دستیابی به موفقیت خیلی دشوار نیست

0
دستیابی به موفقیت خیلی دشوار نیست
“موفقیت”…
چه کلمه پرقدرتی…
یک کلمه  حاوی معنی و مفهوم منحصر به فردی برای هرکسی است.
اگر با کارآفرینان و CEO های موفق دنیا مصاحبه کنید و دلیل واقعاِ واقعا موفقیتشون را بپرسید, به رازی دست می یابید که شاید قبلا فکر میکردید فقط در مقبره های فرعون بزرگ در کتیبه ای نوشته و دفن شده و هیچکس از آن خبر ندارد, اما خیر. راز موفقیت بســـیار ساده, باشکوه و ناب است…

    “اشتیاق و علاقه تان را پیدا کنید و بیرحمانه رویایتان را دنبال کنید تا وقتی که با سر به زمین بخورید و پاهایتان توان حرکت نداشته باشد.”

احتمال اینکه با سر به زمین بخورید و پاهایتان دیگر توان حرکت نداشته باشد… خیلی کم است، اما این فرصت ارزشش را دارد اگر موفق شوید, نه؟
همه ی میلیونر های دنیا, کارآفرینان , ستاره های سینما, خوانندگان موفق, ورزشکاران قهرمان که ازشون مصاحبه کردند در لابلای صحبت هایشان , به صورت خیلی ظریف عامل موفقیتشون رو فاش کردند :

>>>> همه ی آنها “علاقه”شان را پیدا و دنبال کردند

 

 
 

 


این دلیل دستیابی به موفقیت شان بود !

آنها با “علاقه”شان سخت کار کردن؛ کنکاش کردن؛ مانند لیموشیرین از خوردن آخرین قطره اش هم دریغ نکردند(!) در صورتی که دیگران به دنبال کاری می گشتند تا یه ذره پول بیشتری بهشان بدهند.

اگر واقعا” می خواهید آدم فنی باشید, شاید بگید “عالیه, باید شروع کنی” , “تجربه نیاز داری” , “مربی نیاز داری” “پول نیاز داری”. بله,این ها خیلی کمک می کنند اما اگر بخواهید زیادی راجع بهش فکر کنید از اینی هم که هست سخترش خواهید کرد.

وقتی به موضوعی علاقه ای دارید و دارید دنبالش میکنید؛ وقت کم, کمبود منابع و موانع سختی که در مسیرتان بهش برخورد میکنید, را کاملا نادیده میگیرید, و تنها چیزی که میبینید علاقه ای است که به کارتان دارید.
این راهی است که روند موفقیت را برای شما آساتر میکند.

اما فقط و فقط اگر : علاقه واقعیتان را پیدا کنید.

و ازینجاست که اکثر آدمها راه غلط را انتخاب میکنند, آنها گول اشتیاق کوچیک و موقت را میخورند در برابر : اشتیاقی معنادار برای زندگی و منبع انرژی برای قلب, ذهن و روح.

علاقه باطنیتان را پیدا کنید و دنبال کنید, و شک نکنید, در یک نقطه ای در مسیرتان که زیاد دور هم نیست, به موفقیت خواهید رسید.

نقشه راه موفقیت‌مان را چطور طراحی کنیم؟
اگر یک رویا در سر داشته باشیم، چطور یک برنامه قدم به قدم برای رسیدن به اهداف و  با تحقق اهداف‌مان به رویاهایمان برسیم؟ در این مقاله نقشه راه موفقیت در هرکاری را یادمیگیرید خودتان طراحی کنید…

 

 
 

 


اکثر افراد موفق، اصلا دوست ندارند فقط یک رویا پرداز باشند… آنها میخواهند هرآنچه را در رویا می بینند در دنیای واقعی خلق کنند اما اینکه از کجا شروع کنند، کی شروع کنند و چطور شروع کنند برایشان تبدیل به یک مشکل میشود و شاید به خاطر نداشتن یک نقشه راه موفقیت، برای همیشه از بدست آوردن رویاهایشان ناامید شوند.

اما ریسک نکردن و خو گرفتن با شرایط فعلی برای افراد موفق یعنی خطر، یعنی منطقه امن-ی که فقط به ظاهر امن است، اما در واقعا در حال قتل رویاهایشان است، بنابراین برای گریز از منطقه امن و بدست آوردن اهداف بزرگی که به زندگی معنا میدهد، معمولا افراد موفق هدف گذاری میکنند…

نقشه راه و هدفگذاری – ارتباط چیست؟
هدف گذاری خیلی راحت مثل تهیه یک لیست خرید است !
هدف های کوچکی که به محض رسیدن به هرکدام به ترتیب آنها را خط میزنید و سراغ هدف بعدی میروید تا بدانید همیشه در هر زمان، هدف اصلی کدام است و باید وقت‌تان را صرف چه کاری کنید و بعد از تحقق هدف فعلی، برنامه بعدی چیست؟

شما نیز اگر بدنبال تحقق رویاهایتان باشید، باید دقیقا یک نقشه راه برای بدست آوردن رویاهایتان داشته باشید، تا پی در پی موفقیت ها و شکست هایتان را با پیشرفت تان مقایسه کنید و بدانید آیا در مسیر صحیحی قرار دارید یا خیر؟

برای مثال؛ فرض کنید میخواهید با دوستانتان به مسافرت بروید :
اکثر اوقات احتمالا با شناخت کامل مقصد شروع به حرکت میکنید، اما اگر مسیرتان تا مقصد طولانی باشد، ممکن است چند جا در میان مسیر توقف هم داشته باشید. قبل از شروع ماجراجویی، شاید تصمیم بگیرید بعد از پیمودن یک چهارم مسیر برای صرف ناهار جایی توقف کنید بعد از پیمودن نصف مسیر بنزین بزنید، بعد از پیمودن بیش از سه چهارم مسیر برای استراحت جایی توقف کنید و مجددا 100 کیلومتر قبل از رسیدن به مقصد بنزین بزنید.

شما در واقع فقط با رسیدن به اهداف کوچک تر (صرف غذا، بنزین زدن، استراحت و …)  در حال نزدیک شدن و تحقق هدف بزرگتر یعنی رسیدن به مقصد اصلی مسافرت هستید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    879 بازدید

    0 نظر

    درج: 30 خرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir