تعطیلات زمستانی مدارس امکان‌پذیر نیست

0
تعطیلات زمستانی مدارس امکان‌پذیر نیست

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: «اگر بخواهیم در برقراری تعطیلات مدت‌دار، به اقتضائات منطقه‌ای فکر کنیم باید برای هر اقلیمی یک تقویم آموزشی خاص داشته باشیم، این موضوع فعلاً امکان عملیاتی شدن ندارد و به نظر نمی‌رسد که سیستم آموزشی کشور برای چنین کاری آماده باشد.»

تعطیلات زمستانی مدارس یکی از موضوعاتی است که مدت‌ها است از سوی دولت پیگیری می‌شود و اعضای دولت دلایل مختلفی هم برای دنبال کردنش، عنوان می‌کنند. همواره آلودگی هوا در زمستان و تعطیل شدن مدارس در روزهای پی‌درپی، یکی از اصلی‌ترین دلایل بوده است. امروز هم رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دایر بودن مدارس در زمستان را یکی از موانع رونق گردشگری در شهرهای جنوبی کشور اعلام کرد و باز هم بر لزوم وجود تعطیلات زمستانی تأکید کرد اما این تصمیمی مخالفانی هم دارد.

حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، معتقد است که نماینده‌ها به چنین پیشنهادی روی خوش‌نشان نمی‌دهند و می‌گوید: «اگر موضوع رونق گردشگری در زمستان باشد، مدارس مناطق سردسیر نباید تعطیلات زمستانی داشته باشند. از طرفی در بسیاری از روستاها دانش آموزان در تابستان در کار زراعت به خانواده‌هایشان کمک می‌کنند، پس باید تقویم آموزشی در شهر و روستا هم متفاوت باشد. یک سری شهرها هم که هوای متعادلی دارند ممکن است در برخی از ماه‌های سال با مشکلات دیگری مواجه باشند. این یعنی نمی‌توان با پیش کشیدن یک مشکل خاص که به اقلیم یا وضعیت زیست‌محیطی یک شهر یا منطقه مربوط می‌شود،‌ تقویم آموزشی را دستخوش تغییر کرد.»

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس،می‌گوید: «اگر بخواهیم در برقراری تعطیلات مدت‌دار، به اقتضائات منطقه‌ای فکر کنیم باید برای هر اقلیمی یک تقویم آموزشی خاص داشته باشیم، این موضوع فعلاً امکان عملیاتی شدن ندارد و به نظر نمی‌رسد که سیستم آموزشی کشور برای چنین کاری آماده باشد.»

او ادامه می‌دهد: «به نظر نمی‌رسد که از بین بردن یکپارچگی آموزشی در کشور کار خوبی باشد از طرفی دلایل دیگر مانند به هم خوردن نظم درسی دانش آموزان با ایجاد یک وقفه در سال تحصیلی مخالفان زیادی بین نماینده‌ها دارد.»

میرزاده می‌گوید: «همین حالا هم به دلایل مختلف سال تحصیلی با وقفه روبه‌رو می‌شود و این موضوع به درس دانش آموزان لطمه وارد می‌کند و نظم روانی خانواده‌ها هم با مشکل مواجه می‌شود.»

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,207 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir