ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور تا 15 آبان تمدید شد

0
مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش از تمدید مهلت ثبت نام در مدارس و مراکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش تا 15 آبان خبر داد.

گودرز شاهمرادی در گفت‌وگو با ایسنا، مدارس آموزش از راه دور را یک فرصت برای افراد دور مانده از تحصیل دانست و اظهار کرد: از آنجا که افراد داوطلب برای ورود به این مدارس معمولا مشکلاتی دارند که نمی توانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند، معمولا ثبت نام تا پایان مهرماه انجام می‌شود که ما این مهلت را تا 15 آبان ماه تمدید کرده‌ایم.

وی افزود: در بیش از 600 منطقه آموزشی، 1656 مدرسه از راه دور فعال داریم.  فهرست مدارس آموزش از راه دور در استان‌ها در وب‌سایت  http://dei.medu.ir  مندرج است و هرشخصی قصد ثبت نام در این مدارس را داشته باشد می‌تواند بر اساس این فهرست، نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خود را انتخاب و به آنجا مراجعه کند.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموزان لازم‌التعلیمی که در شرایط خاص هستند و امکان دسترسی به دوره اول و دوم آموزشی متوسطه را ندارند و همچنین دانش‌آموزانی که مشکلات جسمی و بیماری‌های خاص دارند، متاهل و یا سرپرست خانوار هستند، با تشخیص کمیسیون خاص ادارات آموزش  و پرورش منطقه می‌توانند در مدارس آموزش از راه دور ادامه تحصیل بدهند. همچنین دانش‌آموزان بزرگسال و کسانی که بالای 18 سال سن دارند و ممکن است شاغل یا خانه دار باشند و یا به هر دلیلی نتوانسته باشند در مدارس عادی حضور یابند می‌توانند از فرصت حضور در این مراکز استفاده کنند.

شاهمرادی افزود:  مدارس آموزش از راه دور، مدارس غیردولتی هستند؛ اما شهریه آنها بسیار پایین است. شهریه ثابت برای هر نیمسال تحصیلی، 56 هزار تومان و شهریه ترم تابستانی نیمی از این مبلغ است. برای هر واحد درسی نیز هزینه‌ای از پنج تا 14 هزار تومان دریافت می‌شود که در استان‌های مختلف متفاوت است.

به گفته وی، مدارس آموزش از راه دور در دوره اول و دوره دوم متوسطه نظری و همچنین در کلیه رشته‌های نظری و کاردانش در دوره دوم متوسطه پذیرش دارند، البته هنرآموزان کاردانش برای گذراندن واحدهای مهارتی و عملی باید به مراکز مجاز فنی و حرفه‌ای در بیرون مدارس مراجعه کنند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,453 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 آبان 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir