2زنگ ورزش برای دانش‌آموزان دبستانی

0
2زنگ ورزش برای دانش‌آموزان دبستانی
صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پس از سال کرونایی و آموزش های غیرحضوری، امسال حضور دانش‌آموزان در مدرسه فضای جامعه را زنده کرده است اظهار کرد: در این میان ورزش و تربیت بدنی، موجب پویایی و نشاط می‌شود، لذا این حیث اهمیت دارد و باید بیشتر مورد توجه باشد.

وی افزود: توزیع بسته‌های امنیت غذایی و تغذیه رایگان در مدارس نیز قبل از آغاز سال تحصیلی به صورت آزمایشی در دو استان البرز و سیستان و بلوچستان برای ۷۵ هزار دانش‌آموز به اجرا درآمد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به پیگیری وزیر آموزش و پرورش، ۱۱۵۰ میلیارد در بودجه برای این امر پیش بینی شد، اما تاکنون تخصیصی نداشتیم که منتظر همراهی سازمان برنامه و بودجه برای این امر هستیم گفت: امیدواریم براساس وعده خود و قانون مصوب مجلس، تغدیه رایگان را بعد از ۹ سال در مدارس احیاء کنیم.  جمعیت تحت پوشش و مقدمات کار تغذیه رایگان دانش‌آموزان در آموزش و پرورش فراهم شده است، اما باید تخصیص سازمان برنامه و بودجه را داشته باشیم تا این مقوله مهم احیاء شود.

ستاری‌فرد ادامه داد: زنگ ورزش از این پس در دوره ابتدایی دو زنگ در دو روز در طول هفته خواهد بود که با همکاری و همراهی خوب معاونت ابتدایی این مهم اجرا خواهد شد. امید است این موضوع باعث نشاط و پویایی بیشتر دانش‌آموزان در دوران پساکرونا شود، زیرا نیاز است بازی و ورزش به صورت جدی مورد توجه بوده و تقویت شود.

ستاری فرد با اشاره به اینکه پس از سه سال با حمایت وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی مدارس در نظر گرفته شد تا نسبت به تامین اقلام ورزشی در آینده نزدیک اقدام شود عنوان کرد: برای این امر یک سامانه پیش‌بینی شده تا مدارس از این سامانه امکان خرید اقلام را داشته باشند. مشارکت خانواده‌ها را نیز در این امر خواهیم داشت و به زودی از این سامانه رونمایی می‌شود.

احیای ورزش باستانی در صبحگاه مدارس
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: در طرح “شهید خرازی” (آزادسازی مجموعه‌های ورزشی) ۱۰۰۰ مجموعه ورزشی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که در روزهای پنج‌شنبه به مادران و دختران و در روزهای جمعه پدران و پسران اختصاص دارد. اجرای این طرح از تابستان آغاز شد و با شروع سال تحصیلی نیز به صورت جدی تر دنبال می‌شود.

ستاری‌فرد ادامه داد: به دنبال این هستیم که ۱۰۰۰ دبیرستان دخترانه تحت پوشش این طرح باشند به طوری که این مدارس عصرها در اختیار دانش‌آموزان دختر باشند تا فعالیت‌های ورزشی برای دختران اجرا شود.
وی به مقوله کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی نیز اشاره کرد و گفت: دستورالعمل اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی را تدوین کرده‌ایم. نیروی انسانی از جمله مولفه‌های مهم این سیاست خواهد بود. راهنمای کتاب درس تربیت بدنی را نیز در اختیار معلمان قرار دادیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تجهیزات و زیرساخت ورزشی نیز از دیگر مولفه‌ها مهم به شمار می‌آید. در همین راستا ۲۱۰۰ فضای ورزشی تحت عنوان طرح شهید سلیمانی احداث شده است. ۱۰۱۷ فضای ورزشی نیز در مدت شش ماه مهیا شده و تا هفته دیگر که هفته تربیت بدنی است به بهره‌برداری می‌رسد.

ستاری‌فرد با بیان اینکه با کمبود ۱۹ هزار معلم تربیت بدنی مواجهیم گفت: توانمندسازی معلمان ابتدایی را در دستورکار قرار دادیم. تربیت معلم چند مهارتی در دانشگاه فرهنگیان نیز در برنامه‌های ماست.
وی افزود: براساس دستورالعمل مذکور، اجرای درس تربیت بدنی و ارزشیابی این درس به جد دنبال می‌شود.  آموزش یک رشته در هر پایه تحصیلی را خواهیم داشت که در این راستا آموزش شنا و طناب زنی را دنبال می‌کنیم. امسال ورزش باستانی و زورخانه‌ای نیز در صبحگاه مدارس اجرا می‌شود.

آغاز المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای از هفته آینده
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با حضور در شبکه سوم سیما، با اشاره به اینکه امسال با توجه به دوران پساکرونا، المپیادهای ورزشی را از سر می‌گیریم گفت: تابستان امسال در ۱۶ رشته ورزشی مسابقات را دنبال کردیم و صدا و سیما مسابقات را به صورت زنده پخش کرد. المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای از هفته آینده همزمان با هفته تربیت بدنی نیز شروع می‌شود و استعدادیابی با همکاری وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی دنبال خواهد شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    350 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 مهر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir