امتحانات حضوری از ۲۷ اردیبهشت آغاز و ۲۴ خرداد پایان می‌یابد

0
امتحانات حضوری از ۲۷ اردیبهشت آغاز و ۲۴ خرداد پایان می‌یابد
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت : امتحانات حضوری مدارس ۲۷ اردیبهشت آغاز و ۲۴ خرداد پایان خواهد یافت.
خسروی ساکی با اشاره به برگزاری امتحانات حضوری از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد، گفت: در برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر بهره‌ مندی از بستر شاد، استفاده از سامانه‌های بومی مورد تأیید شورای مدرسه نیز بلا مانع است.

ساکی در برنامه استودیو الفبا که در آستانه فرارسیدن فصل امتحانات پایان سال، برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش، در مناطقی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه، وجود داشته باشد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود، بنابراین براساس رنگ بندی مناطق می‌توان گفت؛ در مناطق آبی، امتحانات به صورت حضوری و در سایر مناطقی که امکان حضور دانش آموزان در مدرسه وجود ندارد در همه پایه‌های تحصیلی به استثنای یایه‌های نهم و دوازدهم، امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تأثیر نتایج امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در سرنوشت دانش آموزان و بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، امتحانات پایه‌های مذکور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و نظارت مراقبین بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود تا ارزشیابی دقیق‌تری از آموخته‌های دانش آموزان به عمل آید.

ساکی، انتخاب رشته تحصیلی در پایه نهم و ادامه تحصیل در رشته‌های بدون کنکور بعد از پایه دوازدهم، که صرفاٌ براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد را از دلایل حضوری بودن امتحانات دو پایه تحصیلی مذکور بر شمرد و تصریح کرد: سؤالات امتحانی پایه نهم به صورت هماهنگ استانی طرح و به صورت مدرسه‌ای اجرا می‌شود. همه عوامل برگزارکننده امتحانات نیز از کادر خود مدرسه انتخاب می‌شوند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، مبنای طرح سوالات امتحانی در شرایط کرونایی را بخشنامه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: مدرسه باید از ازدحام دانش آموزان در هنگام برگزاری امتحانات حضوری جلوگیری کند و دستورالعمل‌های بهداشتی را مجدانه اجرا کنند و مراقبان سلامت، الزاماٌ حضور داشته باشند و از حضور دانش آموزان بدون ماسک در حوزه امتحانی، جلوگیری کنند.

ساکی ادامه داد: دانش آموزانی که به هر دلیلی نتوانند در امتحانات حضور یابند، اگر آمار قابل توجهی داشته باشند، برای اینکه قبولی آنها به شهریور موکول نشود، تدابیری از سوی کمیسیون‌های خاص شورای عالی آموزش و پرورش اندیشیده شده است. بر اساس دستورالعملی که به استان‌ها ارسال کردیم، اختیارات برگزاری امتحانات را به استان‌ها وا گذار کردیم تا بر اساس شرایط کرونایی هر منطقه تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ادامه داد: در پایه ششم ارزشیابی براساس اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده و مطابق «اهداف برنامه درسی مصوب»، به اضافه برگزاری آزمون‌های عملی کلاسی در «دروس فارسی»، «ریاضی» و «علوم»؛ درمناطق آبی، حضوری و در مناطق زرد، نارنجی و قرمز، به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. در پایه‌های؛ هفتم، هشتم، دهم و یازدهم در مناطق زرد، نارنجی و قرمز به معلم اختیار داده شده تحت نظارت مدیر مدرسه از طریق آزمون‌های آنلاین و سایر شیوه‌های ارزشیابی مثل؛ پوشه کار آزمون‌های کتاب باز، عملکردی، شفاهی و برخط و برون خط، امتحانات برگزار می‌شود.

ساکی خاطرنشان کرد:
«آزمون کتاب باز» یکی از شیوه‌های نوین است و این روش در دانشگاه‌ها مرسوم است. با توجه که برای پاسخ به چنین آزمونی باید به چند منبع مراجعه کنیم این نوع آزمون‌ها ورزیدگی بیشتری ایجاد می‌کند.




اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,041 بازدید

    1 نظر

    درج: 12 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    مرتضی میرزاجانی پایه 9
    .
    1400/02/15 - 13:49
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir