مفهوم 4 لوگوی معروف در جهان

0
مفهوم 4 لوگوی معروف در جهان
در سراسر جهان، لوگوهای معروف بسیاری وجود دارند که نام برخی از آن‌ها برای ما شناخته شده است. اپل، آدیداس و... از جمله این لوگوهای معروف هستند. اما چیزی که جالب است، این است که طراحی این لوگوها برگرفته از داستان‌هایی است و هر یک از طراحان این لوگوها بر اساس مفهوم مشخصی آنها را طراحی کرده‌اند.

در این بخش، با مفهوم چهار لوگوی معروف جهان بیشتر آشنا خواهید شد. لوگوی برندهای معروفی که به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده‌اند و در مکان‌های عمومی و خصوصی، از آنها استفاده می‌شود.

لوگوی اپل:


راب جانوف، طراح لوگوی اپل، درباره طراحی این لوگو می گوید که یک روز کمی سیب خریده بود و آنها را در ظرفی قرار داد. چند دقیقه بعد، یکی از سیب‌ها را برداشت و به آن گاز زد. سپس به این فکر افتاد که کلمه‌ی "بایت" در زبان انگلیسی به معنی "گاز زدن" است که با حوزه‌ی دانش کامپیوتر مرتبط می‌شود. به همین دلیل، او لوگوی شرکت اپل را به شکل یک سیبی که گاز زده شده بود، طراحی کرد.

لوگوی اپل، شاید یکی از معروف‌ترین لوگوهای جهان باشد. طراحی این لوگو برگرفته از داستان خورشید و میوه الهام گرفته است. آیکون اپل در واقع یک سیب با دندانه هایی برای نشان دادن قدرت و تقویت برند است.

لوگوی آدیداس:


"آدیداس" نامی است که از نام موسس این شرکت یعنی "ادولف داسلر" گرفته شده است. لوگوی این شرکت در طول زمان چندین بار تغییر کرده است، اما همواره سه خط افقی بر روی آن باقی مانده است که نماد کوه هستند. این لوگو نشان دهنده روحیه و انگیزه برای پیشرفت و پیروزی است و بسیاری از ورزشکاران در رقابت‌های خود برای به دست آوردن این پوشش افتخاری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

آدیداس یکی از محبوب‌ترین برندهای ورزشی دنیاست و لوگوی آن با سه خط مواجه است. این سه خط به تعداد 3 برای نشان دادن سه مفهوم قدرت، زیبایی و سرعت طراحی شده اند. این مفاهیم به دلیل برنامه های ورزشی که از این برند استفاده می‌کنند، بسیار مناسب به نظر می‌رسند.

لوگوی آمازون:


خط نارنجی زیر لوگوی آمازون نمادی از رضایت مشتری است و نشان می‌دهد که آمازون به رضایت مشتریان خود اهمیت می‌دهد. همچنین، این خط به صورت امتدادی از حرف A تا Z که در الفبای انگلیسی وجود دارد، نماد تنوع و گستردگی محصولات موجود در آمازون است. به این معنی که آمازون انواع محصولات مختلف از A تا Z را ارائه می‌دهد.

لوگوی آمازون یکی از معروف‌ترین لوگوهای جهان است که برای یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فروشگاهی و تکنولوژی در جهان طراحی شده است. لوگوی آمازون به شکل یک پیشانی با تاج آمازون (Amazon Crown) به نمایش در آمده که حروف A تا Z درون آن قرار گرفته‌اند. این لوگو به صورت آبی رنگ با پس زمینه سفید طراحی شده است. این لوگو به دلیل نمایش حروف A تا Z نشان دهنده گستردگی محصولاتی است که شرکت آمازون در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. همچنین، تاج آمازون نشان دهنده برتری و تمایل به پیشرفت در عرصه فناوری و تجارت است.

لوگوی تویتا:


لوگوی تویوتا شامل سوراخ سوزنی است که نخ از آن رد شده است و تویوتا با لوگوی خود، به ریشه‌های تخصصی خود که از صنعت ریسندگی آغاز شده است، اشاره می‌کند. لوگوی تویتا، یکی از برندهای بزرگ و مشهور در صنعت خودروسازی است. این لوگو شامل سه قسمت به رنگ قرمز، سفید و سیاه است.

قسمت قرمز نمایانگر شور و حماسه و همچنین گذشته تاریخی که این شرکت در آن به وجود آمده است. رنگ سفید به عنوان رنگ پاکیزگی و بی‌عیبیت و رنگ سیاه به عنوان نشانه قدرت و توانمندی در این لوگو نمایش داده شده‌اند. همچنین حلقه‌های بزرگ در لوگوی تویوتا، هماهنگی و ارتباط درونی بین محصولات و خدمات شرکت را نمایش می‌دهند. به طور کلی، این لوگو نشان می‌دهد که تویوتا به عنوان یک شرکت پویا، با تمرکز بر کیفیت و هماهنگی درونی، در جهت توسعه و پیشرفت برای رضایت مشتریان خود قدم برمی‌دارد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    574 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 فروردین 1402

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir