چگونگی بهترین استفاده از تابستان برای کنکور

چگونگی بهترین استفاده از تابستان برای کنکور

اکنون که در ابتدای فصل تابستان  و شروع کنکور 1400 هستیم باید به این نکته توجه کنید که بعد از پایان فصل تابستان معمولا بچه ها افسوس میخورند که ای کاش بیشتر درس میخواندیم، از زمان بهتر استفاده میکردیم و غیره.

برای جلوگیری از این احساسات منفی در پایان فصل تابستان و استفاده هر چه بهتر از این فصل مهم و تاثیرگذار نکاتی را به خدمت شما عزیزان عرض می کنیم.

1- در تابستان هر روز و منظم و با کمیت بالا بخوانید
اولین نکته بدون در نظر گرفتن کیفیت، منظم خواندن و هر روز خواندن است.قطع و وصل کردن فرایند مطالعه و اینکه یک روز بخوانید و یک روز نه، باعث فرصت سوزی خواهد شد.
در کنار منظم خواندن باید به بحث کمیت هم توجه کنیم ،تلاش کمّی زیاد داشته باشیم و ساعت مطالعه بالا داشته باشیم و سعی کنیم که در طول روز بهترین استفاده را از زمان ببریم.
راهکار این مطلب بازخورد گرفتن از خودمان هر سه یا چهار ساعت یک بار است.

به طور مثال بررسی کنیم که از 8 صبح که از خواب بیدار شدیم تا ساعت 11 چند ساعت درس خوانده ایم یا مثلا ساعت 2 از خودمان بازخورد بگیریم که از 11 تا 2 چه کرده ایم و به این صورت در طول روز خودمان را چک کنیم.

فردای آن روز همین کار را انجام داده و رکوردهای ثبت شده را با روز قبل مقایسه کنیم.اگر مثل روز قبل بود پیشرفتی نداشتیم اگر بهتر بود پیشرفت کرده ایم به اینصورت تلاش کمّی ما افزایش می یابد.

 

 
 

 


2- تقویت دروس ضعیف و مشکل دار در تابستان
تقویت دروس تحلیلی با حل تست بیشتر در فصل تابستان از مهمترین کارهایی است که یک دانش آموز کنکوری می بایست انجام دهد.

برای دروس تحلیلی و مشکل دار از صفر شروع کنید که ترستان از آن مبحث یا آن درس از بین برود.

در یک کلام کمر کار سخت را در تابستان بشکنید!!
مباحثی که نقاط ضعف دیگران است را در تابستان تقویت کنید.

3- دوره مطالب قبلی و مباحثی که در گذشته خوانده ایم
این مطلب به این معناست که اگر فرضا هم اکنون در مرداد ماه هستیم مباحثی که در تیر ماه مطالعه کرده ایم در چه وضعیتی است.

آیا آنها را به خاطر دارید آیا دوره و مرور و حل تست پوششی مناسب انجام داده اید؟ آیا به مطالب ماه گذشته خود مسلط هستید یا آنها را فراموش کرده اید؟
شاید مشاور به اشتباه مطالب گذشته را در دوره و مرورهای ما قرار ندهد، یا شاید برنامه آزمون ها به گونه ای باشد که روی مباحث گذشته برگشت کمتری داشته باشد.
معمولا آزمون ها دوره و مرورهای میان مدت و بلند مدت را در برنامه خود لحاظ میکنند و مرورهای کوتاه مدت ندارد.

پس در این زمان وظیفه ما قرار دادن تست پوششی و دوره ومرور در برنامه مطالعاتی روزانه از مباحث قبلی برای حفظ ونگهداری از آنها و رسیدن به تسلط می باشد.

 

 
 

 


4- تعهد به اجرای برنامه روزانه در تابستان
به اینکه در آبان یا دی چه اتفاقی میخواهد بیفتد و چه چیزهایی را تمام کرده اید یا نه، فکر نکنید هر چندکه میبایستی یک دورنما داشته باشید ولی اولویت شما باید اجرای برنامه روزانه باشد.

به طوری که در پایان روز تمام مباحثی که برای خود تعیین کرده اید مطالعه کرده باشید و در اصطلاح بدهکار به رختخواب نروید و برای عقب ماندگی های طول روز خود به فردا امید نداشته باشید.
سعی کنید به برنامه روزانه خود متعهد بوده و برنامه هر روز را همان روزانجام دهید که این نکته در استفاده بهینه از زمان بسیار حائز اهمیت است.
جدی گرفتن تعهد به برنامه روزانه باعث میشود که بعضاً شاید کمیت برنامه یک ماه را در یک هفته جمع کنید که این خود نمونه بارزی از کیفیت در مطالعه خواهد بود.یعنی این موضوع به طور ناخوداگاه در افزایش کیفیت مطالعه شما عزیزان نیز مؤثر خواهد بود.

از طرفی این تعهد باعث خواهد شد که در اوایل مهر ماه که رقبای اصلی به جمع شما اضافه میشوند و یا ماه های پایانی منتهی به کنکور که زمان به شدت ارزشمند خواهد بود،شما قلق گیری های اولیه را انجام داده و عادتتان به منظم بودن بیشتر بوده و تجربیاتی که آنها در آغاز راهِ کسب آنها هستند بدست آورده باشید.

5- اصلاح روند حرکت در تابستان کنکور
شرکت در آزمون برای ارزیابی روند مطالعه و بازدهی آن، مشورت گرفتن از یک مشاور خبره و بررسی روند پیشرفت بسیار مهم است و به اصلاح خطا ها و قرار گرفتن در مسیر درست کمک شایانی خواهد کرد.
به شما عزیزان توصیه می شود که از مطالبی که در کانال همایش ها استاد افشار و کانال سوال و جواب استاد افشار که شامل مطالب ارزشمندی است و به رایگان در اختیار شما قرار گرفته استفاده کنید.

مطمئناً اگر از تابستان قوی شروع کنید می توانید از جمع زیادی از رقبا پیشی بگیرید.
نکته طلایی در موفقیت در کنکور:
تجربیاتی که دیگران در ماه های بعدی بدست می اورند شما زودتر بدست آورید و کارهایی که دیگران اواخر سال انجام می دهند شما زودتر انجام دهید. تنها رمز موفقیت در کنکور۱۴۰۰ این است که زودتر رکوردهای شخصی خود را ارتقا دهید و به ساعت مطالعه و تعداد تست های بالاتر برسید

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir