خداحافظی با بخاری‌های کلاس‌های درس تا پایان سال 96

0
معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نیمی از بخاری‌های مدارس کشور را تا سال 95 حذف و سیستم گرمایشی مناسب جایگزین کردیم، گفت: امسال هم 50 هزار کلاس درس را ایمن سازی کردیم. هدف گذاری جدید ما نیز خداحافظی کلیه کلاس‌های درس با بخاری‌ها تا پایان سال 96 است.

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه محوری‌ترین سیاست عمرانی آموزش و پرورش ایمن سازی مدارس است، اظهار کرد: تامین ایمنی برای دانش‌آموزان در فضای آموزشی در بعد فیزیکی، مقاوم سازی و بازسازی مدارس اولویت اصلی ماست و تا کنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: موضوع استانداردسازی گرمایشی مدارس نیز از همین دسته است. در سال‌های گذشته یکی از گرفتاری‌ها و مشکلاتی که در آموزش و پرورش وجود داشت گرمایش مدارس بود و کشور به این علت خساراتی متحمل می‌شد اما خوشبختانه از سال 92 تا کنون دولت و مجلس تصمیمات خوبی اتخاذ و اعتبارات برای استانداردسازی سیستم گرمایشی تخصیص یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه نیمی از بخاری‌های مدارس کشور  را تا سال 95 حذف و سیستم گرمایشی مناسب جایگزین کردیم اظهار کرد: امسال هم 50 هزار کلاس درس را ایمن سازی کردیم.  هدف گذاری جدید ما نیز خداحافظی کلیه کلاس‌های درس با بخاری‌ها تا پایان سال 96 است.

رئیسی بر ضرورت مراقبت و نگه داری از تاسیسات و سیستم‌های نصب شده در مدارس تاکید کرد و گفت: امیدواریم مراقبت‌های لازم توسط معلمین و مجریان مدارس و رعایت نکات فنی نیز به صورت جدی مورد توجه باشد، زیرا اگر مجهزترین سیستم ها هم به موقع نگه داری و بازبینی نشوند و عیوب فنی احتمالی در آنها رفع نشود باید منتظر حادثه بود البته طی سه سال گذشته حادثه تلخ و ناگواری ناشی از سیستم‌های گرمایشی مدارس نداشته‌ایم.

وی درباره بودجه ایمن سازی مدارس اظهار کرد: دوهفته گذشته مجلس در  کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن سه میلیارد دلار طی برنامه ششم برای ایمن سازی مدارس از منابع مختلف دیده شود. امیدواریم این اتفاق بیفتد و در پایان برنامه ششم توسعه، ایران در دنیا  اعلام کند که مدارسش از ایمنی نسبی برخوردار شده‌اند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,472 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آذر 1395

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir