کلیدهای دست یابی به موفقیت

0
کلیدهای دست یابی به موفقیت
برندون بورچارد عملکرد بالا را نوعی موفقیت تعریف می کند که فراتر از استاندارد ها در مدت زمان طولانی صورت گیرد. به عبارت دیگر، شما کارهای خود را به طور مداوم در بهترین حالت ممکن انجام می دهید. برای دستیابی به کارایی بالا، باید چهار حوزه زندگی خود را مدیریت کنید که شامل روانشناسی، فیزیولوژی، بهره وری یا سودمندی و متقاعد کردن می باشد.

روانشناسی
شما باید بتوانید افکار، احساسات و رفتار خود را کنترل کنید و با انگیزه، نگرش مثبت، انعطاف پذیری و دلسوزی  رفتار کنید.

فیزیولوژی
همه ما می دانیم که باید مراقب خواب، ورزش، تغذیه و سلامت خود باشیم. اما تعداد کمی از مردم به طور مداوم مراقب سلامتی خود هستند و برای رفاه خود تلاش می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم پس از مدتی دچار خستگی و سردرگمی در زندگی می شوند. اگر می خواهید در بلند مدت موفق شوید، باید در زندگی خود یک اولویت داشته باشید.

بهره وری و سودمندی
یک علم برای تعیین اهداف، اولویت بندی کارها و برنامه‌ریزی در بازه‌های زمانی وجود دارد. اگر شما دانش یا توانایی لازم برای انجام موثر کارها را نداشته باشید، چه اقدامی خواهید کرد؟ همیشه به یاد داشته باشید که اصلی ترین چیز این است که اصلی ترین چیز را بسازید. آن چه واقعا مهم است این است که شما بدانید کجا قرار دارید و چه کاری می خواهید انجام دهید.

متقاعد کردن
آیا تا به حال دقیقا به این موضوع اندیشیده اید که چگونه مردم شما را باور داشته باشند، به شما گوش فرا دهند، از شما پیروی کنند، از شما بخرند و شما را حمایت کنند؟ متأسفانه تعداد کمی به این مقوله توجه می کنند. آنها به این موضوع اهمیت نمی دهند و یادگیری این موضوع را اولویت قرار نمی دهند، هرچند این موضوع یکی از مهم ترین مهارت های زندگی است. ببینید، شما همیشه نمی توانید با چالش های خود مواجه شوید. شما باید مهارت های مردم را داشته باشید تا به سطح بعدی خود برسید .در مرحله اول باید از خانواده خود شروع کنید. به گونه ای که خانواده و دوستان و همراهان از از کارهای شما حمایت  کنند.
چهار مهارت اصلی مرتبط با موفقیت و رشد شخصی وجود دارد. ما باید در زندگی به آن ها توجه کنیم و با مدیریت آن ها به سطح های بالای موقعیت دست یابیم. بسیاری از مردم هرگز به این مهارت‌ها توجه نمی‌کنند و به دنبال یادگیری آن‌ها نیستند. بنابراین، از فرصت هایی که باعث رشد و موفقیت آن ها در زندگی می شود، بی بهره می مانند. این در حالی است که آن ها ابزار دیگری برای دست یابی به این هدف ندارند. آن ها به هیچ وجه قادر به انجام کارهای خوب و پر بازده نیستند. این چهار مهارت‌ همان چیزی است که باید در برنامه زندگی شخصی خود قرار دهید تا بتوانید در زندگی خود کارهایی باعملکرد بالا انجام دهید. با یادگیری و تمرین این مهارت ها می توانید به سطح بالایی از عملکرد دست ‌یابید.

روانشناسی
اولین مهارت روانشناسی است . تسلط بر احساسات و افکار خود، توسعه مهارت های روانشناسی، به طوری که شما می توانید ذهنیت مناسب را داشته باشید تا بتوانید، چالش های زندگی را به سادگی پشت سر بگذارید. بسیاری از مردم افکار و احساسات ترسناک و رفتارهای وحشتناکی و عجیبی دارند که جز مسائل بنیادی و اصلی است. جای تعجب نیست که آن ها همیشه در حال مبارزه و جدال هستند.
بنابراین، شما برای مدیریت این موضوع چه کاری باید کنید؟ اگر واقعا می خواهید بر افکار، احساسات  و روان خود تسلط داشته باشید، باید به چیزی تسلط داشته باشید که من آن را “MORE” می نامم. این کلمه شبیه یک مخفف است. درست است؟
— حرف M معرف انگیزه (Motivation) است. شما باید یاد بگیرند که چگونه در خود انگیزه ایجاد کنید. شما باید به اهداف خود نگاه کنید. شما باید بدانید که دلیل  کاری که می خواهید انجام دهید، چیست؟ شما باید بدانید که چه چیزی از زندگی تان انتظار دارید. باید یاد بگیرید که چگونه به این انگیزه مسلط شوید و آن را در دراز مدت حفظ کنید. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، یکی از کتاب های من به نام Manifesto Motivation را بخوانید.
— حرف O  معرف خوش بینی (Optimism) است. یاد بگیرید یک ذهنیت مثبت در خود ایجاد کنید. این ذهنیت مثبت سبب رشد شما می شود. به عنوان مثال گفتن جمله هایی مانند:«من می دانم که می توانم چالش های زندگی را پشت سر گذارم، من مشتاق انجام این کار هستم و منتظر کمک و همکاری هستم«.
—  R اولین حرف کلمه‌ی Resilience به معنی انعطاف‌پذیری می باشد. شما باید توانایی تغییر افکار خود را داشته باشید. افکاری مانند احساس نا امیدی، تردید، افسردگی و یا اضطراب با ایجاد انرژی های منفی عملکرد شما را تحت تاثیر قرار می دهند. شما باید بتوانید این افکار را جایگزین افکار مثبت کنید. خودتان انتخاب کنید چه افکاری می خواهید در ذهن داشته باشید.
— حرف E معرف همدلی (Empathy) است . یاد بگیرید نسبت به دیگران مهربان، فداکار، دلسوز و همدل باشید. برای به دست آوردن بهترین کیفیت باید درگیر آن شد.

فیزیولوژی
دومین مهارت از چهار مهارت بزرگ، فیزیولوژی است. یاد بگیرید چگونه رفاه و سلامتی خودتان را مدیریت کنید. به عنوان مثال نفس کشیدن خود را مدیریت کنید تا بتوانید در سراسر جهان آرامش داشته باشید. یاد بگیرید تغذیه و غذا خوردن خود را کنترل کنید، تمرینات ورزشی و حتی خواب خود را مدیریت کنید. همه ما می دانیم که باید این ها را انجام دهیم، اما باید خود صادق باشیم چون کمتر کسی به این نکات توجه می کند.
چگونه مهارت های شما در این زمینه ها تعیین می شود؟
خواب شما چگونه است؟
تمرین شما چگونه است؟
غذای شما چطور است؟
چقدر مراقبت خودتان هستید و به جوانسازی خودتان اهمیت می دهید؟
این ها واقعا در موفقیت دراز مدت اهمیت دارند. بنابراین، آن را برای خود یک هدف قرار دهید تا در آن مهارت پیدا کنید.

بهره وری و سود‌مندی
سومین مهارت بزرگ، بهره وری و سودمندی است. بهره وری به معنی توانایی انجام کارها و موثر بودن در کاری است که انجام می دهید. این واقعا نوعی علم موفقیت است. چگونه می توان یک هدف را تعیین کرد، اولویت بندی کرد و همه چیز را برنامه ریزی کرد؟ زمان بندی کنید و بر روی کار‌های روزانه‌ی خود تمرکز کنید. مطمئن شوید که شما نیز کار درست و مناسب را انجام می دهید. شما این گفته قدیمی را شنیده اید: مهمترین چیز این است که اصلی ترین چیز را بسازید.
بنابراین شما فقط می توانید در جایی بمانید که انجام آن واقعا مهم است. خب! این هنر و مهارت بهره‌ وری است و چیزی است که شما باید یاد بگیرید. به عنوان مثال اگر هرگز کتابی راجع به موضوع نخوانده اید، حتما این کار را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که زمان خود را مدیریت می کنید. اگر تا کنون  هر چیزی خارج از این مقوله انجام داده اید از حالا زندگی خود را اینگونه مدیریت کنید. یاد بگیرید از اول صبح برای انجام کارهایتان آمده باشید. برای کل روز برنامه‌ریزی کنید. به این فکر کنید که طول روز را چگونه می خواهید بگذرانید و از انجام کارهایتان رضایت مندی داشته باشید؟

متقاعد کردن
چهارمین بخش مهم، اساسی، توسعه و پیشرفت شخصی متقاعد کردن است. توانایی جلب توجه و متقاعد کردن مردم، توانایی تاثیرگذاری بر سایر افراد به طوری که آن ها به شما اعتقاد دارند و از شما خرید و پشتیبانی می کنند، شما را دنبال، تشویق و کمک می کنند.
اگر شما نمی توانید در مسیر خود برای موفقیت و دست یابی به سطوح بالاتر دیگران را متقاعد کنید که از شما خریداری کنند و یا در رویداد‌ها از شما حمایت کنند، شما فقط در تمام طول با یک مبارزه سخت رو به رو هستید. بنابراین، اگر شما هیچ کتابی در مورد مهارت های افراد یا چگونگی گفتگوی بهتر یا نحوه روابط بهتر نداشته باشید، چگونه می خواهید این کار را به درستی انجام دهید. زیرا این امر به شما در دستیابی به سطح بعدی موفقیت کمک می کند. شما تا به امروز فقط خودتان بودید .شما باید حمایت و اعتماد دیگران را برای دست یابی به سطوح بالاتر جلب کنید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    779 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 مهر 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir