6 کهکشان جوان مرگ!

0
6 کهکشان جوان مرگ!
مرگ بخشی از زندگی است. مرگ یک روز در دنیای ما انسان‌ها و روزی دیگر در آسمان اتفاق می‌افتد. تلسکوپ فضایی هابل، به تازگی شش کهکشان مرده را شناسایی کرده است.

دانشمندان از مرگ آن‌ها تعجب کرده‌اند. چرا یک کهکشان عظیم با توجه به وجود سوخت در نزدیکی آن، مرده است؟ در هر حال، مرگ باید یک دلیل داشته باشد!

تلسکوپ هابل یک کهکشان را شناسایی کرد که در حدود سه میلیارد سال عمر داشته. محققان کهکشانی را کشف کردند که به شکل غیر عادی مرده است. به نظر می‌رسد عناصر مورد نیاز برای تشکیل ستاره تمام شده.

یکی از آن عنصرها، هیدروژن سرد است. محقق اصلی داستان آسمانی ما، کیت ویتاکر نام دارد. او گفت: در دوران اوج شکل گیری ستاره‌ها، کمبود سوخت نباید مشکلی ایجاد می‌کرد.

سوال واقعی در مورد سرعت زندگی آن‌ها است. چرا کهکشان‌ها با سن بسیار کم دچار مرگ شدند؟ پیدا کردن کهکشان‌ها در بی نهایت آسمان ساده نیست. دانشمندان به کمک عدسی‌های گرانشی قدرتمند این کار را انجام دادند.

به عبارتی از خوشه‌های کهکشانی برای بزرگ‌نمایی و خم کردن نور بازتاب شده از آن کمک گرفتند. دانشمندان غبار سرد را شناسایی کردند. غبار سرد جایگزین هیدروژن است.

هر کهکشان در منطقه‌ای از آسمان تشکیل می‌شود. تلسکوپ هابل آن منطقه را شناسایی کرد. اگر مقدار بیش‌تری از ماده اولیه وجود دارد، کهکشان‌ها کجا شکل می‌گرفتند؟ تلسکوپ بزرگ ما جواب سوال را مشخص کرد.

آن شش کهکشان بزرگ شدن را آغاز کردند. روش آن‌ها روش معمولی کهکشان‌ها نبود. به جای روش تعریف شده، آن‌ها به آرامی با کهکشان‌های دیگر ترکیب شدند.

آن‌ها نتوانستند بیش‌تر از محدوده مشخص، رشد کنند. دانشمندان در مورد کشف تلسکوپ هابل هیجان زده‌اند اما سوالات باقی مانده شرایط عجیبی را ایجاد می‌کند.

چطور ممکن است انرژی آن‌ها به این سرعت تمام شده باشد. آیا موردی در قلب کهکشان تمام انرژی را مصرف کرده است؟ در هر حال مصرف انرژی باید نتیجه قابل تشخیص داشته باشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    318 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 مهر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir