رحمان عیسی زاده رئیس گروه هوشمندسازی مدارس آموزش و پرورش در آغاز در پاسخ به این سوال که آیا هوشمندسازی مدارس در ایران لازم است یا خیر، گفت: استفاده از شیوه های آموزشی مبنی بر فناوری با هر عنوان اسم و برندی باید مورد استفاده قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: قبل از سال ۲۰۰۰ سازمان جهانی یونسکو موضوع آموزش همگانی کامپیوتر را مطرح کرد تا کسانی که توانایی کار کردن با کامپیوتر را ندارند، بیسواد محسوب شوند. در حال حاضر ۱۷ سال از آن موضوع می گذرد و حدود ۷۰۰ هزار معلم هنوز این دوره های آموزشی را نگذراندند.
وی تاکید کرد: استفاده از فناوری های نوین صرفا استفاده از یک گوشی هوشمند نیست. قطعا باید استفاده از فناوری را برای امر کاری خودمان که آموزش و پرورش است، استفاده کنیم؛ به همین جهت استفاده از فناوری آموزشی در وهله نخست برای معلمان ضروری است تا بعد بتوانیم به دانش آموزان نیز آموزش دهیم اما گاها این روند برعکس شده یعنی دانش آموزان در خیلی از موارد از معلم ها جلوتر هستند. بنابراین امسال امیدواریم ۱۰۰ درصد معلم ها را در حوزه هوشمندسازی آموزش دهیم.
رئیس گروه هوشمندسازی مدارس آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه استفاده از فناوری های نوین و شبکه های اجتماعی باید کارهای مهمی را انجام دهیم، عنوان کرد: یک اقدام، تبیین نقش والدین در کنترل فرزندان در منزل است زیرا بسیاری از تربیت ها در مدرسه رخ نمی دهد بلکه قسمت اعظم تربیت در منزل انجام می شود. در ایران ۵۴ میلیون کاربر اینترنت داریم و اکثر پدر و مادرهای امروزی امکان استفاده از فناوری روز به ویژه گوشی هوشمند را دارند.
وی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت، با استفاده از بخش خصوصی همایش های مختلفی را با کمک انجمن اولیای مدارس در شیوه نامه مدارس اجرا کردیم. هر ماه این همایش ها اجرا می شود و برای والدین و همچنین مسئولین در خصوص استفاده و آشنایی با فناوری های حوزه آموزش سخنرانی می کنیم.
عیسی زاده به معلم ها به عنوان دومین نقش اثرگذار در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و ابراز داشت: آگاهی معلم ها در استفاده از فناوری های نوین آموزشی و البته آسیب هایی که می تواند داشته باشد قطعا گام مهمی برای هوشمندسازی مدارس است.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: