حذف سهمیه فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد در کنکور

-1
حذف سهمیه فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد در کنکور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه درباره روند حذف ماده مربوط به دریافت سهمیه کنکور برای فرزندان جانبازان و ایثاگران زیر ۲۵ درصد توضیحاتی را ارائه کردند.

احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) به تذکر عثمانی درباره دلیل حذف ماده مربوط به استفاده فرزندان جانبازان و ایثاگران زیر ۲۵ درصد از سهمیه کنکور پاسخ داد و گفت: آقای عثمانی که خودشان یک سال در هیئت رییسه حضور داشتند و می دانند که هیئت رئیسه هیچ چیزی در پشت پرده ندارد و همه کارهایش واضح و روشن است. خیلی از امور در هیئت رئیسه تقسیم می شود و هرکدام از اعضا عهده دار کاری هستند.

وی یادآور شد: در زمان بررسی برنامه ششم بنده مسئول کمیته ایثارگران و خانواده شهدا بودم. در این کمیته مصوب شد که فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد از سهمیه دانشگاه برخوردار شوند. این موضوع در کمیسیون تلفیق برنامه ششم نیز به تصویب رسید.

امیرآبادی افزود: این موضوع در صحن مجلس تغییر کرد و قرار شد ۵ درصد سهمیه دیگر برای رزمندگان دارای شش ماه سابقه حضور در جبهه نیز اعمال شود. در زمان بررسی آقای قاضی زاده و رضایی معاونت قوانین براساس مراجعات نمایندگان ابهامی برایشان پیش آمد که دلیل وجود دو سهمیه ۲۵ درصد برای جانبازان چیست. رفع ابهام صورت گرفت و موضوع سهمیه کنکور برای فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد حذف شد.

وی افزود: حرف ما این بود که فرزند رزمنده‌ای که بالای شش ماه در جبهه‌ها حضور داشته می تواند از سهمیه ۵ درصد استفاده کند اما فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد چنین سهمیه‌ای را ندارند. به هر حال این موضوع در مجلس رفع ابهام شد و نمایندگان با حذف آن موافقت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز طرح دو فوریتی برای رفع ابهام این موضوع در دستور کار مجلس است که امیدواریم این مشکل را حل کند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم نیز در توضیح این موضوع گفت: زمان بررسی برنامه ششم ما مصوب کردیم که فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز از سهمیه کنکور برخوردار باشند. چون حدود ۳۰ سال است که فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد از سهمیه استفاده می کنند اما فرزند جانبازی که ۲۴ درصد است نمی توان سهمیه بگیرد.

وی افزود: زمانی که این موضوع در مجلس مطرح شد نمی دانم به چه دلیل این جمله حذف شد اکنون یک سال است که ۴۰۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگران در کشور بلا تکلیف هستند. من نامه به رئیس مجلس دادم که آن را به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع دادند. اعتقاد ما این است که باید مجددا این بند در مجلس قرائت و رای گیری صورت گیرد. اگر بنا به بررسی طرح دو فوریتی باشد امکان رد آن در شورا وجود دارد.

علی مطهری در پاسخ گفت: به ما هم مراجعات زیادی شده ولی نمی‌توان این جمله را مجددا در صحن رای گیری کرد. چون بررسی برنامه ششم تمام شده است قاعدتا این موضوع را می توان از طریق ارائه طرح رفع نمود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,919 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 اسفند 1396

    توسط: poortahan
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir