ثبت نام ۸۶ هزار نفر در پذیرش بدون کنکور مهر ۹۹

0
ثبت نام ۸۶ هزار نفر در پذیرش بدون کنکور مهر ۹۹

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در پذیرش بدون کنکور مهر ۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی توضیحاتی را ارائه کرد.

 درباره آخرین مهلت ثبت نام براساس سوابق تحصیلی گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در مرحله پذیرش سراسری مهر ۱۳۹۹  از ۵ مرداد آغاز شده است و تا دوشنبه ۷ مهر ۹۹ ادامه دارد.
او در ادامه بیان کرد: تا صبح امروز چهارشنبه ۵ شهریور تعداد ۸۶ هزار و ۸۴۹ نفر در پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها ثبت نام کرده اند.
سخنگوی سازمان سنجش در ادامه اظهار کرد: داوطلبان در این مهلت مجدد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، دفترچه راهنما را مطالعه کرده و در صورت تمایل نسبت به ثبت نام در ۱۰۰ کد رشته اقدام کنند.  

 

 
 

 


هزینه ثبت نام در سوابق تحصیلی چقدر است؟
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می‌شود، لازم است داوطلبان به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب (که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است) با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ ۳۷ هزار تومان به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به خرید سریال ثبت نام اقدام کنند.
مقرر شده در مراحل مختلف فرآیند این آزمون خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند با انتخاب گزینه مربوطه و پرداخت مبلغ ۶۰۰ تومان (شش هزار ریال)، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.
داوطلبان مجاز هستند بدون توجه به نوع مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی از کلیه گروه‌های تحصیلی و رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (گروه‌های تحصیلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی) نسبت به انتخاب کدرشته‌های مورد علاقه خود اقدام کنند. بدیهی است نحوه گزینش آنان با توجه به نوع مدرک دیپلم و همچنین رشته انتخابی بر اساس جدول شماره ۶ مندرج در دفترچه راهنما صورت خواهد گرفت.
با توجه به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله به روش اینترنتی انجام می‌پذیرد، لازم است داوطلبان پس از تکمیل فرم اینترنتی تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته، کد رهگیری ۱۶ رقمی خود را نیز یادداشت کنند. این کد ۱۶ رقمی، پس از پایان مراحل مختلف ثبت نام و انتخاب رشته توسط سیستم به داوطلبان ارائه خواهد شد. به داوطلبان توصیه می شود از تقاضانامه ثبت نامی نهایی خود که بر روی آن کد پیگیری درج شده، پرینت تهیه کنند.
چنانچه پس از پایان مراحل ثبت نام و انتخاب رشته و دریافت شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری ۱۶ رقمی ثبت نام و انتخاب رشته، متوجه شدند که اشکالی در اطلاعات ثبت نامی وجود دارد، مقتضی است از انجام ثبت نام و انتخاب رشته جدید و یا مکاتبه با این سازمان خودداری کرده و با مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات در سایت سازمان و در محدوده زمانی ثبت نام و انتخاب رشته نسبت به تصحیح آن اقدام کنند. به تقاضا‌های کتبی واصله، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
زمانی که مشخص شود داوطلب، حقایق را کتمان می کند یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نباشد، در هر مرحله از پذیرش (ثبت نام، شرکت در آزمون، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و ...) متخلف شناخته شده و از ادامه تحصیل در رشته انتخابی محروم خواهد شد.
عدم تشکیل کلاس‌ها در دانشگاه پذیرنده پس از اعلام قبولی، ارتباطی به سازمان سنجش آموزش کشور نخواهد داشت. البته مساعدت‌های لازم در بررسی اولویت‌های بعدی با داوطلب به عمل خواهد آمد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,142 بازدید

    0 نظر

    درج: 5 شهریور 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir