تبریک بایدن از فرود موفقیت آمیز مریخ نورد در مریخ

تبریک بایدن از فرود موفقیت آمیز  مریخ نورد در مریخ
رئیس جمهور اندکی پس از لحظه مهم ، با استیو جورچیک سرپرست ناسا تماس گرفت.
ساعتی پس از اینکه کاوشگر Perseverance (استقامت)ناسا حماسه فرود خود را در مریخ میخکوب کرد ، استیو جورچیک ، سرپرست این آژانس تماس تلفنی غافلگیرانه ای از رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

یورچزیک در مورد تماس جو بایدن ، رئیس جمهور امروز (18 فوریه) گفت: "اولین کلمات او" تبریک می گویم ، مرد "بود و من می دانستم که او است." "او در مورد اینکه چقدر به آنچه ما به دست آورده ایم افتخار می کند صحبت کرد."

یورچزیک در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پسادنا ، کالیفرنیا - محل استقرار مرکز عملیات مأموریت Perseverance - بود که از بایدن تماس گرفت. فرود موفقیت آمیز مریخ نورد در دهانه گسترده Jezero در ساعت 3:55 بعد از ظهر اعلام شد. EST (2055 به وقت گرینویچ) پس از فرود اسکیکران دلخراش.

این اولین عکس از مریخ نورد Perseverance ناسا است!
تبریک به ناسا و همه کسانی که سخت کوشی امکان فرود تاریخی Perseverance را فراهم کردند. امروز بار دیگر ثابت کرد که با قدرت علم و نبوغ آمریکایی ، هیچ چیز فراتر از قلمرو امکان نیست.
یورچزیک گفت ، بایدن از سرپرست سرپرست ناسا خواست "سلام خود را برای پرسی ارسال کند". جورچيك افزود او اميدوار است كه به زودي ، احتمالاً هفته آينده ، كل تيم مأموريت را شخصاً تبريك بگويد. اما بایدن خیلی منتظر نماند تا به دنیا بفهماند که چه احساسی دارد.

بایدن حدود دو ساعت پس از فرود در بیانیه توئیتر نوشت: "به ناسا و هرکسی که سخت کوشی فرود تاریخی Perseverance را امکان پذیر کرد" تبریک می گویم ، که شامل عکسی است که بایدن در حال تماشای فرود از تلویزیون در کاخ سفید است. "امروز بار دیگر ثابت کرد که با قدرت علم و نبوغ آمریکایی ، هیچ چیز فراتر از قلمرو امکان است."

پس از فرود موفقیت آمیز مریخ نورد Perseverance در مارس 2020 ، در 18 فوریه 2021 در پاسادنا ، کالیفرنیا ، استیو جورچیک ، سرپرست سرپرست ناسا با تماس تلفنی از رئیس جمهور آمریکا در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) تماس گرفت.

(اعتبار تصویر: پاتریک تی فالون / خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

معاون رئیس جمهور کامالا هریس نیز تبریک خود را به ناسا و تیم مریخ نورد Perseverance ارسال کرد.

هریس در توییتر خود نوشت: "به NASA و همه شرکای آنها برای رسالت موفق خود تبریک می گوییم." "فرود تاریخی امروز مظهر روحیه استقامت ملت ما است - دستیابی به موفقیت های گذشته و زمینه سازی برای انجام مأموریت های آینده."

چشم اندازهای ریاست جمهوری برای اکتشافات فضایی: از ایک تا بایدن
ماموریت موفق خود را بهNASA و همه شرکای آنها تبریک می گوییم. فرود تاریخی امروز مظهر روحیه استقامت ملت ما است - ساختن موفقیت های گذشته و زمینه سازی برای انجام ماموریت های آینده. 18 فوریه 2021

باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ، اظهارات بایدن را در بیانیه خود تکرار کرد. ناسا در سال 2012 در اولین دوره ریاست جمهوری اوباما ، مأموریت مریخ نورد Perseverance را که آن زمان فقط به مریخ 2020 شناخته می شد ، آغاز کرد.

"امروز به فرود آمدنMarsPersevere بهNASAJPL تبریک می گوییم!" اوباما در توییتر خود نوشت. "مشتاقانه منتظر دیدن آنچه این ماموریت کشف می کند - و افتخار می کنیم که دولت ما هشت سال پیش برای کمک به ادامه سنت غنی کاوش و کشف آمریکا در این تلاش سرمایه گذاری کرده است.
با همه حساب ها ، استقامت در مریخ به خوبی انجام می شود.

مریخ نورد به یک نقطه صاف درون دهانه Jezero ، منطقه ای به عرض 28 مایل (45 کیلومتر) در لبه غربی حوضه برخورد گسترده ای موسوم به Isidis Planitia کمی در شمال استوا مریخ ، لمس کرد. در حالی که Perseverance اولین عکس های مریخ خود را به زمین تابانده است ، تصاویر دوربین ناوبری سیاه و سفید به زودی توسط دوربین های قدرتمندتر (و رنگی) در روزهای آینده کسر می شوند.

"امروز به فرود آمدنMarsPersevere بهNASAJPL تبریک می گوییم! مشتاقانه منتظریم ببینیم که این ماموریت چه چیزی را کشف می کند - و با افتخار دولت ما هشت سال پیش در این تلاش سرمایه گذاری کرد تا به سنت غنی کاوش و کشف آمریکا کمک کند. 18 فوریه 2021

طی چند روز آینده ، انتظار می رود که مریخ نورد مجهز به انرژی هسته ای دکل دوربین خود را بالا بکشد ، بازوی رباتیک خود را باز کند و یک دوره متزلزل را شروع کند تا اطمینان حاصل کند که تمام سیستم هایش طبق برنامه کار می کنند.

این مریخ نورد 1 تنی به منظور جستجوی علائم حیات باستانی و در ابتدا جمع آوری نمونه هایی از مریخ که بعداً به زمین بازگردانده خواهد شد ، برای سالها کاوش در دهانه Jezero - که دریاچه ای وسیع بود میلیاردها سال پیش - طراحی شده است. مأموریت این مریخ نورد همچنین حامل Ingenuity ، اولین هلی کوپتری است که تاکنون به دنیای دیگر فرستاده شده است و آزمایشی موسوم به MOXIE که سعی در تولید اکسیژن از جو مریخ دارد.

یورچایک اظهار داشت: برخورد پایانه استقامت ، نهمین فرود موفقیت آمیز ناسا در سیاره سرخ را رقم زد ، که برای هر کشوری بی سابقه است. این فرود همچنین در طی یک بیماری همه گیر جهانی اتفاق افتاده است که مانع از همکاری شخصی بسیاری از تیم ماموریت Perseverance در سال گذشته شد.

جورچيك گفت: "من نمي توانم بيشتر به تيم و كارهايي كه انجام داده اند ، آنچه كه در آن موفق شده اند ، افتخار كنم."