برگزاری تورهای تهرانگردی برای دانش آموزان

+1
برگزاری تورهای تهرانگردی برای دانش آموزان

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران منعقد شد.
به گزارش ایسنا، عصر امروز تفاهم‌نامه‌ای فیمابین سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران منعقد شد و اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی این تفاهم‌نامه امضاء شد، گفت: این تفاهم‌نامه با بستر باغ کتاب می‌تواند گام مهمی در راستای آموزش به کودکان‌مان داشته باشد.
وی با بیان اینکه باغ کتاب ظرفیت انجام کارهای فرهنگی و آموزشی بیشتری برای مخاطبان خود دارد، افزود: ان شاءالله تشکیل کارگروه اجرایی برای شناسایی ظرفیت‌های هر دو سازمان ظرف یک هفته تا 10 روز آینده ایجاد شود.

اوحدی با بیان اینکه همیشه یکی از دغدغه‌هایم این بود که چگونه دانش آموزان تهرانی و حتی دانش آموزان سراسر کشور می‌توانند از این فضای باغ کتاب بهره ببرند، گفت: خوشبختانه با بنیاد علوی تفاهم نامه‌ای امضاء شد که بر اساس آن 10 هزار دانش آموز تحت پوشش بنیاد علوی می توانند از ظرفیت‌های علمی این باغ بهره ببرند.

وی با بیان اینکه تور تهرانگردی برای شناسایی مفاخر تهران می‌تواند با محوریت باغ کتاب آغاز و نهایتا با حضور در باغ موزه قصر پایان یابد، گفت: 10 خانه موزه مفاخر داریم که می‌توانیم از آن برای شناسایی تهران و انقلاب به دانش آموزان استفاده کنیم.

در ادامه مجید حسینی مدیرعامل موسسه نشر شهر نیز با بیان اینکه باغ کتاب قرار بود بزرگترین کتابفروشی باشد که در فضای 30 هزار متری فعالیت می‌کند، گفت: اما وقتی سرانه مطالعه پنج دقیقه است چه نیازی به کتابفروشی چند هزار متری داریم و مشکل ما کتابفروشی نیست، بلکه مشکل ما کتاب نخواندن است.

وی با بیان اینکه مشکل ما سیستم مطالعه است چرا که کودکان‌مان را با شیوه تست زنی و کنکوری و حفظی تربیت کرده‌ایم، گفت: باغ کتاب از طریق ارائه کاربردهای مختلف و نه تست و کنکور سعی دارد به کودکانمان آموزش دهد.

حسینی با بیان اینکه در فضای 14 هزار متری، مرکز علمی راه اندازی کردیم، گفت: همه کودکان تقریبا دوست دارند که پزشک شوند اما وقتی به اینجا می‌آیند متوجه می‌شوند که علایق‌شان چیزهای دیگری است و امیدواریم باغ کتاب به مانند کانون پرورش کودکان که در سال 60 ارتباط خوبی با آموزش و پرورش داشت بتواند در دهه فعلی ارتباط خوبی با آموزش و پرورش داشته باشد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 2000 نفر از این مجموعه بازدید می‌کنند، گفت: باغ کتاب نمونه کوچکی برای تغییر ذهنیت دانش آموزان است که در قالب بازی، آموزش و کلاس‌های آموزشی سعی دارد روش جدیدی در تربیت کودکان ایجاد کند.

در ادامه کاظمی معاون پرورشی و رئیس سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه شاید بسیاری از عقب ماندگی‌های کشور به دلیل عدم انس و مطالعه با کتاب است، تصریح کرد: باید بسترهای فرهنگی متناسب با ذائقه‌های متفاوت با رویکرد همکاری‌های جدید، مهارت آفرینی در راستای یادگیری عمیق برای دانش آموزان تدوین شود.

وی با بیان اینکه باید برای آموزش دانش آموزان به سمت استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها پیش برویم، گفت: این تفاهم‌نامه آغاز یک اقدام ارزشمند است.

کاظمی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از دانش آموزان و خانواده‌های‌شان اطلاعی از این ظرفیت ندارند، گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل دولت و ملت است که با احتساب خانواده‌های دانش آموزان حدود 30 میلیون نفر تحت پوشش دارد و می‌توانیم از این ظرفیت برای اطلاع رسانی در مورد باغ کتاب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های باغ کتاب در راستای ارتقای فرهنگی یادگیری در قالب اردوهای یک روزه، برگزاری همایش، برگزاری جشن تکلیف و ... می‌تواند باشد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر کاگروه مشترکی تشکیل شود تا زمینه حضور دانش آموزان در قالب کار فوق برنامه در باغ کتاب فراهم شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس این تفاهم‌نامه که فیمابین رئیس سازمان دانش آموزی و رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران منعقد شده به منظور تقویت نقش آفرینی دانش آموزان بر مدیریت فرهنگی شهر تهران، مقرر شده است که دانش آموزان در قالب بازدیدهای گروهی، برگزاری همایش‌ها و مسابقات دانش آموزی، تفریحات سالم و نشاط آفرین و ... از امکانات سازمان فرهنگی و هنری به ویژه باغ کتاب استفاده کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,511 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 تیر 1397

    توسط: zinatlou
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir