چرا نباید هسته زردآلو یا دانه های سیب را بخوریم؟

0
چرا نباید هسته زردآلو یا دانه های سیب را بخوریم؟
دانه‌های سیب یا هسته‌ی میوه‌هایی، چون زردآلو برای بدن چندان خوب نیست و بهتر است آن‌ها را مصرف نکنیم.

سیب و تمامی میوه‌ها به تنهایی برای بدن بسیار مفید هستند و این موضوع از کسی مخفی نیست در نتیجه نیازی نیست تا فواید سیب یا دیگر میوه‌ها را مرور کنیم. اما بد نیست بدانید که دانه‌های سیب یا هسته‌ی میوه‌هایی، چون زردآلو برای بدن چندان خوب نیست و بهتر است آن‌ها را مصرف نکنیم. در این مطلب به تاثیر دانه‌های سیب یا هسته زردآلو بر بدن خواهیم پرداخت.

برخلاف تصوارت کودکی، اگر دانه‌های سیب یا هر میوه‌ای را بخورید، درخت در بدنتان رشد نخواهد کرد، اما این دانه‌ها چندان هم مفید نیستند. طبق تحقیقات MedicalNewsToday، دانه‌های سیب یا هسته‌ی زردآلو برای بدن مفید نیستند و ضرر دارند. دانه‌های سیب و هسته‌ی زردآلو حاوی ترکیب آمیگدالین هستند که می‌تواند سمی باشد. آمیگدالین گرچه به خودی خود مضر نیست، اما در صورت جویدن می‌تواند به سیانید هیدروژن (سیانور) تجزیه شود و مضر باشد. سیانور چیزی است که در صورت مصرف کافی می‌تواند بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد. سیانور در گذشته برای قتل یا خودکشی مورد استفاده قرار می‌گرفت که در اکسیژن رسانی سلول‌ها اختلال ایجاد می‌کند. البته سیب تنها میوه‌ای نیست که دانه‌های آن حاوی آمیگدالین است. بذر بسیاری از میوه‌ها مانند هسته زردآلو، هلو، گیلاس و حتی بادام نیز حاوی همین ماده است. پس اصلا به سراغ خوردن هسته‌ی میوه‌ها مخصوصا هسته زردآلو نروید.

خوشبختانه خوردن یکی دو دانه سیب یا هسته‌ی زردآلو ضرر زیادی برای بدن نخواهد داشت، اما مصرف زیاد می‌تواند در مواردی حتی کشنده باشد. برای اینکه مسمومیت از مصرف دانه‌های سیب یا هسته‌ی زردآلو ایجاد شود باید بین ۸۳ تا ۵۰۰ دانه سیب و هسته‌ی زردآلو بخورید.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,190 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 بهمن 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب‌های لقمه
    امتحانیوم
    آزمونیوم
    تیزهوشان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های بیست پک
    لقمه طلایی

    آخرین نظرات ارسالی

    عالییییییییییییییی اصلا بهتر از استاد باقری نیست کلاس هاشون
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تیم خفن مهر و ماه و با تشکر از
    سلام و عرض ادب خدمت استاد باقری و عوامل مهر و ماه عزیز وبینار به
    سلام و درود خدمت همگی دوستان✨️ اول از همه از خدای بزرگ شاکرم که
    استاد باقری خیلی قشنگ درس میدن جوری که اصلا خسته نشی. واقعا
    سپاس فراوان از تدریس عالی شما استاد خیلی دوره کاملی بود

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2026 Mehromah.ir