مریخ نورد ناسا اولین آزمایش آزمایشی خود را در مریخ انجام می

0
مریخ نورد ناسا اولین آزمایش آزمایشی خود را در مریخ انجام می دهد
آژانس روز جمعه (5 مارس) اعلام کرد مریخ نورد Perseverance ناسا اولین آزمایش آزمایشی خود را در مریخ انجام داده است.

مقامات ناسا گفتند ، استقامت ، یک مریخ نورد به اندازه ماشین که با موفقیت در سیاره سرخ در 18 فوریه فرود آمد ، پنجشنبه اولین حرکت کوتاه خود را انجام داد مریخ نورد در مسیری که در حدود 33 دقیقه به طول انجامید در مجموع 21.3 فوت (6.5 متر) از زمین مریخ حرکت کرد و در طی آن Perseverance به جلو حرکت کرد ، در جای خود چرخید و پشتیبان گیری کرد. این مریخ نورد با حداکثر سرعت 01/0 مایل در ساعت (016/0 کیلومتر) رانندگی می کند.

آنایس ظریفیان ، ناسا ، مهندس تخت آزمایش آزمایش تحرک در آزمایشگاه پیشرانه جت در پسادنا ، کالیفرنیا ، گفت: "اولین رانندگی ما فوق العاده خوب پیش رفت." ظریفیان افزود که مریخ نورد "به زیبایی کار می کند ، ما بسیار هیجان زده شدیم."

ظریفیان گفت: "این واقعاً تازه آغاز کار است."

در طی جلسات توجیهی ، اعضای تیم مأموریت همچنین اعلام كردند كه آنها محل فرود استقامت در دهانه جزئو را "Octavia E. Butler Landing" به نام نویسنده مشهور داستان علمی نامگذاری كرده اند. اولین نویسنده داستان علمی برای دریافت بورس تحصیلی MacArthur.

مریخ نورد استقامت ناسا این تصویر را از ردپای خود در مریخ ثبت کرده است. ناسا 5 مارس 2021 را فاش کرد ، استقامت اولین قدم های خود را در مریخ برداشت.

 

 
 

 



(اعتبار تصویر: NASA / JPL-Caltech)

در حالی که Perseverance همان طراحی بدنه را دارد که مریخ نورد کنجکاوی ناسا ، که در سال 2012 بر روی مریخ فرود آمد ، بهبود سیستم تحرک آن به این معنی است که می تواند در مدت زمان طولانی تری رانندگی کند. در حالی که حداکثر سرعت دو مریخ نورد یکسان است ، دوربین های جدید Perseverance و نرم افزار ناوبری بهبود یافته به آن اجازه می دهند تا در حین حرکت فکر کند که کجا می رود.

ظریفیان گفت ، در حالی که کنجکاوی مجبور بود اساساً متوقف شود ، اما پایداری می تواند "همزمان راه برود و آدامس بجوید". این اجازه می دهد تا مریخ نورد با وجود "سرعت" یکسان ، زمین بیشتری را با سرعت بیشتری بپوشاند.
دوربین ناوبری سمت راست مریخ نورد استقامت ناسا (Navcam) در 5 مارس 2021 این تصویر را از رد پای مریخ مریخ نورد گرفته است.

 

 
 

 



(اعتبار تصویر: NASA / JPL-Caltech)

برای آماده شدن برای اولین رانندگی ، اعضای تیم مأموریت باید مریخ نورد چرخ های خود را در جای خود بچرخانند ، و اطمینان حاصل کنند که آنها طیف وسیعی از حرکت خود را نشان می دهند و برای سفر کوتاه آماده هستند. به عنوان بخشی از این آماده سازی ، ناسا یک کلیپ ویدئویی کوتاه در خوراک توییتر مریخ نورد از چرخاندن یکی از چرخ های مریخ نورد در سطح مریخ به اشتراک گذاشت. 
این اولین درایو در حالی است که استقامت تعداد دیگری از "مریخ" های دیگر لیست خود را بررسی می کند ، که به نظر می رسد همه به خوبی پیش می روند.

رابرت هاگ ، معاون مدیر مأموریت مریخ نورد در JPL ، امروز در جلسه توجیهی خبری گفت: "استقامت در دو هفته اول حضور خود در سیاره سرخ یک کار استثنایی انجام داده است."

از جمله این نقاط عطف ، کشش اولین بازوی مریخ نورد است - اولین گام مهم برای دستیابی به بازوی رباتیک آن ، یک دارایی مهم برای نمونه برداری و مشاهده علمی ، حرکت - و استقرار سنسورهای باد - ابزارهایی که بخشی از ایستگاه هواشناسی مریخ نورد هستند ، که دمای هوا ، رطوبت ، تابش ، گرد و غبار و باد را کنترل کنید.
تبلیغات

کنترل کننده های روور همچنین اخیراً با استفاده از ابزار RIMFAX (رادار تصویرگر برای آزمایش زیرسطحی مریخ) و MOXIE (آزمایش استفاده از منابع اکسیژن مریخ) این کار را انجام داده اند. این مریخ نورد همچنین به ارسال تصاویر از محیط جدید و مریخی خود به زمین ادامه داده است. 
"کتی استک مورگان" ، معاون دانشمند پروژه پروژه "کیتی استاک مورگان" از JPL در گفتگو با اسپیس دات کام در مورد اینکه دانشمندان درحال حاضر چه مأموریتی تصاویر مریخ نورد را جمع آوری می کنند ، به Space.com گفت:

"اما ما فقط در حال بررسی ابزارهای خود هستیم ، بنابراین این ابزارهای دیگر برای ما بسیار مهم است که مدلی برای شکل گیری این سنگ ها و اهمیت آنها ممکن است تشکیل دهیم ... ما در یک منطقه بسیار جالب که در آن هستیم قرار گرفتیم در تلاش برای کشف منشأ این سنگها است. "

استقامت تاج گل مأموریت ناسا در مریخ 2020 است و وقت خود را در سیاره سرخ صرف جستجوی علائم مشخصی از زندگی باستان ، همراه با جمع آوری داده های علمی برای انجام کارهایی مانند مطالعه آب و هوای پیچیده سیاره خواهد کرد. این مریخ نورد همچنین در حال تکمیل آزمایشات فنی مانند Ingenuity ، هلیکوپتر مریخ است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,025 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 اسفند 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir