نکاتی برای حفظ امنیت در شبکه های اجتماعی

0
نکاتی برای حفظ امنیت در شبکه های اجتماعی
محدود کردن اطلاعاتی که پست می کنید
اطلاعاتی که ممکن است برایتان دردسر ساز شود مانند آدرس یا برنامه ی روتین روزانه خود. اگر دوستان و اطرافیانتان اطلاعاتی از شما پست کردند مطمئن شوید در حدی باشد که آگاهی غریبه ها از آن مشکل ساز نشود. همچنین اطلاعاتی که خود از اطرافیانتان پست می کنید را هم مورد توجه قرار دهید.

به یاد داشته باشید که اینترنت یک مکان عمومی است
تنها اطلاعاتی را پست کنید که با دیده یا خوانده شدن آن مشکلی نداشته باشید. هر آن چه پست کنید به مجرد این که به فضای آنلاین رفت دیگر قابل برگرداندن نیست حتی اگر حذفش کنید ممکن است ورژن ذخیره شده یا cache آن در سیستم های دیگر باقی مانده باشد.

مراقب بیگانه ها باشید

اینترنت تغییر هویت را برای افراد ساده ساخته است. تعداد افرادی که می توانند با شما ارتباط داشته باشند را در شبکه های اجتماعی محدود کنید. اگر با کسی که نمی شناسید ارتباط دارید، مراقب میزان اطلاعاتی که آشکار می سازید و قرار هایی که می گذارید باشید.

شکاک باشید
هر آن چه آنلاین می خوانید و می بینید را باور نکنید. افراد می توانند اطلاعات نادرست یا جهت داری را در موضوعات مختلف مانند هویتشان پست کنند؛ هرچند ممکن است عامدانه نبوده و اغراق یا حتی جک بوده باشد. به هر روی مراقب باشید و به منبع و موثق بودن اطلاعات مطمئن شوید پیش از آن که کاری بکنید.

تنظیمات خود را بازبینی کنید
از تنظیمات محرمانگی سایت ها نهایت بهره را ببرید. تنظیمات پیش فرض برخی سایت ها را امکان دیده شدن مطالب شما را به دیگران می دهد، اما شما می توانید با تغییر کوچکی آن را محدود به افراد خاصی بکنید. با این همه، باز هم ممکن است اطلاعات شما دیده شود پس حواستان باشد چه اطلاعاتی را آشکار می سازید. ممکن است سایت ها به طور منظم آپشن های خود را تغییر دهد پس تنظیمات خود را مرتبا بازبینی کنید تا از درست بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

مراقب اپلیکیشن های شخص ثالث باشید
افزاری را فعال می کنید. از برنامه های مشکوک بپرهیزید و تنظیمات خود را برای محدود کردن مقدار اطلاعاتی که برنامه ها به آن دسترسی دارند تغییر دهید.

پسورد های قوی بر گزینید
برای اکانت های خود پسوردهایی بر گزینید که نتوان به راحتی آن ها را حدس زد. اگر این طور باشد فرد دیگری می تواند به اکانتتان دسترسی پیدا کرده و خود را جای شما جا بزند.

خط مشی محرمانگی سایت ها را چک کنید
برخی سایت ها اطلاعات و ایمیل کاربران را با سایت های دیگر به اشتراک می گذارند که به افزایش اسپم می انجامد. همچنین ارجاعات خود را بازبینی کنید تا از فرستاده شدن اسپم به دوستان خود جلوگیری کنید. برخی سایت ها ارسال ایمیل به دوستان شما را تا زمانی که به آن ها بپیوندند ادامه می دهند.

مرورگر خود را به روز نگاه دارید
نرم افزار خود را به روز نگاه دارید تا هکرها نتوانند از ضعف های امنیتی به شما ضربه بزنند. بسیاری از سیستم عامل ها امکان به روز رسانی خودکار را دارند؛ بهتر است آن را فعال کنید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,976 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 خرداد 1395

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir