چند پیشنهاد مهم به کنکوری ها

0
چند پیشنهاد مهم به کنکوری ها

حسین توکلی به دو روش پاسخگویی به سوالات عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری ۹۲ اشاره کرد و دربارهٔ روش اول پاسخگویی گفت: داوطلب باید تصور کند در دفترچه آزمون عمومی منحصراً ۲۵ سوال زبان و ادبیات فارسی وجود دارد و باید در مهلت مشخص که روی جلد دفترچه پیشنهاد شده به سوالات آن پاسخ دهد، برای این منظور داوطلب باید ابتدا متن سوال شماره یک درس زبان و ادبیات فارسی را به طور دقیق مطالعه و چهار گزینه پیشنهادی را به طور دقیق بررسی و سپس گزینه صحیح یا صحیح ترین گزینه را انتخاب و در محل مربوط درج کند.

وی ادامه داد: در صورتیکه داوطلب پاسخ سوال یا سوالاتی را که از درس زبان و ادبیات فارسی نمی داند می تواند کنار آن سوال در دفترچه آزمون علامت زده و به سوال بعدی پاسخ دهد؛ پس از پایان سوالات زبان و ادبیات فارسی، نسبت به پاسخگویی ۲۵ سوال زبان عربی، سپس سوالات فرهنگ و معارف و زبان انگلیسی اقدام کند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، در صورتی که در پاسخگویی به هر یک از سوالات این دروس همانند زبان و ادبیات فارسی اگر پاسخ سوالاتی را نمی داند می تواند کنار آن سوالات را هم علامت بگذارد. وی ادامه داد: پس از پاسخ به آخرین سوال (سوال شماره ۱۰۰ ) داوطلب تا حدود بسیاری احساس رضایت و آرامش می کند به جهت اینکه توانسته به درصد مناسب و قابل توجهی از دیدگاه خود به سوالات جواب دهد و با انگیزه بیشتر در زمان باقیمانده به پایان آزمون عمومی که در کل ۷۵ دقیقه است بار دیگر به مرور سوالاتی که در هر درس به آن پاسخ نداده و با علامت ضربدر مشخص کرده، می پردازد چه بسا بتواند به سوالات دیگر هم پاسخ دهد. توکلی دربارهٔ روش دوم پاسخگویی به سوالات، اظهار داشت: در روش دوم داوطلب می خواهد به سوالات درسی که بهتر از سه درس عمومی آموخته و آمادگی بیشتری دارد پاسخ دهد و سپس دروس دیگر، در این میان بعضی داوطلبان علاقمندند به سوالات زبان انگلیسی که از شماره های ۷۶ تا ۱۰۰ در پاسخنامه درج شده است پاسخ دهند و باید دقت کنند به سوالات ۷۶ تا ۱۰۰ پاسخ دهند و در عدم جا به جایی گزینه ها، مراقب باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش، به داوطلبان کنکور سراسری ۹۲، دربارهٔ برنامه ریزی داوطلبان در مدت باقیمانده برای مدیریت زمان، گفت: در این فرصت باقیمانده به داوطلبان پیشنهاد می گردد منحصراً به مرور مطالبی که در آن اشکال داشته باشند بپردازند و سعی کنند در منزل خود نسبت به خودآزمایی برای آمادگی حضور در جلسه آزمون و پاسخگویی به سوالات همچنین مدیریت زمان بپردازند.

توکلی گفت: در این وضعیت، داوطلبان می توانند دفترچه های آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی انتخابی برای سال ۹۱ را انتخاب و با رعایت زمان نسبت به پاسخگویی اقدام کنند و پس از پایان هر جلسه آزمون از خود، شماره سوال یا سوالاتی را که به آن پاسخ نداده یا اشتباه پاسخ داده اند، یادداشت و نسبت به یادگیری مطالب مربوط اقدام کنند. وی خاطرنشان کرد: بدیهی است داوطلبان با اجرایی کردن این روش در منزل خود اعتماد به نفس پیدا کرده و به دور از اضطراب و نگرانی در جلسه آزمون سراسری حاضر شوند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    8,791 بازدید

    0 نظر

    درج: 27 خرداد 1392

    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir