ناسا شواهدی را برای اثبات وجود جهان‌های موازی ارائه می‌کند

ناسا شواهدی را برای اثبات وجود جهان‌های موازی ارائه می‌کند
دانشمندان ناسا به تازگی و در طی آزمایشات قطب جنوب خود توانستند شواهدی را برای اثبات وجود جهان‌های موازی به دست آورند. به احتمال زیاد قوانین فیزیک در جهان دیگر، بر خلاف جهان ما عمل می‌کنند
اثبات وجود جهان‌های موازی
فرضیه وجود جهان‌های موازی مدت‌ها است که ایده اصلی بسیاری از داستان‌های علمی-تخیلی را تشکیل می‌دهد؛ اما، اکنون دیگر این ایده صرفا به دنیای تخیل مربوط نمی‌شود و پا فراتر از باورهای گذشته ما درباره موجودیت جهان می‌گذارد. اخیرا دانشمندان ناسا در قطب جنوب، شواهدی را برای اثبات وجود جهان‌های موازی متولد شده از زمان بیگ بنگ کشف کرده‌اند که بسیار قابل توجه است. به نظر می‌رسد جهان جدید دارای قوانین فیزیکی متفاوتی بوده و رفتار عکس نسبت به جهان ما دارد. طبق ادعاهای مطرح شده، زمان در این جهان به عقب باز می‌گردد.
آزمایش قطب جنوب ناسا
بر اساس گزارشات ناسا، شواهد اثبات وجود جهان‌های موازی در جریان آزمایش فرستادن بالون حامل آنتن ناپایدار تحریک‌کننده (ANITA) به آسمان بالای قطب جنوب کشف شد. بالا رفتن این بالون غول‌پیکر در هوای بسیار سرد و خشک منطقه، محیط بهینه را برای انجام آزمایش ناسا روی حرکت ذرات زیراتمی با جلوگیری از نویزهای رادیویی موجود، فراهم کرد. در طول این آزمایش، محققان با آن چه به عنوان «باد» ذرات توصیف می‌شود، روبرو شدند. با این تفاوت که این بار شدت چنین پدیده‌ای میلیون‌ها برابر قدرتمندتر از گذشته بود.
برای درک چنین موضوعی باید بدانید که زمین هر روز با ذرات پرانرژی فراوانی از سوی فضا بمباران می‌شود. ذرات زیراتمی کم‌انرژی با جرم نزدیک به صفر می‌توانند کاملا از جو زمین عبور کنند؛ اما، اشیا با انرژی بالاتر توسط ماده جامد سیاره ما متوقف می‌شوند. پس در نهایت ذرات پرانرژی می‌توانند تنها از «فضا» به پایین حرکت کنند. با این وجود ANITA ناسا ذرات سنگین‌تری را به نام «تاو نوترینو» (Tau Neutrino) کشف کرده است که برخلاف شرایط عمومی این ذرات، آن‌ها از زمین بیرون می‌آیند. مفهوم این یافته‌ها بر اساس رفتار تاو نوترینو، بیان می‌کند که ذرات در زمان به عقب می‌روند و می‌توانند حاکی از وجود یک جهان موازی باشند. بدین صورت که قبل از گذر از روی زمین، به نوع دیگری از ذرات تبدیل شده و سپس دوباره تغییر می‌کنند و به حالت قبلی خود بازمی‌گردند. اتفاقی که به عنوان یک رویداد غیرممکن توصیف می‌شود.

جهان‌های موازی و زمان برعکس
پیتر گورهام (Peter Gorham) محقق اصلی پروژه ANITA و فیزیکدان ذرات آزمایشی در دانشگاه هاوایی، در مورد احتمال به عقب حرکت کردن در زمان در جهانی موازی، اطلاعاتی را ارائه می‌دهد. گورهام با اشاره به غیرممکن بودن رفتار تاو نوترینو، در این باره می‌گوید:
دلیل چنین رفتاری تنها می‌تواند این مورد باشد که ذره قبل از عبور از زمین به نوع دیگری از ذرات تغییر کند و دوباره به همان حالت برگردد. البته همه با این ادعا موافق نیستند و همچنین غیرممکن نیست که توضیحات دیگری نیز برای این یافته‌ها وجود داشته باشد. چیزی مانند نقص عملکرد ANITA یا احتمال وجود نوع جدیدی از ذرات زیراتمی کشف نشده.
دیگر می‌توان گفت که اگر فکر می‌کنید موجودیت شما واقعی است، باید بدانید که با توجه به کشفیات جدید، احتمالا این طور نیست! شما به احتمال زیاد فقط تصویری از تصورات خود در جهان‌های موازی هستید.