مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل نمی‌شوند

0
مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل نمی‌شوند
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به هیچ عنوان در هیچ شرایطی رأی به غیر حضوری شدن مدارس نمی‌دهیم، گفت: بخشنامه‌ای در این هفته ابلاغ می‌شود تا اگر به دلیل آلودگی هوا مدارس غیر حضوری شد، کلاس‌ها تعطیل نشوند.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران، درباره تعطیلی مدارس برخی مدارس به دلیل آلودگی هوا، اظهار کرد: بخشنامه‌ای در این هفته ابلاغ می‌شود تا به هیچ عنوان در زمانی که به دلیل آلودگی هوا مدارس غیر حضوری شد، کلاس‌ها تعطیل نشوند.

وی با بیان اینکه اگرچه موضوع صنعت و تولید بسیار مهم است ولی در بلند مدت، تربیت دانش آموزان و آموزش مهم تر است، افزود: تعطیل کردن یا غیر فعال کردن مدرسه باید اولویت آخر باشد؛ نه اینکه اولویت اول باشد.

صحرایی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان در هیچ شرایطی رأی به غیر حضوری شدن مدارس نمی‌دهیم، اضافه کرد: خواهشم از کمیته آلودگی هوا این است که به این سیاست راهبردی دولت، توجه کند.
 
وی با بیان اینکه جایی که امکان و انتخاب بین مدارس و صنایع است حتما اولویت ما، فعالیت مدارس است، گفت: صنایع مدتی خاموش شود تا آلودگی هوا برطرف شود و اگر این امکان وجود ندارد، آماده غیرحضوری شدن مدارس هستیم اما به شرطی که از قبل به ما اعلام شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان دسترسی به سامانه شاد برای ۸۰ درصد دانش‌آموزان فراهم است، تأکید کرد: از ۲ هفته قبل از همکارانم در استان‌ها خواستم تا اگر در جلسات کمیته آلودگی هوا به ریاست استانداران، تصمیم به تعطیلی مدارس گرفته شد، سامانه «شاد» در دسترس دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی با تأکید مجدد بر اینکه به هیچ عنوان کلاس‌های درس نباید تعطیل شود، گفت: در شهرهای بزرگ که تجربه آلودگی هوا را داریم از قبل تدارک لازم دیده شده است و سامانه «شاد» در مناطقی در دسترس نیست که عمدتا روستایی است که معمولا دچار آلودگی هوا نمی‌شوند.

صحرایی تصریح کرد: از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواسته‌ایم تا الگوی روزهای آلوده در طول سال را به ما ارائه دهند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی در خصوص اخباری که به صورت غیر رسمی درباره تعطیلی مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا در فضای مجازی دست به دست می‌شود، اظهار کرد: در مورد تهران تا این لحظه هیچ خبری نیست.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    100 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 آذر 1402

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir