چند نوع از قارچ های عجیب دنیا

0
چند نوع از قارچ  های عجیب دنیا
قارچ های بیگانه: آیا جرات خوردن این قارچ های بنفشه را دارید؟
ژائو یینگ
دنیای قارچ ها به لطف پالت رنگی غنی ، اشکال عجیب و غریب و بافت های بیکرانش شگفت انگیز ، عجیب و غریب و وحشی است. برخلاف آنچه به شما گفته شده است ، همه قارچ های رنگارنگ مانند آگاریک مگس قرمز کشنده نیستند. در زیر دو قارچ بنفش خوراکی و یک قارچ آبی زیبا وجود دارد که هیچ کس جرات مصرف آن را ندارد.

فریب دهنده آمتیست (Laccaria amethystina)
فریب آمتیست دارای رنگ یاسی روشن است. کلاهک و ساقه آن در محیط های خشک و یا با رشد قارچ ، رنگ پریده و تقریباً سفید می شود و شناخت آن را دشوار می کند. بنابراین ، نام "فریبکار". قارچ بنفشه را می توان در اواخر تابستان و پاییز در بستر برگ درختان جنگلی مخروطی و برگریز مشاهده کرد. اگرچه مردم اغلب فکر می کنند که قارچ های رنگارنگ سمی هستند ، اما فریبکار آمتیست خوراکی است.

 

 
 

 


کلاه شیر نیلی (Lactarius indigo)
اگر به طور تصادفی به خود آسیب برسانید ، خون قطعاً خارج می شود. اگر درپوش شیر نیل را برش دهید ، یک لاتکس شیری آبی نیلی تولید می کند. چند دقیقه پس از قرار گرفتن در معرض هوا ، شیر به آرامی مایل به سبز می شود. این ویژگی از خانواده لاکتاریوس است. کلاهک شبیه رنگ شیر آن آبی نیلی است اما با پیری یا پس از پخت مایل به خاکستری می شود.
در خانواده لاکتاریوس ، بسیاری از قارچ ها سمی هستند ، اما کلاه شیر نیل خوراکی است. گفته می شود که طعم آن ملایم و تند است. بعضی افراد آن را دوست دارند اما برخی دیگر این کار را دوست ندارند به طور معمول در جنگل های برگریز و سوزنی برگ های جنوب و شرق آمریکای شمالی یافت می شود ، کلاه شیر نیل در بازارهای روستایی گواتمالا ، مکزیک و استان یوننان در جنوب غربی چین فروخته می شود.

 

 
 

 


قارچ آبی آسمانی (Entoloma hochstetteri)
در نیوزیلند و هند ، یک قارچ زیبا با رنگ آبی روشن و مخروطی برای کلاه وجود دارد - قارچ آبی آسمانی. رنگ آبی در سراسر بدن آن به دلیل رنگدانه های آزولن است که در برخی از بی مهرگان دریایی نیز یافت می شود. با چنین ظاهری متمایز ، قارچ آبی آسمانی روی مجموعه تمبرهای قارچی و اسکناس 50 دلاری که در نیوزلند صادر شده چاپ شد.
قارچ آبی آسمانی در Māori نیز به نام werewere-kōkako نامگذاری شده است زیرا رنگ آن شبیه به wattle آبی پرندگان kōkako است که بومی نیوزیلند ، جزیره شمال kōkako هستند. هنوز مشخص نیست که آیا قارچ آبی آسمانی خوراکی است یا نه. تاکنون هیچ کس جرأت ندارد لقمه خود را بخورد.
 

 

 

 

 

باستان ترین زندگی زمینی بعد از باکتری ها چیست؟ قارچ! قارچ ها به عنوان یک تجزیه کننده کارگر در دنیای طبیعی ، تقریباً یک میلیارد سال وجود داشته اند ، حداقل 500 میلیون سال از اولین گیاهان زمینی پیرتر هستند. در مجموعه "قارچ های بیگانه" ، CGTN برخی از قارچ های عجیب و غریب با ویژگی های بیگانه را بررسی می کند و می بیند که چگونه آنها از زندگی ابدی و رمز آلود خود در کفهای مرطوب ، چوب خراب و مناطق پنهان لذت می برند.

 

 
 

 


قارچ دندان خونریزی دهنده
هشدار دهنده تریپوفوبیا در آینده! این قارچ وحشتناک که معمولاً به عنوان قارچ دندان خونریزی دهنده ، Hydnellum خونریزی دهنده ، دندان آب قرمز ، توت فرنگی و کرم و دندان شیطان شناخته می شود ، کابوس هایی را برای شما ایجاد می کند. همه این اسامی را به دلیل ظاهری شبیه به صحنه قتل پیدا کرده است. نام علمی این قارچ «خونریزی دهنده» Hydnellum peckii است و گونه ای هیدنوئید است که به خانواده قارچ های Bankeraceae تعلق دارد. بله ، چه لقمه های خونین عبارات علمی است.
این قارچ کشنده با وجود ظاهر خونین آن در واقع غیر سمی یا غیر سمی است اما شما نمی خواهید آن را بخورید زیرا طعم تلخی بسیار ناخوشایندی دارد.
 

 

 

 

 

هلو چروکیده (Rhodotus palmatus) l ، زیر کشت ، جنگل Coye
رودوتوس تیره ای از خانواده قارچ های Physalacriaceae است. این یک جنس یکنواخت است و از گونه قارچ منفرد Rhodotus palmatus تشکیل شده است که در زبان بومی به نام رودوتوس توری ، وینپس گلگون یا هلو چین دار شناخته می شود. این گونه غیر معمول دارای توزیع کمری است و در شرق آمریکای شمالی ، شمال آفریقا ، اروپا و آسیا جمع آوری شده است. کاهش جمعیت در اروپا منجر به ظهور آن در بیش از نیمی از لیست قرمزهای قارچی گونه های تهدید شده اروپا شده است. نمونه های بالغ را که معمولاً روی تنه ها و چوب های درختان سخت پوسیده در حال رشد است ، می توان با رنگ صورتی مایل به قرمز و سطح برجسته و رگه دار کلاهک های لاستیکی آنها تشخیص داد. تغییرات در رنگ و مقدار نور دریافت شده در طی رشد منجر به تغییر در اندازه ، شکل و رنگ کلاهک بدن میوه می شود.
 

 

 

 

 

قارچ منافذ نارنجی
قارچ منافذ نارنجی (Favolaschia calocera) ، بومی ماداگاسکار ، در اثر فساد گیاهان در جنگل ها رشد می کند.
 

 

 

 

 

قارچ شکم پر ،گوشت گاو
کلاهک: بارور (سطح فوقانی) بیشتر به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است. پایین (سطح استریل) قهوه ای کمرنگ تا سفید چین های عمیق نامنظم و چروکیده ممکن است مانند زین باشد. ساقه: سفید ؛ ممکن است دنده ای به نظر برسد؛ معمولاً گسترده تر از زیاد در پایه برابر یا گسترده تر است. به صورت مجرد یا به صورت گروه های کوچک در زمین زیر چوب های سخت یافت می شود.
 

 

 

 

 

مگس آگارک
مسلماً پرآوازه ترین گونه های توله فرنگی ، مگس آگارک یک قارچ بزرگ سفید کبک ، دارای لکه های سفید و معمولاً قرمز است و یکی از شناخته شده ترین و به طور گسترده در فرهنگ عامه است. اگرچه به عنوان سمی طبقه بندی می شود ، اما گزارشات مربوط به مرگ انسان ناشی از بلع آن بسیار نادر است.
 

 

 

 

 

قارچ سبدی
 

 

 

 

 
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    2,629 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 خرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir