اسپیس ایکس موشک ستاره پیمای SN15 را پرتاب می کند

0
اسپیس ایکس موشک ستاره پیمای SN15 را پرتاب می کند
شرکت خصوصی پرواز فضایی جدیدترین نمونه اولیه Starship امروز (5 مه) به یک پرواز آزمایشی در ارتفاع بالا دست یافت و برای اولین بار هر کادر از پرواز تا لمس را بررسی کرد.

جان اینسپراکر ، مهندس اصلی ادغام اسپیس ایکس ، طی یک تفسیر زنده گفت: "ما پایین هستیم! هواپیمای استارشیپ فرود آمد."

آزمایش امروز بدون محافظ در شصتمین سالگرد اولین پرواز فضایی با خدمه ایالات متحده ، محل حادثه زیرزمینی آلن شپرد ، فضانورد ناسا بود. این موازی تاریخی تصادفی اما مناسب است ، زیرا موفقیت SN15 گام بزرگی به جلو در برنامه های SpaceX برای کمک به گسترش رد پای بشریت تا مرز نهایی است.

فولاد ضد زنگ SN15 ("شماره سریال 15") امروز ساعت 6:24 بعد از ظهر از سایت آزمایش استارباکس اسپیس ایکس ، نزدیک دهکده بوکا چیکا در جنوب تگزاس ، برداشته شد. EST (2224 به وقت گرینویچ). این وسیله نقلیه حدود 6.2 مایل (10 کیلومتر) به آسمان صعود کرد ، تعدادی مانور را انجام داد و شش دقیقه پس از برخاستن ، برای یک برخورد ایمن در بالشتک فرود بتونی تعیین شده خود ، پایین آمد.

چهار پیشینی بلافاصله SN15 پس از تلاش برای پروازهای مشابه در پنج ماه گذشته ، همه در تکه تکه شدند و در هر مورد تقریباً به جز "فرود نرم" از هر نقطه عطفی برخوردار بودند.

به نظر می رسید یکی از این وسایل نقلیه ، SN10 ، با خیال راحت لمس می کند تا پرواز ماه مارس خود را به پایان برساند ، اما اندکی بعد در پایگاه آن آتش سوزی رخ داده و کشتی منفجر می شود. یک آتش سوزی درست پس از فرود امروز پایگاه SN15 را لیس زد ، اما با سرعت نسبتاً کوتاهی خاموش شد.

اسپیس ایکس از آن فرودهای ناخوشایند دیگر درسهایی آموخت. SN15 نیز با نمونه های قبلی کمی متفاوت است.

"SN15 دارای بهبود وسایل نقلیه در ساختارها ، اویونیک و نرم افزار و موتورهایی است که سرعت و کارایی بیشتری را در طول تولید و پرواز امکان پذیر می کند: به طور خاص ، یک مجموعه جدید پیشرفته اویونیک ، ساختار پیشرانه پیشرانه در دامن عقب ، و یک طراحی موتور جدید Raptor و "، نمایندگان SpaceX در توصیف پرواز امروز نوشتند.

SpaceX در حال توسعه Starship است تا مردم و محموله ها را به ماه ، مریخ و دیگر مقصد دور برساند. این سیستم از دو عنصر تشکیل شده است که هر دو به گونه ای طراحی شده اند که به طور کامل و سریع قابل استفاده مجدد هستند: یک فضاپیما به نام Starship و یک تقویت کننده غول پیکر مرحله اول به نام Super Heavy.

هر دوی این وسایل نقلیه از موتور جدید Raptor اسپیس ایکس بهره خواهند برد. ایلون ماسک ، بنیانگذار و مدیرعامل SpaceX ، گفت که Starship شش رپتور خواهد داشت و Super Heavy حدود 30 بازی خواهد کرد.

اگرچه SN15 از نظر ارتفاع و عرض نمونه اولیه Starship در مقیاس کامل است ، اما از سه رپتور بهره می برد. انواع آزمایش های آینده قدرتمندتر خواهند بود و باید شاهد پرواز سریع این وسایل نقلیه شجاع باشیم. ماسک گفته است که هدف اسپیس ایکس پرتاب یک ستاره پهپادی به مدار زمین قبل از پایان سال است.

اگر برنامه آزمون به خوبی پیشرفت کند ، Starship می تواند مدت زیادی پس از آن فعال و فعال شود. ماسک اخیراً اظهار داشت كه انتظار دارد سیستم تا حدودی در سال 2023 كاملاً عملیاتی شود ، اگرچه اذعان داشت كه برنامه های زمانی وی بلند پروازانه است.


SpaceX در حال حاضر دارای یک مأموریت Starship در کتابهای دارای تاریخ راه اندازی هدف 2023 است - "DearMoon" ، که میلیاردر ژاپنی Yusaku Maezawa و تعداد انگشت شماری دیگر را به پرواز یک هفته ای به نزدیکترین همسایه کره زمین اعزام خواهد کرد.

اگر همه طبق برنامه پیش بروند ، Starship همچنین فضانوردان ناسا را به ماه پرواز خواهد داد. برنامه آرتمیس برای اکتشافات قمری آژانس فضایی اخیراً Starship را به عنوان ماه فرود خدمه خود انتخاب کرده است.

آرتمیس قصد دارد تا پایان سال 2020 حضور پایدار و طولانی مدت انسانی را در ماه و اطراف آن ایجاد کند. مقامات ناسا گفته اند که دانش و مهارت های به دست آمده در طی این تلاش به بشریت کمک می کند تا در دهه 2030 به مریخ برود.

طی چند سال گذشته ، ناسا برای دستیابی به اولین فرود خدمه ماه آرتمیس تا پایان سال 2024 ، به دستور دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق ، تلاش کرده است. اما انتظار می رود که این جدول زمانی در زمان رئیس جمهور بایدن کاهش یابد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    881 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir