دستور ویژه وزیر آموزش‌وپرورش به مدیران مدارس

0
دستور ویژه وزیر آموزش‌وپرورش به مدیران مدارس

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باید از نگرانی خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در مدرسه بکاهیم با آنها مدارا کنیم و به خانواده فرصت دهیم تا با حضور در مدرسه و اطمینان از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، راحت و آسوده تصمیم‌گیری کنند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشستی با حضور شورای معاونان، مدیران کل استانی و رؤسای760 منطقه آموزشی کشور که به‌ صورت ویدئو کنفرانس و در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران و معلمان در آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: یکی از افتخاراتم این است که مدیران آموزشی و معلمان مدارس در استان و مناطق، افراد با مسؤولیتی هستند. قطعاً بدون تلاش مدیران نمی‌توانیم این سال را به‌خوبی و موفقیت به پایان برسانیم؛ مدیران آموزشی در مناطق توانستند با حضور ذهن، آگاهی و توجه کامل روز اول از سال جدید را ساماندهی کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به اصل آموزش‌ و پرورش برای آموزش حضوری در مدارس، تصریح کرد: از دومین ماه تابستان سه سناریوی پیش‌بینی ‌شده برای آموزش در سال تحصیلی جدید را با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز استان‌ها به وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده بودیم ولی در نهایت با توجه به مسائل مطرح ‌شده و پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، تصمیم بر آموزش حضوری دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید گرفتیم.

وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به اینکه سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل ارسالی از سوی وزارت بهداشت بر فاصله یک متری دانش‌آموزان و کنترل تعداد آنها با توجه به ابعاد و مساحت کلاس تأکید دارد، گفت: شرایطی که در سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا ذکر شده بود دقیقا همان شرایطی بود که ما برای سناریوی آموزشی در مناطق زرد پیشنهاد داده بودیم. بنابراین تأکید اصلی آموزش را بر آموزش حضوری قرار دادیم.

* خانواده‌ها نگران هستند و مدیران وظیفه‌دارند برای رفع نگرانی خانواده‌ها با آنها مدارا کنند

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه فضای جامعه با آنچه در رسانه هست، تفاوت دارد، گفت: مطلع هستیم که خانواده‌ها نگران هستند و مدیران وظیفه ‌دارند برای رفع نگرانی خانواده‌ها با آنها مدارا کنند.

وی افزود: اگر هر دانش‌آموزی در مدرسه به هر دلیلی حضور نداشت، مدیر مدرسه موظف است با دانش‌آموز تماس گرفته و در خصوص عدم حضور او و برنامه درسی صحبت کند؛ باید از نگرانی خانواده برای حضور فرزندانشان در مدرسه بکاهیم با آنها مدارا کنیم و به خانواده فرصت بدهیم که با حضور در مدرسه و اطمینان از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس راحت و آسوده تصمیم‌گیری کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه هیچ سازمانی به‌اندازه وزارت آموزش‌ و پرورش در اجرای پروتکل‌ها دقیق نبوده و در وزارت کشور هم این موضوع اعلام‌ شده است، تصریح کرد: ضامن اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس هستیم و موظفیم در این مورد هر هفته و به‌صورت مستمر در ستاد ملی کرونا گزارش دهیم به همین دلیل انتظار همکاران و مدیران استانی به‌گونه‌ای تدبیر کنند که گزارش‌ها حاکی از رعایت کامل پروتکل باشد.

وی گفت: رمز موفقیت جدیت، انضباط و ارتباط در کار است. مهم است که قادر باشیم منظم فکر کنیم و ارتباطات را طوری بگیریم که توجه جدی به همه امور داشته باشیم.

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: از اعضای شورای معاونین و مدیران کل و مسؤولان مناطق تقاضا دارم بازدیدهای سرزده و واقعی داشته باشند و بدون هماهنگی به مدارس بروند تا از طرف مدیران مدارس دقت نظر فراهم آید.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه می‌توانیم با استفاده از فضای رسانه و با گفت‌وگو و مدارا، نگرانی خانواده‌ها را کم کنیم و آنها را به آرامش نسبی برسانیم، گفت: باید به نگرانی خانواده‌ها رسمیت بدهیم. مهم این است که دانش آموزان آموزش ببینند و اصل را هم بر آموزش حضوری قرار دادیم و خانواده‌ها برای دانش‌آموز برنامه داشته باشند و مدیر مدرسه از این برنامه باخبر باشد.

 

 
 

 

وزیر آموزش‌ و پرورش خطاب به مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس تلاش کنند که با اولیا به‌خوبی ارتباط بگیرند و آنها را از تصمیمات اتخاذ شده آگاه کرده و به آنها اطمینان دهند تا نگرانی خانواده‌ها از بین برود و از مدیران استان تقاضا دارم مدیران خلاق را معرفی کنند تا مورد تشویق قرار دهیم.

* رایگان شدن اینترنت شاد؛ حمایت استراتژیک دولت از سامانه شاد و آموزش و پرروش کشور است

حاجی‌میرزایی در مورد شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) گفت: پلتفرم شاد در نسخه جدید ارتقا یافته و در حال بارگذاری محتواهای تولید شده در آن هستیم. بارگذاری تمام محتواهای آموزشی تا 16 شهریور انجام ‌شد. شاد یک دستاورد بزرگ برای نظام آموزشی کشور است که خوشبختانه استفاده از آن برای همه رایگان شد و عملاً برای خانواده و مدرسه هزینه‌بردار نیست. این حمایت استراتژیک دولت از شاد و آموزش در کشور است.

وی با اشاره به یکی از ماده‌های پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت گفت: در آخرین پروتکل ارسالی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا تأکید شده است که شواهد کافی برای آنکه نشان دهد بسته ماندن مدارس توانسته باشد خطر ابتلا دانش آموزان را کاهش دهد در دست نیست، ولی از سویی دیگر آثار سو ناشی از وقفه آموزش بر سلامت، رفاه و آموزش دانش آموزان اثبات ‌شده است. از هم‌گسیخته شدن آموزش دانش‌آموزان تأثیر زیادی بر اقتصاد و عوامل اجتماعی دارد و نابرابری‌ها را گسترش می‌دهد و حتی پیامدهای ناگوار بر عرصه‌های سلامت برجای می‌گذارد. همبستگی عمومی و ملی را نیز کاهش خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه وزارت آموزش ‌و پرورش در موضوع بازگشایی مدرسه مورد حمایت بسیاری از دستگاه‌ها قرار گرفته است، گفت: یکی از معیارهای شایستگی نظام آموزشی این است که بتواند مدارس را به‌خوبی بازگشایی کرده و آن را تا انتها بدون ایجاد مسأله و بحران پیش ببرد و این مستلزم دقت و مسؤولیت‌پذیری همه مدیران و معلمان است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,126 بازدید

    0 نظر

    درج: 18 شهریور 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir