مأموریت مریخ نورد استقامت ناسا به سیاره سرخ

0
مأموریت مریخ نورد استقامت ناسا  به سیاره سرخ
ماموریت ناسا در مریخ 2020 ، از جمله مریخ نورد استقامت و هلیکوپتر مریخ نبوغ ، در تاریخ 30 ژوئیه 2020 از کیپ کاناورال ، فلوریدا به فضا پرتاب شد. پس از طی مسافتی حدود 300 میلیون مایل ، استقامت در 18 فوریه 2021 در داخل دهانه جزرو به عرض 28 مایل (45 کیلومتر) مریخ فرود آمد. تقریباً دو سال آینده در جستجوی نشانه هایی از زندگی میکروبی گذشته و محیط های قابل سکونت خواهد بود در عین حال نمونه هایی را جمع آوری می کند که می توانند با یک کار ماموریت آینده به زمین برگردانده شوند.

تصاویری از مأموریت مریخ نورد استقامت ناسا


پشتکار در مریخ
مریخ نورد استقامت مریخ ناسا در 18 فوریه 2021 ، کمی قبل از ساعت 4 بعدازظهر در داخل دهانه جزرو مریخ فرود آمد. EST (2100 به وقت گرینویچ). دهانه Jezero با عرض 28 مایل (45 کیلومتر) حدود 19 درجه در شمال خط استوا واقع شده است. این مریخ نورد زمین شناسی دهانه را مطالعه خواهد کرد ، یخ های آب زیر سطحی را شکار می کند و ابزار علمی آن را آزمایش می کند.

 

 
 

 


مرحله نزول استقامت به هشت مجهز به دریچه عقب قابل دریچه یا موتورهای فرود مریخ مجهز شده بود که به کند شدن فضاپیما در آماده شدن برای لمس کمک می کند. مرحله فرود قبل از فرود آمدن آن بر روی سیاره سرخ برای کمک به هدایت فضاپیما به سمت هدف فرود ، موتورهای خود را در آخرین دقیقه آتش زد.

سپس یک جرثقیل آسمانی با استفاده از سه کابل نایلونی که 25 فوت (7.6 متر) زیر مرحله فرود امتداد داشت ، مریخ نورد را با خیال راحت به سطح پایین آورد. در همین حال ، مریخ نورد پاهای خود را دراز کرد و چرخ های خود را به حالت فرود آورد. مریخ نورد هنگامی که چرخ هایش را لمس کرد و زمین را لمس کرد ، کابل ها را قطع کرد و مرحله نزول پرواز کرد و با خیال راحت از استقامت فرود آمد.

 

 
 

 


(اعتبار تصویر: NASA / JPL-Caltech)

بالگردمریخ نبوغ

استقامت با همراهی به نام نبوغ به سیاره سرخ پرتاب شد. Ingenuity Mars Helicopter اولین بالگرد رباتیک است که برای پرواز در سیاره دیگری طراحی شده است. وزن 4 پوند. (1.8 کیلوگرم) ، نبوغ در طول سفر به مریخ زیر شکم استقامت قرار گرفت.

کنترل کننده های آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) جمعه (19 فوریه) در ساعت 6:30 بعدازظهر پیوند نزولی دریافت کردند. EST (2330 به وقت گرینویچ) از طریق مدارگرد شناسایی مریخ ، نشان دهنده 4 پوند است. هلی کوپتر (2 کیلویی) و ایستگاه پایه آن هر دو به طور عادی کار می کنند. این تیم سپس در 20 فوریه برای شروع شارژ شش باتری هلی کوپتر "روتور کرافت" از Ingenuity نیرو گرفت. ناسا به انجام جلسات شارژ هفتگی ادامه می دهد تا نبوغ را در سطح سرد مریخ گرم نگه دارد و بالگرد را برای پرواز پیشگام خود طی چند ماه آماده کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، نبوغ ثابت می کند که پرواز رباتیک در آسمان سیاره دیگر امکان پذیر است.

 

 
 

 



(اعتبار تصویر: NASA / JPL-Caltech)
فرود جرثقیل آسمانی

مرحله نزول Perseverance به هشت مجهز به دریچه عقب قابل دریچه یا موتورهای فرود مریخ مجهز شده بود که به کند شدن فضاپیما در آماده شدن برای لمس کمک می کند. مرحله فرود قبل از فرود آمدن Perseverance بر روی سیاره سرخ برای کمک به هدایت فضاپیما به سمت هدف فرود ، موتورهای خود را در آخرین دقیقه آتش زد.

سپس یک جرثقیل آسمانی با استفاده از سه کابل نایلونی که 25 فوت (7.6 متر) زیر مرحله فرود امتداد داشت ، مریخ نورد را با خیال راحت به سطح زمین پایین آورد. در همین حال ، مریخ نورد پاهای خود را دراز کرد و چرخ های خود را به حالت فرود آورد. مریخ نورد هنگامی که چرخ هایش را لمس کرد و زمین را لمس کرد ، کابل ها را قطع کرد و مرحله نزول پرواز کرد و به دور از Perseverance به سلامت سقوط کرد.

چتر پشتکار

تقریباً هفت دقیقه طول کشید تا مرحله ورود ، نزول و فرود (EDL) کامل شود. حدود چهار دقیقه بعد از ورود به جو مریخ ، این فضاپیما یک چتر نجات مافوق صوت را از آئوشل خود مستقر کرد. قطر چتر نجات 70.5 فوت (21.5 متر) است و در ارتفاع حدود 11 مایلی (11 کیلومتری) و سرعت آن در حدود 940 مایل در ساعت (1.512 کیلومتر در ساعت) مستقر شده است. چتر کمک کرد سرعت خودرو تا سرعت 200 مایل در ساعت (320 کیلومتر در ساعت) کاهش یابد.

فضاپیمای مریخ 2020 نیز به فناوری جدید استقرار چتر نجات موسوم به Range Trigger مجهز شد. این فناوری با تنظیم خودکار زمان استقرار چتر نجات بر اساس موقعیت و فاصله فضاپیما و فاصله آن از هدف فرود ، به فضاپیما کمک کرد تا در منطقه فرود هدف خود باریک شود.

 

 
 

 


(اعتبار تصویر: NASA / JPL-Caltech)
پشتکار در مریخ

مریخ نورد استقامت مریخ ناسا در 18 فوریه 2021 ، کمی قبل از ساعت 4 بعدازظهر در داخل دهانه جزرو مریخ فرود آمد. EST (2100 به وقت گرینویچ). دهانه جزرو با عرض 28 مایل (45 کیلومتر) حدود 19 درجه در شمال خط استوا واقع شده است. این مریخ نورد زمین شناسی دهانه را مطالعه خواهد کرد ، یخ های آب زیر سطحی را شکار می کند و ابزار علمی آن را آزمایش می کند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    689 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 اسفند 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir