شاد بودن کنکوری ها

شاد بودن کنکوری ها

اندوه واژه‌ای است که بسیاری از کنکوریها با آن آشنا هستند و حداقل در برهه‌هایی از سالی که برای کنکور درس می‌خوانند، گرفتار آن می‌شوند؛ زمانی که حس می‌کنند با توجه به تلاششان، نتیجه مورد نظر خود را کسب نکرده‌ یا از امیدها و آرزوهایشان فاصله گرفته‌اند و احتمال رسیدنشان به آنچه می‌خواهند، کم است. در این زمان‌ها چه باید کرد؟ زمان‌هایی که یک نوجوان 18 ساله احساس می‌کند که شور زندگانی در او کمرنگ شده است. پیش از هر چیز بدانید انسان‌های زیادی هستند که سختی‌های زیادی را متحمل شده یا به بیماری‌های مهلکی مبتلا شده‌اند. بسیاری از این افراد در طول سال‌ها به تجربه‌هایی رسیده‌اند که ارمغان و دستاورد آن «درک زیبایی زندگی» بوده است. نکته‌های زیر، راه‌های رسیدن به همین درک زیبایی است.

مثبت فکر کنید و مثبت عمل کنید
لازمۀ شادی و شاد بودن، مثبت اندیشی و جست و جوی خوبی­ها و زیبایی­ها و ایجاد تعادل در زندگی است. هرگز اجازه ندهید که افکار منفی، چون موریانه­هایی، ریشه ­های مسرّت و شادکامی زندگی‌تان را از بین ببرند و بر شما مسلط شوند.انسان با نگرش منفی به دنیا، چیزی جز روحیه‌ای افسرده، غمگین و حالتی خشمگینانه ندارد و این نگرش منفی، تخریب­گر روح و جسم انسان و جامعه است؛ البته اشخاص شاد فقط مثبت نمی‌اندیشند، بلکه مثبت هم عمل می­کنند. برای شاد بودن باید افکار خود را عوض کنید، اما منتظر از راه رسیدن احساسات نباشید. افراد شاد بر چگونه عمل کردن و چگونه اندیشیدن خود کنترل مستقیم دارند و آنچه را که احتیاج دارند طلب می‌کنند. همان طور که نعمت­ ها معمولاً از آسمان به زمین نمی‌افتند، از شکایت کردن نیز چیزی عاید انسان نمی­شود؛ پس به جای شکایت کردن، به دنبال خواسته­ های خود بروید و بدانید که ثابت ماندن و تغییر نکردن، مخالف همۀ قوانین طبیعت است.
 
از اشتباهات خود درس بگیرید
 از وقتتان تا کنون بخوبی استفاده نکرده‌اید؟ در مطالعه دروس کوتاهی کرده‌اید ؟ درصدهایتان در آزمون‌های آزمایشی کم شده است؟
بله، ما هم قبول داریم. حیف است که این دوران ارزشمند به هدر برود؛ اما در عین حال نباید اجازه بدهید که اشتباه‌هایتان باعث دلسردی و نا امیدی شما شوند؛ زیرا این اشتباهات، در حقیقت راه‌های کسب تجربه هستند؛ فرصت‌هایی هستند که به شما گوشزد می‌کنند که هنوز هم می‌توانید صدای تپیدن قلبتان را بشنوید و زندگی هنوز ادامه دارد. به قول چرچیل«آدم بدبین در هر فرصتی، مشکلات را می‌بیند، اما آدم خوش بین در هر مشکلی، فرصتی را می­بیند.»  
در واقع نباید به خود اجازه شکست خوردن بدهید. شکست به این معنی است که هیچ گاه به هدف خود نخواهید نرسید یا دلیلی برای دست کشیدن از هدف وجود دارد.مطمین باشید که اگر به هدف نرسیده‌اید برای آن است که  شما به تمرین و تجربه بیشتری احتیاج دارید؛ پس تسلیم نشوید.
 
از رویارویی با مشکلات فرصت بسازید
زندگی بدون مشکل، بی‌معنی است، و در واقع همه آن چیزی که در نظر ما خوب جلوه می‌کند، زاییده مشکلاتی است که با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم. مشکلات شما می‌تواند یک فرصت باشد؛ پس در هیچ شرایطی نپذیرید که به آخر خط رسیده‌اید. همین زنده بودن شما، بزرگترین بهانه برای شکرگزاری است. از اینکه زنده هستید و می‌توانید این زندگی را با نگاه درست خود به شادمانی بگذرانید، خوشحال باشید.



انتقاد پذیر باشید
انتقاد در ماهیت خود نکته مثبتی است و درک این موضوع، راه را برای تغییر و مهم‌تر از آن، تحول شما هموار می­کند؛ زیرا بخشی از موفقیت‌های شما به نحوه برخورد شما با منتقدانتان بر می‌گردد. گاه دوستان و همکاران شما کارهایی را به شما گوشزد می‌کنند که انجام ‌آنها می‌تواند باعث پیشرفتتان گردد؛ برای مثال، وقتی کسی از شما می‌خواهد که به جای برخوردهای خشن با گشاده رویی و لبخند با دیگران روبرو شوید، و به جای فریاد زدن، آرام صحبت کنید یا اینکه منفی باف نباشید، مطمین باشید که شما را به سمت شادی بیشتر هدایت می‌کند. اطمینان داشته باشید که وقتی شادی را به دیگران می‌بخشید  خودتان نیز از آن بی‌نصیب نمی‌مانید. در ضمن  بخش عمده‌ای از تلاش و همت شما باید این باشد که خودتان را بشناسید و در عین حال برای خودتان احترام قایل شوید. وقتی به این مرتبه رسیدید، دیگر انتقاد را با ایراد اشتباه نخواهید گرفت، بلکه از آن به عنوان شانس یا دریچه‌ای به سوی پیشرفت و تعالی یاد می‌کنید.
 
قدرشناس باشید
برای همه ما موقعیت‌های زیادی برای قدردانی وجود دارد. فقط کافی است از افراد بسیاری که ما را یاری کرده‌، دلگرم کرده‌ و به ما آموخته‌اند که برای جنگیدن با مشکلات، درها را باز کنیم و شروع کنیم، ممنون باشیم.
مهم‌تر از همه، اگر شما به خاطر خود زندگی، قدر شناس باشید، زندگی شما همان خواهد شد که مایلید باشد. شاید شما به این حرف بخندید؛ اما باور کنید که همین نوع نگاه شما به زندگی، تاثیری جدی بر اتفاقات و رخدادهایی دارد که در مسیر زندگی‌تان پیش می‌آید، و در نهایت، از اینکه می‌بینید این همه شادی، عشق و خوبی در کنار شماست، تعجب می‌کنید.
 
ورزش کنید
ورزش کنید. ورزش حالت ذهنی افراد را تا حدی با تاثیر گذاشتن بر میزان دو ماده شیمیایی “کورتیزول” و “اندروفین” در بدن بهبود می‌بخشد. تنفس عمیق و تمرین آرام‌سازی عضلات نیز در شادی انسان مؤثر است.  
 
موسیقی شاد گوش کنید
از گوش دادن به هر نوع موسیقی غمگین بپرهیزید؛ بخصوص به موسیقی‌های رپ گوش ندهید؛ زیرا موسیقی رپ با دید منفی به شرایط اجتماعی و سیاسی جهان، بشدت روحیه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شما را نسبت به هر کس و هر چیز بدبین می‌کند؛ در عوض به  موسیقی‌های شاد و البته با شعرهای عمیق گوش دهید یا اگر به چنین موسیقی‌ای دسترسی ندارید، موسیقی‌های شاد بی‌کلام گوش کنید.
  
زندگی بدون مشکل، بی‌معنی است، و در واقع همه آن چیزی که در نظر ما خوب جلوه می‌کند، زاییده مشکلاتی است که با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم

موسیقی رپ با دید منفی به شرایط اجتماعی و سیاسی جهان، بشدت روحیه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شما را نسبت به هر کس و هر چیز بدبین می‌کند

Avatar
فرستنده: u-143390 [آفلاین]

امتیاز دهید :
0
آمار
408 نفر بازدیدکننده
0 نفر امتیاز داده‌اند

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir