جذب 10 هزار نیرو در آموزش و پرورش

0
جذب 10 هزار نیرو در آموزش و پرورش
معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: طی سه سال آینده 10 هزار نیرو در حوزه امور تربیتی و پرورشی در سطح کشور جذب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، مهدی فیض در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مشکل اساسی در بحت امور پرورشی و تربیتی نیروی انسانی بوده که اکثر جذب نیروها مربوط به ابتدای انقلاب است که هم اکنون در آستانه بازنشستگی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه طی سال آینده 10 هزار نیرو در این حوزه از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند، ادامه داد: عمده این نیروها از افراد باسابقه و دارای تجربه در امور تربیتی هستند که طی چند سال گذشته چاره اندیشی برای این موضوع اتخاذ نشده است.

فیض عنوان کرد: طی سال‌های گذشته جذب نیرو منحصر به فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بود و این در حالیست که در این دانشگاه ها رشته تخصصی برای این حوزه نداشتیم تا از فارغ التحصیلان آن برای جایگزین کردن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه به منظور جایگزین سازی، طی سه سال آینده 10 هزار نیرو در این حوزه جذب خواهند شد، خاطرنشان کرد: میانگین سن نیروهای بازنشسته 50 سال است که سرمایه‌های عظیمی هستند.

فیض با بیان اینکه هم اکنون ترکیب نیروی انسانی در 40 درصد مدارس دولتی کشور در بخش پرورشی ناقص است، ادامه داد: این ناقصی به مفهوم این است که یا این مدارس مربی پرورشی دارند مشاور ندارند و یا معاون پرورشی نقش مربی و یا مشاور را هم ایفا می‌کند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: هم اکنون مدارس کشور با کمبود 40 هزار مربی و مشاور در حوزه تربیتی و پرورشی مواجه است.

وی با بیان اینکه در گذشته بیشتر نیروی مشاوره در متوسطه اول متمرکز بود، گفت: به دلیل افزایش آسیب های اجتماعی تلاش براین است از ظرفیت مشاوره ها در متوسطه دوم استفاده شود براین اساس با کمبود نیروی مشاوره در این مقطع مواجه هستیم.

فیض با اشاره به وجود 300 اردوگاه دانش آموزی در سطح کشور، یادآورشد: عملیات ساخت و ساز در تعدادی از اردوگاه های کشور نیمه کاره بوده و این درحالیست که هم اکنون نیز از 10 درصد ظرفیت اردوگاه های موجود استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا بخشی از اردوگاه ها را در اختیار سازمان دانش آموزی قرار دهیم تا بتوانند از ظرفیت آن استفاده کنند.
فیض با بیان اینکه در سطح کشور 700 دارالقرآن وجود دارد، گفت: به دلیل نبود هزینه های جاری در بخش نیروی انسانی، استفاده از این دارالقرآن ها فقط به ساعات اداری اختصاص پیدا کرده است در حالی که باید دانش آموز در اوقات فراغت از آن استفاده کند.   
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,557 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 اسفند 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir