امیدی تازه برای زندگی روی کره مریخ

0
امیدی تازه برای زندگی روی کره مریخ
ماموریت های آینده مانند NASA’s Mars 2020 ممکن است از قبل فناوری پیدا کردن ریز فسیل های کوچک را در سیاره سرخ داشته باشند.

وقتی بیشتر مردم شکار فسیل را تصور می کنند ، احتمالاً به فکر پیدا کردن استخوان های دایناسور افتاده در لایه های سنگ هستند. اما اکثریت قریب به اتفاق زندگی - و بنابراین فسیل ها - در طول تاریخ زمین میکروارگانیسم ها بوده اند. این شکل های کوچک زندگی ، گیاهان ، حیوانات یا قارچ ها ، می توانند کوچکتر از عرض موی انسان باشند. اما با استفاده از ابزارهای مناسب ، سوابق فسیل شده این موجودات کوچک ، بینش در مورد تاریخ یک سیاره را نشان می دهد. حتی سیاره هایی که زمین نیستند.

گروهی از دانشمندان سوئدی به سرپرستی مگنوس ایوارسون در تحقیق منتشر شده در تاریخ 1 مه در (مرزها در علوم زمین) اشاره کردند که ابزارهایی که قبلاً برای مأموریت های فضایی آینده مانند مریخ نورد مریخ 2020 برنامه ریزی شده بودند ، در صورت وجود می توانند فسیل های کوچک را در مریخ تشخیص دهند. اما مریخ 2020 نمی تواند هر سنگی که با آن روبرو می شود را با جزئیات تجزیه و تحلیل کند ، بنابراین محققان چند روش برای تعیین بهترین مکان ها برای دیدن سیاره سرخ پیشنهاد می دهند.

آغازهای زمینی
محققان خاطرنشان می كنند كه بیشتر فسیلهای مورد مطالعه در زمین در سنگهای رسوبی یافت می شود كه در لایههایی قرار می گیرد كه به آرامی به صخره واقعی تبدیل می شود. اما بیشتر مریخ از سنگ های آتشفشانی تشکیل شده است ، بیشتر شبیه موادی است که در کف کف اقیانوس های زمین قرار دارد. این نوع سنگ ها حاوی فسیل های روی زمین هستند ، اگرچه یافتن آنها دشوارتر است.

 

 
 

 


سنگ های آتشفشانی دارای شکاف و شکاف زیادی هستند و ارگانیسم های کوچک در کار کردن در این شکاف ها یا ایجاد مسیرهای بیشتر از خود مهارت دارند. هنگامی که آنها می میرند ، آنها در داخل سنگ باقی می مانند و می توانند برای میلیون ها سال حفظ شوند.

محققان خاطرنشان كردند كه این انواع فسیل هایی است كه باید انتظار داشته باشیم در مریخ ، جایی كه سنگ های آتشفشانی غالب هستند ، پیدا كنیم.
البته ، هیچ دلیلی بر وجود زندگی در مریخ وجود ندارد. اما این سیاره ممکن است چند میلیارد سال پیش محیط بسیار مرطوب و مهمان نوازی باشد. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مریخ فقط یک میلیارد سال پیش ممکن است سیلاب قابل توجهی را تجربه کرده باشد. و مواد آلی ، زندگی مولکولی که می دانیم برای کارکرد به آن احتیاج دارد ، در سیاره سرخ نیز یافت شده است. بنابراین ، ممکن است مریخ در گذشته محیطی دوستانه برای زندگی داشته باشد. اما حتی زمین در نیم میلیارد سال گذشته یا فقط شکل های زندگی چند سلولی ایجاد کرده است - اگر زندگی در مریخ وجود داشته باشد ، به احتمال زیاد بسیار کوچک بوده و در شکاف های سنگی دفن شده است.

 

 
 

 


اما حتی روی زمین ، تحقیقات روی این فسیل ها متمرکز نشده است. این تا حدی به این دلیل است که دایناسورها نمایشگاه های موزه و موضوعات تحقیقاتی بسیار چشم نوازی را ایجاد می کنند. اما همچنین به این دلیل است که در زمین ، یافتن این فسیل های آتشفشانی بسیار دشوارتر است که در اعماق زیر اقیانوس مدفون شده است. از آنجا که حفاری در اعماق دریا شروع به آشکار کردن این دنیای پنهان کرده است ، ایوارسون و همکارانش می خواهند یک "اطلس میکرو فسیلی" بسازند. چنین مخزنی از فسیل های زمین برای تعیین دقیق امضای شیمیایی میکروارگانیسم ها و جداسازی فسیل های واقعی از ظاهر غیرآلی استفاده می کند.

 

 
 

 


یافتن فسیل مریخ
در آزمایشگاه های پیشرفته زمین ، محققان باید بدانند آیا مریخ نوردان آینده شکار فسیل را انجام می دهند یا خیر. تیم Ivarsson تشخیص دادند که Mars 2020 توانایی حل امضای میکرو فسیلی بزرگتر را دارد و ممکن است سنگهای حاوی فسیل به اندازه کافی در دسترس باشند تا مریخ نورد بررسی کند. این به معنای ساده عکسبرداری از سنگها از نزدیک است ، تا محققان انسانی روی زمین مطالعه کنند.

یا مریخ نورد می تواند سنگ ها را برای ایزوتوپ های خاص اسکن کند - نسخه هایی از مواد طبیعی مانند اکسیژن و کربن که در موجودات زنده بیشتر از سنگ های عقیم است. یا می تواند به دنبال امضاهای شیمیایی باقی مانده از میکروبهای دیرینه باشد - بسیاری از میکروب ها تغییرات شیمیایی در سنگهای ساکن خود ایجاد می کنند ، که ممکن است مدتها پس از مرگ موجودات زنده بماند.

در بلند مدت ، محققان مریخ از هر زمینه ای تشنه یک ماموریت بازگشت هستند. یک مریخ نورد می تواند سنگ های احتمالی را جمع آوری کرده و برای بررسی دقیق تر آنها را به زمین بازگرداند.

 

 
 

 


اما اولین قدم ، درک بهتر فسیل های موجود در زمین است که ممکن است انتظار دانشمندان در مریخ را تقلید کند. اگر انسان ها بخواهند در مریخ زندگی گذشته ، یا حال را جستجو کنند ، بهتر است درک بیشتری از ساکنان گذشته زمین - حتی کوچکترین آنها - ایده خوبی باشد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,358 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir