10 هزار دانش آموز همیار گردشگر می‌شوند

0
10 هزار دانش آموز همیار گردشگر می‌شوند
مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از توسعه طرح همیار گردشگر در تابستان امسال خبر داد و گفت: 10 هزار دانش آموز همیار گردشگر می‌شوند و مسافران را هدایت کرده و راهنمای آنها در بازدید از جاذبه‌های گردشگری خواهند بود.

مهدی علی اکبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای همیار گردشگر اظهار کرد: طرح همیار گردشگر در تعطیلات نوروزی با همکاری سازمان میراث فرهنگی در قالب یک تفاهم نامه کلید خورد که خوشبختانه با موفقیت اجرا شد و استان‌ها از آن رضایت داشتند و دانش آموزان نیز استقبال خوبی کردند به همین علت تصمیم گرفتیم این طرح را در تابستان در حیطه وسیع‌تری برگزار کنیم.

وی افزود: این طرح ضمن تشویق و ترغیب دانش آموزان به حفظ و پاسداشت آثار ملی و افزایش اطلاعات و آگاهی‌هایشان موجب تقویت صنعت گردشگری کشور می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تصمیم داریم در راستای تفاهم نامه منعقد شده، طرح همیار گردشگر را توسعه دهیم گفت: امیدواریم شاهد حضور دانش آموزان همیار گردشگر در اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان‌های مختلف باشیم، از این طریق دانش آموزان در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و تاریخی مشارکت کرده و مفاخر سرزمین خود را می‌شناسند.

علی اکبرزاده ادامه داد: دانش آموزان داوطلب پس از دریافت آموزش‌های لازم از طریق مربیان در اماکن تاریخی و جاذبه‌های توریستی مستقر می‌شوند و یونیفرم خاصی را به تن می‌کنند. بر این اساس دانش آموزان همیار گردشگر مسافران را هدایت کرده و راهنمای آنها در بازدید از این فضاها خواهند بود.

وی افزود: از جمله مزیت‌های این طرح این است که دید دانش آموزان نسبت به فضاهای باستانی کاملتر و دقیق‌تر می شود. هدف اصلی ما این است که دانش آموزان ضمن مشارکت و تمرین حضور در فعالیت‌های اجتماعی اطلاعات خود را نسبت به میراث فرهنگی کاملتر کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت 10 هزار نفری دانش آموزان برای شرکت در طرح در نوروز 96 گفت: برای تابستان هم همین تعداد به عنوان مبنا درنظر گرفته شده و قرار است پایگاه‌هایی برای جذب داوطلبان اختصاص یابد. همیار گردشگر یک فعالیت فوق برنامه است و برنامه ریزی کردیم دانش آموزان برجسته و موفق طرح به اردوهای تشویقی اعزام شوند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,305 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 خرداد 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir