کاهش افت تحصیلی دانش‌آموزان با برگزاری کلاس‌های جبرانی

0
کاهش افت تحصیلی دانش‌آموزان با برگزاری کلاس‌های جبرانی
مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با اشاره به آغاز دوره‌های جبرانی تابستانه در روزهای گذشته، ویژه دانش آموزان ابتدایی و دبیرستانی که دچار افت یادگیری شده‌اند گفت: این طرح همه مناطق را دربرمی‌گیرد، ولی اولویت با مناطق عشایری، روستایی، حاشیه شهرها و مناطق مرزی است.

حمیدرضا خان‌محمدی، با اشاره به طرح تثبیت و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان اظهار کرد: افت تحصیلی رخ داده در دوران کرونا به واسطه تعطیلی آموزش حضوری در مدارس برای همگان مشهود بود چرا که آموزش حضوری جایگزینی ندارد و ما جزو کشورهایی بودیم که بسیار دیر به آموزش حضوری برگشتیم.

وی افزود: نیاز بود اختلالی که در حیطه یادگیری رخ داده برطرف شود. در همین راستا گزارشی با محوریت موضوعی افت تحصیلی در مقاطع مختلف آماده و به هیئت دولت تقدیم شد. با نظر مثبت رئیس جمهور، بودجه‌ای برای این امر به تصویب رسید و قرار شد دوره‌های جبرانی تابستانه برای دانش آموزان ابتدایی و دبیرستانی که دچار افت یادگیری شده‌اند برگزار شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با بیان اینکه این طرح همه مناطق را دربرمی‌گیرد، ولی اولویت با مناطق عشایری، روستایی، حاشیه شهرها و مناطق مرزی است گفت: هم اکنون اجرای طرح در مناطق مختلف آغاز شده است؛ دانش آموزان مشمول شرکت در این دوره‌ها، معرفی شدند و معلمان با آنها کار می‌کنند تا عقب‌افتادگی و کمبودهایی که وجود دارد جبران و یادگیری‌شان تثبیت شود.

خان‌محمدی درباره اینکه آیا علی‌رغم آموزش حضوری در مناطق روستایی و عشایری، افت تحصیلی دانش‌آموزان این مناطق نیز در ایام کرونا در مقایسه با سال‌های گذشته معنادار بوده است؟ گفت: کرونا، دو سال آموزش و پرورش را درگیر کرد. باوجود اینکه آموزش در اغلب روستاها عمدتا حضوری دنبال می‌شد، با چالش‌هایی مواجه بودیم. رفت و آمد معلمان با مشکلاتی همراه بود و و پیک‌هایی از بیماری را داشتیم که اختلالاتی ایجاد می‌کرد. بنابراین آموزش صد درصد حضوری در همه مدارس کشور عملا از ۱۴ فروردین ماه امسال آغاز شد.

وی ادامه داد: آموزش، یک فرایند منظم و به هم‌پیوسته است. با همت معلمان، مدیران و همراهی خانواده‌ها توانستیم بعد از عید نوروز تا زمان امتحانات، آموزش مستمر حضوری داشته باشیم و قطعا دوره تابستانه که در حال برگزاری است مشکلات ایجاد شده را تا حدودی مرتفع خواهد کرد. اگر خطر رفع شود و وارد پیک جدید دیگری از بیماری نشویم، در سنجش آغازین مدارس که توسط معلمان انجام می‌شود، حتما نتایج مثبت طرح مشهود خواهد بود و ما هم درباره نحوه برگزاری و کیفیت تثبیت یادگیری دانش‌آموزان در این دوره گزارشی را آماده و ارائه می‌کنیم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    511 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 مرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir