سازه هایی شبیه قارچ در مریخ و ادعای اثبات نشده وجود حیات

0
سازه هایی شبیه قارچ در مریخ و ادعای اثبات نشده وجود حیات بیگانه
سازه هایی شبیه قارچ در مریخ
یک مطالعه اخیر ادعا کرده است که شواهدی را برای اشکال حیاتی مانند قارچ در سطح مریخ پیدا کرده است. همانطور که اتفاق می افتد ، این ویژگی های خاص به خوبی شناخته شده اند و توسط دوربین های سفینه Opportunity موجود کره مریخ ، کمی بعد از نشستن آن در سال 2004 ، کشف شده اند.

آنها در حقیقت موجوداتی زنده نیستند ، بلکه "بتن ریزی هماتیت" - قطعات کوچک کره ای شکل از هماتیت معدنی هستند و دانشمندان درباره منشا دقیق آنها هنوز بحث می کنند. هماتیت ترکیبی از آهن و اکسیژن است و از نظر تجاری بر روی زمین دارای اهمیت است. سنگ های کروی در مریخ ممکن است در اثر تجمع تدریجی مواد در محیط های مایع که به آرامی تبخیر می شوند ، ایجاد شده اند. همچنین می توانستند توسط فعالیت های آتشفشانی تولید شوند.

در هر صورت ، قارچ نیستند. منطقه اطراف محل فرود Opportunity مملو از آنهاست ، آنها را می توان در سراسر سطح مشاهده کرد و همچنین در زیر خاک و حتی درون سنگها جاسازی شده است.

 

 
 

 

 

 
 

 

تصویر میکروسکوپ الکترونی روبشی با وضوح بالا از ساختارها. (اعتبار تصویر: ناسا)

کرم های متحجر
این "قارچ" های فضایی اولین ادعای زندگی بیگانگان نبودند. در 7 آگوست 1996 ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده ، بیل کلینتون روی چمن کاخ سفید ایستاد و اعلام کرد که دانشمندان می توانند بقایای فسیل شده و باستانی موجودات میکرو ارگانیسم ها را در یک شهاب سنگ کشف شده از قطب جنوب در سال 1984 کشف کنند.

شهاب سنگ ، ALH 84001 ، یکی از انگشت شمار سنگهایی است که ما از مریخ داریم. اینها در اثر فوران آتشفشان یا برخورد شهاب سنگ از سطح سیاره منفجر شدند ، و احتمالاً برای میلیون ها سال در فضا رد شدند ، قبل از اینکه بر روی زمین قرار بگیرند.

 

 
 

 


تصویر میکروسکوپ الکترونی روبشی با وضوح بالا از ساختارها. (اعتبار تصویر: ناسا)

ساختارهای ریز کشف شده در داخل ، با استفاده از میکروسکوپ های قدرتمند ، شبیه ارگانیسم های کرم مانند میکروسکوپی هستند و احتمالاً میلیاردها سال عمر دارند. بحث در مورد ریشه واقعی این ساختارها امروزه نیز ادامه دارد - بسیاری از دانشمندان اشاره کرده اند که فرآیندهای معدنی شناخته شده کاملاً قادر به تولید ساختارهایی شبیه به موجودات زنده هستند. به عبارت دیگر ، صرفاً به این دلیل که چیزی ممکن است کمی شبیه زندگی (قارچ یا چیزهای دیگر) باشد ، به این معنی نیست که هست.

گازهای اسرار آمیز
در دهه 1970 ، ناوگان روباتیک وایکینگ ناسا مجموعه ای از آزمایشات را برای آزمایش خاک مریخ برای حضور میکروارگانیسم ها انجام دادند.

این آزمایش ها نمونه های کوچکی از خاک مریخ را در اتاق های واکنش موجود در ناوها به صورت شیمیایی درمان کرد. در یکی از آنها ، عناصر غذایی حاوی کربن رادیواکتیو 14 به نمونه های خاک اضافه شد. از نظر تئوری ، این می تواند توسط هر میکروب در حال رشد و تکثیر جذب شود. کربن -14 با گذشت زمان به طور فزاینده ای "نفس می کشد" ، و این نشان دهنده افزایش مداوم غلظت در محفظه واکنش است.

پس از تجزیه و تحلیل شیمیایی ، هر نمونه خاک به طور مرتب صدها درجه گرم می شود تا میکروب ها را از بین ببرد ، با این هدف که ببیند آیا چنین واکنش هایی در خاک متوقف شده است. به طرز جالب توجهی ، این آزمایش خاص افزایش مداوم کربن -14 را در طول زمان نشان داد که پس از گرم شدن به بالای نقطه جوش آب خاتمه یافت. چندین واکنش شیمیایی غیرآلی به عنوان توضیح ارائه شده است. بنابراین این نتایج بی نتیجه مانده و امروزه نیز مورد بحث قرار می گیرند.

پیدا شدن متان در جو مریخ
اخیراً ، مقدار کمی متان در جو مریخ پیدا شده است. این موضوع همچنین جالب است زیرا موجودات زنده موجود در زمین متان را آزاد می کنند. یک بار دیگر ، باید تأکید کرد که این اثبات قطعی زندگی نیست. متان همچنین می تواند توسط چندین فرآیند غیر آلی ، از جمله توسط سنگهای گرم شده تولید شود.

در سال 1977 ، تلسکوپ رادیویی Big Ear در ایالات متحده هنگام اسکن آسمان سیگنال رادیویی غیرمعمولی را تشخیص داد. این سیگنال فقط چند دقیقه طول کشید ، بسیار پرقدرت بود و در دامنه باریکی از فرکانس ها تشخیص داده شد. این عوامل پیش بینی یک علت طبیعی را کاملاً دشوار می کند ، زیرا بیشتر منابع رادیویی طبیعی را می توان در طیف گسترده ای از فرکانس ها تشخیص داد.

علیرغم بررسی های مکرر رادیویی از همان قسمت آسمان ، از آن زمان دوباره سیگنال دقیق شناسایی نشده است. این سیگنال در آن زمان بسیار چشمگیر بود به طوری که منجم کشیک ، جری احمان ، با قلم قرمز چاپ سیگنال را دایره کرد و نوشت "واو!" در کنار آن

در طول سال ها توضیحات مختلفی ارائه شده است از جمله ، اخیراً ، تولید سیگنال توسط یک دنباله دار در حال عبور یا انتقال از یک ماهواره در مدار زمین. منشأ دقیق Wow! امروز هنوز به طور کامل توافق نشده و یک رمز و راز جذاب باقی مانده است.

 

 
 

 


ستاره تاببی
ابزار اصلی شکار سیاره ، روش کم نور شدن است - مشاهده نور از یک ستاره برای دیدن اینکه آیا به طور منظم با عبور یک سیاره در حال چرخش از جلوی آن فرو می رود یا خیر. در سال 2015 ، ستاره شناسان حرفه ای که با دانشمندان شهروندی از پروژه شکارچیان سیاره کار می کردند ، از کشف یک ستاره در نزدیکی با کم نور شدن قوی و ثابت با گذشت زمان خبر دادند.

ستاره Tabby's Star به نام ستاره شناس تابیتا بویاجیان نامگذاری شده است که نویسنده اصلی مقاله اعلامیه این کشف بود. داده های حاصل از تلسکوپ فضایی کپلر نه تنها کاهش منظم منظم ، همانطور که از مدار سیاره انتظار می رود ، بلکه فرو رفتن بسیار نامنظم در نور و جالبتر کاهش مداوم خروجی نور طی چندین سال است.

این رفتار کاملاً غیرمعمول نظریه های زیادی را برای توضیح مشاهدات برانگیخت ، از جمله گرد و غبار دنباله دار یا بقایای یک برخورد عظیم که به تدریج گسترش می یابد تا چهره ستاره را بپوشاند. برخی نیز حدس می زدند که اینها امضای یک نوع بیگانه پیشرفته است که ساختاری در اطراف ستاره ایجاد می کند. اما مشاهدات بیشتر هیچ مدرک موثقی برای تأیید این احتمال پیدا نکرده است. به عنوان مثال ، تلسکوپ های رادیویی نتوانسته اند هرگونه انتشار رادیویی غیرمعمول از ستاره را تشخیص دهند. امروزه دانشمندان پشت این کشف معتقدند که غوطه وری غیرمعمول در نور ناشی از عبور ابرهای گرد و غبار کیهانی از سطح ستاره است.

به همان اندازه که هیجان انگیز هستند ، مهم است که ادعاهای زندگی بیگانگان را با دوز سالم بدبینی درمان کنیم و این در واقع همان کاری است که دانشمندان انجام می دهند. هنوز هیچ مدرک قطعی مبنی بر وجود حیات فرازمینی یافت نشده است ...
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    439 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 خرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir