عجیب ترین موزه های جهان را بشناسید

0
عجیب ترین موزه های جهان را بشناسید
چه چیزی باعث می شود به بازدید از یک موزه ترغیب شوید؟ اصولا تصور ما از موزه مکانی است که اشیا تاریخی در آن نگهداری می شود و اغلب موزه را مکانی کسل کننده می دانیم. اما تعداد زیادی از موزه های جهان نه تنها کسل کننده نیستند بلکه بازدیدکنندگان را غافلگیر می کنند. ماهیت و اشیای موجود در این موزه ها آنقدر جذاب است که بدون شک دید شما را هم نسبت به فضای موزه ها تغییر خواهد داد. در ادامه می خواهیم تعدادی از عجیب ترین موزه های جهان را به شما معرفی کنیم.

موزه ی زیر آبی کانکون

موزه زیر آبی کانکون به دلیل قرار گرفتن در زیر آب های سواحل شهر کانکن و Isla de Mujeres در ایالت کینتانارو مکزیک یکی از **موزه های خاص دنیا** است. این موزه که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد به حفظ منابع طبیعی اختصاص دارد. در واقع این موزه عجیب متشکل از 500 مجسمه ی زیرآبی است که توسط مجسمه ساز بریتانیایی جیسون دکایرس تیلور و پنج مجسمه ساز مکزیکی ساخته شده اند و در سه گالری مختلف که در اعماق 3 تا 6 متری آب های اقیانوس و در پارک ملی مارین کانکن قرار دارند. این مجسمه ها با بتنی سازگار با ph آب اقیانوس ساخته شده اند تا در برابر خوردگی مقاوم باشند. هدف از ساخت این این موزه حفظ صخره های مرجانی و نجات اقیانوس ها است. برای بازدید از این موزه می توانید به عنوان یک غواص به اعماق اقیانوس سفر کنید یا به وسیله قایق هایی که کف شیشه ای دارند، مجسمه ها را تماشا کنید.


موزه روابط شکست خورده

موزه روابط پایان یافته یکی از موزه های جالب جهان است که موزه در قصر سابق نقاش کروات قرن بیستم به نام کنت کولمر (Count Kulmer) قرار گرفته و به روابط عاشقانه‌ی بدون سرانجام یا شکست‌خورده‌ی سراسر دنیا اختصاص داده شده است. آنچه در این موزه در معرض نمایش قرار داده شده است وسایلی است که عشاق نقاط مختلف دنیا از عشق نافرجام یا شکست خورده خود به این موزه اهدا کرده اند. این وسایل شاید به تنهایی بی ارزش باشند اما آنچه تماشای این اشیا را جذاب می کند یادداشتی است که توصیف کننده‌ی رابطه‌ی آن شی با عشق‌ زوج‌ها است. پس از بازدید از موزه و آشنایی با داستان‌های مردم مختلف، از داستان‌های خنده‌دار گرفته تا عاشقانه و ناراحت‌کننده، بازدید کنندگان می‌توانند در دفترچه‌ی موزه نظرات خود را بنویسند.


موزه هنر بد آمریکا

موزه هنر بد آمریکا یکی دیگر از موزه های عجیب دنیاست که آثار هنری زشت را در خود جای داده است. در واقع معیار این موزه برای نمایش دادن آثار بد بودن آنهاست. اسکات ویلسون که این موزه را در ماساچوست برگزار کرد معتقد است برخی از آثار هنری خیلی خوب نیستند اما این قدر بد هم نیستند که آنها را دور انداخت یا نادیده گرفت. چرا که آثار هنری بد به همان اندازه آثار خوب ، وقت و تلاش برده‌اند پس بهتر است که این آثار هم به اندازه آثار هنری خوب به نمایش گذاشته شوند. او با همین ایده ۴۰۰ اثر هنری را جمع آوری کرد و آن ها در سه گالری به نمایش گذاشت. هر ماه بیش از ۲۰ اثر در این موزه پذیرفته می شود اما تنا شرط پذیرفتن آثار این است که صاحب اثر تلاش عمدی برای بد بودن اثر نکرده باشد!


موزه رامن ژاپن

رامن آنقدر در ژاپن محبوب است که علاوه بر حضور در وعده غذایی، یک موزه جالب در این کشور را به خود اختصاص داده است. یکی از ویژگی های جالب این غذا تنوع در پخت آن است به این صورت که گفته می شود به تعداد افرادی که رامن میل می‌کند، دستور پخت برای این غذا وجود دارد. این موزه نیز سعی کرده است تا به ارائه این غذاها در ۹ فروشگاه مختلف به بازدیدکنندگان بپردازد. در واقع این موزه شبیه به یک فودکورت در یکی از محله های قدیمی ژاپن است که علاوه بر خوردن رامن، ارزش دیدن نیز دارد.


موزه جاسوسی

موزه‌ی بین المللی جاسوسی یکی دیگر از موزه های خاص جهان است که در واشنگتن قرار دارد. سالانه هزاران نفر از این موزه بازدید می کنند. در این موزه همه چیز مربوط به جاسوسی است. از اسناد تاریخی مربوط به جاسوسی گرفته تا گجت های جاسوسی، ابزارهای تله‌های پنهانی و سلاح‌های مخفی. با رفتن به این موزه نه تنها اشیا و تجهیزات جاسوسی را مشاهده می کنید بلکه شانس این را دارید که در یک برنامه جاسوسی زنده شرکت کنید. از دیگر بخش های محبوب این موزه اشیا متعلق به بخش «کاملا شیطانی» است. در این بخش روش‌های جاسوسی برگرفته از فیلم‌های جیمز باند قابل مشاهده است. هدف از ساخت موزه جاسوسی نمایش دادن نقش جاسوسی در شکل‌گیری رویدادهای بزرگ جهان است پس اگر شما هم ذهن پرسشگر و کنجکاوی دارید بازدید از این موزه را پیشنهاد می کنیم.


موزه عبرت تهران

زندان عبرت در واقع شکنجه ‌گاه کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک در زمان حکومت پهلوی بود که در جنوب شهر تهران قرار دارد و از جاذبه های گردشگری تهران به شمار می رود. در این مکان که امروزه با عنوان موزه عبرت تهران شناخته می شود، سعی شده تا با ساختن مجسمه ها و بازسازی صحنه های مربوط به شکنجه و دیگر اتفاقات حس واقعی آن دوران به بیننده منتقل شود. بازدید از این موزه به کودکان و افرادی با روحیه حساس توصیه نمی شود.


موزه توالت هند

یکی از عجیب ترین موزه های دنیا موزه توالت در کشور هند است‌. جالب است بدانید هدف از ساخت این موزه در واقع اصلاح بخشی از فرهنگ های سنتی در این کشور بود. بیش از نیمی از مردم هند در خانه هایشان توالت ندارند و از توالت عمومی استفاده می کنند در همین راستا دولت هند به همراه سازمان های مردم نهاد تلاش کردند تا با ایجاد این موزه فرهنگ استفاده از توالت های خانگی را در هند افزایش دهند. اما موزه توالت هند علاوه بر این موضوع رفته رفته برای گردشگرانی که به هند سفر می کردند نیز جذاب شد. در این موزه سه بخش توالت های دوران باستان، قرون وسطی و عصر مدرن به همراه سیستم های مختلف توالت در نقاط مختلف دنیا و در دوره ی ها تاریخی گوناگون در همه ی نقاط دنیا در معرض دید گردشگران قرار دارد.


موزه شکنجه

موزه شکنجه همانطور که از نامش پیداست جزو ترسناک ترین موزه های جهان است که در قلب آمستردام هلند و در نزدیکی بازار گل واقع شده است. در این‌موزه ابزار مربوط به شکنجه در قرون وسطی نگهداری می شود که علیرغم محبوبیت آن هر کسی توان بازدید از آن را ندارد. چرا که تصور این که در سال ها قبل مردم به وسیله این ابزار به بدترین نحو شکنجه می شدند بسیار ناراحت کننده است. از جمله ابزار های شکنجه در این موزه می توان به جمجه خرد کن، گاو برنجی، صندلی اسپانیایی، راک، لوله تمساح و … اشاره کرد. به دلیل استقبال زیاد از این موزه یک نمونه دیگر از آن با عنوان موزه ابزار شکنجه قرون وسطی نیز در منطقه دامارک در نزدیکی ایستگاه اصلی افتتاح شد که بیش از ۱۰۰ دستگاه شکنجه به همراه مجسمه‌هایی به عنوان افراد شکنجه‌شونده را در آن زمان به نمایش گذاشته است.


موزه آدم فضایی

یکی از جذاب ترین موزه های جهان موزه آدم فضایی در رازول نیومکزیکو است. این موزه وجود آدم های فضایی را اثبات می کند. داستان ساخت این موزه به برخورد یک بشقاب پرنده به زمین برمی گردد. شیءنقره‌ای رنگی که با سرعت زیاد در شهر رازول نیومکزیکو سقوط کرد و یکی از گله‌داران قطعاتی از آن را پیدا کرد و به پایگاه هوایی گزارش داد. خبر پیدا شدن یک بشقاب پرنده برای اولین بار در روزنامه‌های تاریخ ایالات متحده اعلام شد. با اینکه بعدها این خبر تکذیب شد اما همین موضوع حرقه ای برای ساخت این موزه و اثبات وجود آدم فضایی ها شد. این موزه پر از اشیای ناشناخته است که گواهی از وجود آدم فضایی ها می دهد.


موزه مومیایی

اما می رسیم به یکی از ترسناک ترین موزه های جهان که موزه مومیایی نام دارد. این موزه در شهر خوانگویتا مکزیک قرار دارد و از پربازدید ترین موزه های جهان است. داستان مومیایی های موجود در این موزه برمی گردد به دوره ای که بیماری وبا در کشور مکزیک گسترش پیدا کرده بود و دیگر قبرستان ها جایی برای دفن اجساد نداشت. از این رو عده ای از بیماران را به طور زنده دفن می کردند! بخاطر آب و هوای گرم و خشک این منطقه این اجساد خشک و به صورت مومیایی درآمدند که بیش از ۱۰۰ عدد از این مومیایی ها در این موزه جمع آوری و در معرض دید قرار گرفتند. کوچک ترین مومیایی جهان که مربوط به یک نوزاد ۴ ماهه نیز هست در این موزه قرار دارد. این جنین داخل شکم مادرش که بر اثر وبا در گذشته بود، مانده بود و مثل بقیه اجساد مومیایی شده بود.

با این وجود هنوز هم معتقد هستید موزه مکانی کسل کننده است؟ یا برعکس ترغیب شدید تا موزه هایی که در این لیست قرار گرفته اند را جزو برنامه سفرتان قرار دهید؟
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    898 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 خرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir