت کنید. 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    601 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 آذر 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir