ماموریت‌ های مدرسه و کتاب‌ های درسی

0
ماموریت‌ های مدرسه و کتاب‌ های درسی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگر در گذشته کتاب‌های درسی، مدرسه و معلم تنها مجرای انتقال دانش و معلومات به بچه‌ها بود، امروز این مجراها متنوع و متکثر شده است. مهدی نوید در آستانه برگزاری پانزدهمین جشنواره کتاب های آموزشی و تربیتی رشد، با اشاره به اینکه ماموریت‌های مدرسه و کتاب‌های درسی باید مورد بازنگری قرار گیرد، اظهار داشت: اگر بپذیریم که اطلاعات و کسب شایستگی‌ها، لازمه زندگی است و مهارت ها صرفا از طریق مدرسه و کتاب‌های درسی در اختیار دانش آموزان قرار نمی‌گیرد، باید قبول کنیم که فرزندان ما در یک محیط یادگیری متنوع و متکثر زندگی می‌کنند که بخشی از اطلاعات از سوی مدرسه و نظام آموزشی و برخی نیز توسط نهادها به بچه‌ها داده می‌شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش موفق، نظامی نیست که صرفا انتقال دهنده اطلاعات باشد بلکه نظامی است که به عنوان مدیریت این مجموعه اطلاعات، توان مدیریت محیط‌ های متنوع و متکثر اطلاعاتی را داشته باشد و بتواند مجموع این اطلاعات را هم آهنگ، بسامان و همسو کند تا به اهداف خود برسد.
نوید با تاکید بر این که نشر کتاب‌های کمک آموزشی، در قالب کتاب‌های الکترونیکی می‌تواند یک فرصت جدید برای آموزش و پرورش باشد، تصریح کرد: کتاب‌های درسی ظرفیت محدودی دارند و نمی‌توانند به همه نیازهای دانش آموزان با تفاوت‌ها و تنوع‌هایی که بین دانش‌آموزان از نظر هوشی، فرهنگی و شخصیتی وجود دارد، پاسخ دهند، لذا باید این توان در مدیر، معلم و نظام آموزشی ما وجود داشته باشد تا بخشی از اطلاعات و شایستگی‌ها را خود در اختیار بچه‌ها قرار دهد و بخشی را نیز از ظرفیت بیرون نظام رسمی و عمومی استفاده کنند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در زمینه استاندارد سازی‌ کتاب های آموزشی اقدامات خوبی انجام داده‌ که شایسته قدردانی است، اما سرعت تحولات نامحدود است.
نوید یادآور شد: صدا و سیما به دلایل مختلف از جمله تامین منابع مالی برای فعالیت‌های خود، از این بازار آشفته استفاده می‌کند و با تبلیغ کتاب‌ها و موسسه‌های غیر استاندارد آموزشی که گاه فعالیت ‌آن ها با استانداردهای آموزشی و تربیتی نه تنها همخوانی ندارد بلکه فاصله فراوانی دارد، زمینه آسیب‌پذیری روند تعلیم و تربیت نسل جوان را فراهم می‌سازد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در سند تحول بنیادین، بر ضرورت این همکاری و همسویی تاکید شده است که امیدواریم متولیان صدا و سیما به آن توجه عملی کرده و آن را رعایت کنند.
گفتنی است؛ پانزدهمین جشنواره کتاب های آموزشی و تربیتی رشد با هدف معرفی کتاب‌های الگو برای ناشران، تجلیل از مؤلفان و ناشران کتاب‌های خوب و ترویج خواندن به شکل غیر مستقیم، تدارک یافته است و مراسم اختتامیه آن، یازدهم دی ماه در مدرسه دارالفنون برگزار می شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,457 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 آذر 1396

    توسط: m.najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir