باید با اولیا یک فهم مشترک از «تربیت» داشته باشیم

0
باید با اولیا یک فهم مشترک از «تربیت» داشته باشیم

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که باید با اولیا یک فهم مشترک از «تربیت» داشته باشیم تا مأموریت اصلی مدرسه که تعلیم و تربیت است قابل دست‌یابی شود.

نورعلی عباس‌پور درگردهمایی مدیران ورؤسای ادارات آموزش وپرورش وکارشناسان انجمن اولیا و مربیان که در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه انجمن اولیا ومربیان در سال‌های گذشته هم دروزارت آموزش وپرورش وهم درسطح آموزش وپرورش استان‌ها در حاشیه قرارگرفته است، اظهار کرد: انجمن اولیا ومربیان ازسال 95 به عنوان یک تشکل غیردولتی مستقل ،زیر نظر وزیر آموزش و پرورش به صورتی مستقل عمل می‌کند.

وی افزود: تشکل غیردولتی به این معنا است که با ملاحظات پیش‌بینی شده افرادی که صلاحیت دارند، در درون مدرسه فعالیت کنند.

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین، خانواده‌ها باید از سطح برنامه‌ریزی تا سطح اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش نقش داشته باشند، افزود: اساسنامه انجمن نیز با رویکرد جدید اصلاح شده است.

وی با اشاره به پشتوانه 24 میلیون خانواده‌ی آموزش وپرورش وتأکید براینکه آموزش و پرورش باید پاسخگوی مطالبات آنان نیز باشد، ادامه داد: انتخابات انجمن اولیاومربیان در سطح مدرسه، شهرستان و منطقه، استان و کشور برگزار می‌شود و هیئت امنایی با ریاست وزیر آموزش و پرورش شکل می‌گیردکه 13 نفر از 21 عضو آن، از منتخبین استان‌ها هستند؛ به این معنا که غلبه با والدین است.

عباس‌پور تأکید کرد که پس از انتخابات رابطه اعضای منتخب با مدرسه واولیا قطع نشود وانجمن تبدیل به انجمنی صوری و فرمایشی نشود.

وی یادآوری کرد: گرچه بسیاری از مدارس موفق، انجمن‌هایی موفق دارند، اما در بسیاری از مدارس نیز انجمن اولیا ومربیان تبدیل به تشکلی جهت رفع تکلیفی شده است.

عباس‌پور ضمن یادآوری اینکه مدرسه محور فعالیت‌های تعلیم و تربیت است، بر واگذاری اختیارات به مدرسه تأکید و اعلام کرد: یکی از سرمایه‌های مدرسه انجمن اولیاومربیان است که اگر بتوانیم از این منابع استفاده کنیم درمدرسه حداقل مشکلات را خواهیم داشت و مدیران و مسئولان نباید مانع این اتفاق شوند.

وی با اشاره به حضور سه وزارتخانه کشور، راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در بحث سرویس مدارس گفت: سرویس‌های مدارسی که طبق تفاهم‌نامه این سه وزارت مشغول فعالیت هستند، مشکل‌ساز نیستد و مشکل با سرویس‌هایی است که به صورت آزادبر هستند.

عباس‌پور خواستار مشارکت وتصمیم‌گیری خانواده‌ها در مسائلی شد که ذینفع هستند و آن را یکی از اصول مدرسه‌محوری آموزش وپرورش برشمرد واظهار کرد: درموضوعات بوفه،لباس فرم دانش آموزان و سرویس مدارس مهم‌ترین موضوع جلب و فراهم کردن اعتماد خانواده‌ها است.

وی تأکید کرد: تا زمانی که فهم مشترک از تربیت با اولیا نداشته باشیم، مأموریت اصلی مدرسه که تعلیم و تربیت است قابل دست‌یابی نخواهد بود.

مدیرکل انجمن اولیا ومربیان وزارت آموزش وپرورش دربخش دیگر سخنان خود به فعالیت 318 مرکز مشاوره خانواده در سطح کشور متعلق به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در تفاهم‌نامه‌ای با قوه قضاییه بناست که ارجاعات دادگاه‌ها برای پیشگیری به مراکز مشاوره خانواده آموزش و پرورش فرستاده شود.

عباس‌پور همچنین ازاجرای طرحی برای آموزش والدین در ادارات و نهادها خبر داد و تصریح کرد: این طرح برای والدینی است که به لحاظ مشغله کاری نمی توانند در کلاس‌های آموزشی برگزار شده در مدارس شرکت کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,381 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 اردیبهشت 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    نام:*
    ایمیل:*
    سوال: نام خلیج جنوبی ایران؟
    پاسخ:*
    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های واقعا جامع انسانی
    همراه من
    کتاب های برنامه ریزی
    کتاب های لقمه

    دسته بندی مطالب

    کتاب های موضوعی
    کتاب های پاور تست

    آخرین نظرات ارسالی

    باسلام کتاب عربی جامع مهر وماه یکی از کتاب های بسیار قوی مناسب
    سارا 1403/04/31 - 15:29
    بورسیه🙂
    سلام وقت بخیر من تو اردیبهشت این کتاب رو از سایت خریداری کردم و
    سلام ببخشید من عینکی هستم می تونم وارد این رشته بشم؟
    مصیب 1403/04/27 - 21:58
    بد نبود
    ببخشید کتاب که الان در دسترس هست برای کنکور 1404 مناسبه؟

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir