اولین مریخ نورد مریخ چین "Zhurong" در سیاره سرخ فرود می آید

0
اولین مریخ نورد مریخ چین "Zhurong" در سیاره سرخ فرود می آید
مأموریت Tianwen-1 ، اولین تلاش بین سیاره ای چین ، تقریباً در ساعت 19:11 جمعه (14 مه) به سطح سیاره سرخ رسید. EDT (2311 به وقت گرینویچ) گرچه مقامات فضایی چین هنوز زمان و مکان دقیق تاچ داون را تأیید نکرده اند. Tianwen-1 (که به معنی "سوالات آسمانی" است) پس از پرتاب به سیاره سرخ با موشک طولانی در 5 مارس در ژوئیه 2020 ، در ماه فوریه وارد مدار مریخ شد.
پس از بیش از سه ماه دور زدن سیاره سرخ ، ناو Tianwen-1 با مریخ نورد متصل شده ، از مدارگرد جدا شده و شروع به فرو رفتن به سمت سطح سیاره می کند. هنگامی که ناو و مریخ نورد وارد جو مریخ شدند ، فضاپیما روشی مشابه "هفت دقیقه وحشت" را که مریخ نوردان ناسا هنگام تلاش برای فرود نرم بر مریخ تجربه کرده اند ، تحمل کرد.
یک سپر حرارتی در حین سقوط آتشین از فضاپیما محافظت می کند ، پس از آن ماموریت با خیال راحت به منطقه Utopia Planitia ، دشتی در داخل حوضه برخورد شدید در نیمکره شمالی سیاره ، با چتر نجات می رود. دقیقاً مانند هنگام فرود مریخ نورد Perseverance ناسا ، سکوی فرود Tianwen-1 برخی موتورهای موشکی کوچک رو به پایین را شلیک کرد تا در چند ثانیه آخر فرود خود کند شود.

اداره ملی فضایی چین (CNSA) هنوز رسماً فرود موفقیت آمیز را تأیید نکرده است ، اما در شبکه های اجتماعی توسط شبکه دولتی تلویزیونی جهانی چین (CGTN) و توسط محققان دانشگاه علم و صنعت ماکائو در چین اعلام شده است.
      فرود موفقیت آمیز # تیانوان 1 ، در # مارس! نقطه فرود: 109.7 E ، 25.1 N ، کمتر از 40 کیلومتر از محل هدف در Utopia Planitia. جزئیات بیشتر بعداً انتظار می رود!

مریخ نورد چین که در افسانه های چینی به نام خدای آتش نشان باستانی ژورونگ نامیده می شود ، با رانندگی در سطح شیب دار تاشو ، از لندر جدا می شود. پس از استقرار ، انتظار می رود که مریخ نورد حداقل 90 روز مریخ (یا حدود 93 روز زمینی باشد ؛ یک روز در مریخ حدود 40 دقیقه بیشتر از یک روز روی زمین طول می کشد) در مریخ در حال گردش است تا ترکیب این سیاره را مطالعه کند و به دنبال نشانه های یخ آب اعتقاد بر این است که Utopia Planitia حاوی مقدار زیادی یخ آب در زیر سطح است. همچنین در 1976 مأموریت وایکینگ 2 ناسا تحت تأثیر قرار گرفت.

 

 
 

 


تصویری از Utopia Planitia که توسط مدارگرد Tianwen-1 در ارتفاع حدود 220 مایلی (350 کیلومتری) گرفته شده است. (اعتبار تصویر: CNSA

مریخ نورد شش چرخ که تقریباً به اندازه مریخ نوردهای دوقلوی ناسا Spirit و Opportunity است ، شش ابزار علمی را شامل می شود که شامل دو دوربین پانوراما ، یک رادار نفوذی به زمین و یک ردیاب میدان مغناطیسی است. همچنین این لیزر دارای لیزری است که می تواند با استفاده از آن سنگها را سنگین کرده و ترکیب آنها را مطالعه کند و همچنین یک ابزار هواشناسی برای بررسی وضعیت آب و هوا و مریخ دارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    462 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir