مریخ نورد استقات ناسا برای اولین بار در مریخ حرکت کرد

0
مریخ نورد استقات ناسا برای اولین بار در مریخ حرکت کرد
مریخ نورد Perseverance ناسا برای اولین بار در مریخ حرکت کرد ، سپس رد چرخ های خود را در خاک مشاهده کرد
پیمایش خودکار در مریخ: "این بهشت راننده مریخ نورد است."
مریخ نورد Perseverance ناسا به لطف فناوری که به ربات کمک می کند تا در درایوهای اخروی خود به مشکل برنخورد ، سرعت خود را در مریخ افزایش می دهد.

این فناوری ، AutoNav ( خودکار) نامیده می شود ، یک سیستم ناوبری است که نقشه برداری از زمین را انجام می دهد و مسیرهایی را برنامه ریزی می کند که مریخ نورد نیازی به اتکا به هدایت از زمین نداشته باشد. AutoNav چهار یا پنج برابر قدرتمندتر از فناوری معادل آزمایش شده روی مریخ نورد مریخ قبلی ناسا ، کنجکاوی است ، که به این معنی است که پشتکار قادر خواهد بود مسیرهای مستقیم تری را طی کند و سریعتر سفر کند ، در عوض به مریخ نورد اجازه می دهد در همان زمان دانش بیشتری کسب کند. .

جنیفر تروسپر ، مدیر پروژه مریخ نورد در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در کالیفرنیا ، در بیانیه ناسا گفت: "ما می توانیم به مکانهایی برسیم که دانشمندان می خواهند خیلی سریعتر به آنجا بروند." "اکنون ما می توانیم به جای دور زدن در این مناطق پیچیده ، رانندگی کنیم: این کاری نیست که قبلاً توانسته باشیم انجام دهیم."

 

 
 

 


تصویری که توسط مریخ نورد Perseverance گرفته شده است ، برخی از بدن ربات ، دو چرخ از شش چرخ آن و تعداد زیادی رد لاستیک در مریخ را نشان می دهد ، همانطور که در تاریخ 1 ژوئیه 2021 مشاهده می شود. (اعتبار تصویر: NASA / JPL-Caltech)

روند AutoNav رانندگان انسانی را به طور کامل قطع نمی کند ، فقط در صورت امکان استقلال مریخ نورد را افزایش می دهد.

وندی ورما ، مهندس ارشد ، برنامه ریز مریخ نورد و راننده در JPL ، در همان بیانیه گفت: "ما از توانایی" تفكر هنگام رانندگی "برخوردار هستیم. "مریخ نورد در حالی که چرخ هایش در حال چرخش است به فکر رانندگی خودمختار است."

سایر ویژگی های موجود در مریخ نورد جدید نیز به افزایش سرعت کمک می کند. چرخ های پرسی دارای قطر بزرگتر ، عرض باریک تر و الگوی آجدار موج دارتری هستند که مهندسان مأموریت برای افزایش کشش و دوام در مریخ طراحی کرده اند. پشتکار همچنین یک کامپیوتر کاملاً جداگانه دارد که به پیمایش اختصاص داده شده است ، و شکم مریخ نورد جدید بیشتر است ، و باعث می شود تنوع وسیع تری از زمین برای کاوش امن باشد.
به گفته همه ، پیشرفت های انجام شده برای Perseverance به این معنی است که مریخ نورد می تواند با سرعت 393 فوت در ساعت (120 متر) - کمی بیش از یک زمین فوتبال - در مقایسه با سرعت کنجکاوی 66 فوت در ساعت (20 متر) حرکت کند. این حداکثر سرعت Perseverance را در حدود 0.07 مایل در ساعت (0.12 کیلومتر در ساعت) قرار می دهد. افزایش سرعت مریخ نورد برای استقامت مهم است زیرا دانشمندان مأموریت امیدوارند که مریخ نورد را در طول ماموریت خود هدایت کنند تا در کل 9 مایل (15 کیلومتر) مسافت را طی کند.

این نه تنها برای دانشمندان بلکه برای انسانهایی که به پایداری کمک می کنند و همچنین می توانند از مناظر سیاره سرخ در دهانه Jezero لذت ببرند هیجان انگیز است.

ورما گفت: "یزرو باورنکردنی است." "این بهشت راننده مریخ نورد است. وقتی عینک های سه بعدی را می گذاری ، در منطقه زمین شاهد لرزش بسیار بیشتری هستم. بعضی روزها فقط به تصاویر خیره می شوم."

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    935 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 تیر 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir