ساکت ترین نقاط جهان!

0
ساکت ترین نقاط جهان!
اگه شما هم از شلوغی و سر و صدای دنیای پیرامون خود خسته شده اید پس حتما ساکت ترین جاهای دنیا را بشناسید و به صورت مقطعی هم که شده به آنجا سفر کنید.

تقریباً نیمی از جمعیت جهان در شهر ها زندگی می کنند که سکوت و آرامش زیادی در آن یافت نمی شود. متاسفانه صدای خیابان، گوشی موبایل و ترافیک باعث به هم خوردن این آرامش و سکوت می شود اما جالب است بدانید که بعضی از مقاصد در دنیا هستند که هیچ صدایی در آن ها وجود ندارد و خیلی هم راحت می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید اما اول باید بدانید که این مناطق در چه جاهایی هستند. در این قسمت جذاب ساکت ترین نقاط جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

دره گرم در واشنگتن

دره گرم در واشنگتن ؛ در جنگل های بارانی و در قسمت شمالی واشنگتن قرار گرفته است. پارک ملی المپیک هم تقریباً به این محل نزدیک می باشد که همه آن ها در یک سکوت کامل به خواب رفته اند. سنگ های کوچک قرمز در این محل یافت می شود و افراد زیادی هر سال مشتاق هستند تا به این ناحیه سفر کنند. البته گاهی اوقات صدای بعضی از حیوانات در آن به گوش می رسد اما بیشتر اوقات سکوتی عظیم این منطقه را فراگرفته است.


سرزمین آتش و یخ در روسیه

هر سال فقط 3 هزار توریست اجازه دارند که به این مکان بروند و از این فضای آزاد لذت ببرند آنهم در سکوت . این ناحیه تقریباً در شرق روسیه قرار گرفته است و به سرزمین آتش و یخ معروف است. همچنین می توانید در قسمت هایی از آن دهانه های آتشفشانی را هم مشاهده کنید که صدای کمی از آن ها به گوش می رسد. البته گاهی اوقات صدای باد و حیوانات هم در این ناحیه شنیده می شود اما آنقدر پهناور است که هیچ صدایی از مناطق شهری در آن به گوش نمی رسد. دولت روسیه به شدت برای محافظت از این مکان تلاش می کند و هر ساله افراد زیادی به سمت آن می روند.

گودال های آبی سنوت در مکزیک

گودال های آبی مخصوص ماه عسل زوج هایی است که به تازگی ازدواج کرده اند زیرا واقعا هیجان انگیز است. این گودال های آبی نه تنها در سکوت قرار گرفته اند، بلکه محیط تاریکی هم دارند. این گودال های آبی، سنوت نامیده می شود و می توانید چندین متر زیر زمین بروید و وارد یک دنیای عجیب و غریب و جذاب شوید و در همان تاریکی روی آب شنا کنید. از آنجایی که این گودال ها داخل زمین هستند و از نور دور هستند؛ در نتیجه شما هیچ صدایی نمی شنوید اما می توانید به راحتی در آن نفس بکشید و یک تجربه عجیب داشته باشید.


تپه های کوهی kelso در کالیفرنیا

این تپه ها جزء مناطق جذاب در آمریکا هستند و سکوت بسیار آرامش بخشی دارند که باعث می شود هر سال افراد زیادی به سمت این ناحیه سفر کنند. تقریباً در آسمان این کویر هیچ هواپیمایی وجود ندارد و کلاً هیچ صدایی از مناطق شهری در این ناحیه به گوش نمی رسد. تنها صدایی که ممکن است در این تپه ها بشنوید، صدای باد، آن هم در ساعات اولیه صبح است.

کویر ماکه دیگادی در بوتسوانا

این کویر زمین بسیار پهناوری دارد و احساس می کنید که در همان نقطه جهان به پایان می رسد. ساکنان بسیار کمی در این ناحیه زندگی می کنند و در نتیجه اگر می خواهید ذهن خود را از روزمرگی ها آزاد کنید، کافی است که به این ناحیه سفر کنید. این منطقه به شدت ساکت و تاریک است. معمولاً کسانی که در این ناحیه زندگی می کنند، شب ها را بیرون از خانه می خوابند تا از زیبایی آسمان پر از ستاره لذت ببرند. 100% این ناحیه ساکت ترین نقطه جهان است.


اتاقک های بدون پژواک در مینه سوتا

این اتاقک ها ساخته دست انسان ها هستند و ساکت ترین نقطه روی زمین محسوب می شوند که نام آن ها در کتاب گینس هم ثبت شده است. تقریباً 99.9% صدا توسط دیوار های این اتاق به خود جذب می شود. لایه هایی از استیل در ساخت این اتاق به کار رفته است. البته منفذ هایی در کف این اتاق وجود دارد که ممکن است کمی صدا بدهند.

معمولاً افراد ترجیح می دهند که در اتاق تاریک قرار نگیرند. گوش شما در این اتاق ساکت به راحتی با محیط سازگاری پیدا می کند. یعنی هر چقدر اتاق ساکت تر باشد، شما چیز های بیشتری می شنوید. یعنی شنوایی تان قوی تر می شود. حتی ممکن است ضربان قلب خود را هم بشنوید. گاهی اوقات صدای شکم و صدای ریه ها هم به گوش می رسد. طولانی ترین تایمی که یک نفر تا به حال در این اتاق قرار گرفته، 45 دقیقه بوده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    650 بازدید

    0 نظر

    درج: 23 تیر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir