محسن غفوریان معاون آموزشی آموزش و پرورش استثنایی در خصوص برنامههای در نظر گرفته شده برای دانشآموزان طیف اوتیسم اظهار کرد: متأسفانه دانشگاهها در بحث تربیت نیروی انسانی و محتوای آموزشی برای افراد دچار اوتیسم فعالیت کافی نداشتند.
وی ادامه داد: با استفاده از متخصصان امر در سطح سازمان آموزش و پرورش استثنایی و برخی از دانشگاهها برای تولید محتواهای آموزشی و تدوین سرفصلهایی وارد عمل شدیم چرا که ماهیت طیف اوتیسم به گونهای بوده که محتوای خاصی را برای تمامی این گروه نمی توان به کار گرفت بنابراین در حال تولید سرفصلهایی متناسب با شرایط طیفهای مختلف اوتیسم هستیم.
غفوریان از فعالیت برای تولید محتوا برای کودکان و والدین دارای فرزند اوتیسم خبر داد و گفت: در این محتوای آموزشی چگونگی واکنش در موقعیتهای مختلف و توصیههای عملی برای این مسئله مورد توجه قرار میگیرد و این دورهها برای دورههای متوسطه حرفه ای است.
معاون آموزشی آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش به شهروندان هم مورد توجه داریم علاوه بر آن آموزشهای حرفهای و مناسبسازی پودمان در رشتههای باغبانی و کمک خدمات اداری برای دوره متوسط حرفهای در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: مناسب سازی ارزشیابی توصیفی ابتدایی برای دانشاموزان اوتیسم کم توان ذهنی، مناسبسازی ارزشیابی توصیفی برای طیف اوتیسم با هوش بهر عادی، تدوین سرفصل علوم برای طیف اوتیسم و تهیه کیت تصویری تیچ از دیگر برنامههای در نظر گرفته شده برای دانشآموزان اوتیسمی است.
غفوریان از توجه به آموزش تلفیقی برای گروه اوتیسمی خبر داد و اظهار کرد: تدوین استاندارد فضای آموزشی، بسته آموزشی والدین در مواجه با رفتارهای چالش برانگیز، آماده سازی کتاب مهارتآموزی تصویری برای دوره پیش دبستانی همچنین تهیه اپلیکشینها مختلف با این رویکرد برای اقشار مختلف از دیگر برنامههای درنظر گرفته شده برای توجه به مبتلایان اوتیسم است.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: