شروع درس خواندن برای کنکور از بهمن

شروع درس خواندن برای کنکور از بهمن

بهمن ماه برای دانش آموزا ماه عجیبیه، یه عده هستند که به خاطر زیاد درس خوندن توی دی ماه خسته شدند و درس نمی خونند. یه عده هستند به خاطر اینکه درس خونده اند و تا حالا نتیجه نگرفتند درس نمی خونند. یه عده هم هستند که کلا از اول درس نمی خوندند و الآن با دیدن کارنامه های درخشانشون متوجه میشن که احتمالا آخر سال بدبخت میشن، پس دوباره به درس نخوندنشون ادامه میدن.

نا امیدی و خستگی و فکرهای منفی کاری می کنه که ما هیچ اقدامی نکنیم. مثلا بالای ده ها پیام از بچه های کنکوری دریافت می کنیم که میگن:
آقا من تا الان خیلی خوب درس نخوندم یا زیاد نتیجه خوبی نگرفتم. دیگه هیچ امیدی به من نیست. نمی خوام دیگه درس بخونم....
اولا حتی ماشین ها هم آینه عقبشون از شیشه جلوشون کوچیک تره. می خوام بگم چیزهایی که توی آینده پیش میان از چیزهایی که در گذشته هستند مهم تره. دوما اینکه اگه الآن هیچ کاری نکنیم، مگه امیدی بهمون پیدا میشه؟ ته تهش اینه که شما تلاش می کنید و اتفاق مثبتی پیش نمیاد. خب اون موقع چی میشه؟ هیچی؛ فقطِ فقط برمی گردید سرجای اولتون. خب به درک. سوما هم اینکه به نظر من واقعا میشه کلی اتفاقات خوب برای کنکور از بهمن ماه به بعد رقم زد اگه کمی به چیزهایی که میگم دقت کنید. پس تا آخر با ما هراه باشید تا بهتون اثبات کنیم شروع درس خواندن برای کنکور از بهمن هم امکان پذیره.

خستگی و ترس از شکست در کنکور

شما نمی تونید مطالعه کنید و خسته نشید. مشخصا اکثر بچه ها در دی ماه مطالعه زیادی داشتند و خستگی بخش طبیعی از مطالعه است. پس با پذیرش این قضیه که خستگی بخشی از مطالعه هست و کمی استراحت دادن به خودتون بعد از امتحانات دی و آزمون آزمایش جامع دی، چند روزی رو استراحت کنید و بعد از اون کم کم میزان درس خوندن خودتون رو افزایش بدید تا اینکه به سطح خوبی از مطالعه برسید. همچنین در مورد شکست هم باید بگم که کسی که امروز موفق هست، قطعا قبلا شکست داشته و اگه شما امروز شکست خوردید از کجا معلوم که در آینده موفق نباشید؟ شما شکست خوردید چون داشتید می دویدید؛ وگرنه آدمی که وایستاده هیچ وقت زمین نمی خوره.
وقتی به همه چی توجه کنی، به هیچی توجه نکردی

درس خوندن در ترم دوم که از بهمن ماه شروع میشه بسیار مهمه. چون همون طور که گفتم باید روحیه تون رو حفظ کنید و همچنان ادامه بدید. اما بعضی وقت ها با یه حجم درسی بسیار زیادی رو به رو می شید که همین مسئله دانش آموزان رو می ترسونه و دلیلی میشه برای درس نخوندن و اهمال کاری کردن. پیشنهاد من برای بچه های کنکوری اینه که فصل هایی رو حذف کنند تا بتونند فصل هایی که باقی می مونه رو به خوبی مطالعه کنند. اینکه دقیقا چه فصلی رو حذف کنید به خودتون و برنامه ای که تا الآن داشتید بستگی داره. برای بچه های پایه ( دانش آموزان دهم و یازدهم ) هم پیشنهاد می کنم تمرکزشون رو بذارند روی ترم دوم و سعی کنند حداقل از این جا به بعد قضیه رو از دست ندن و از ترم یک هرچیزی رو که باقی مونده در دوران عید جمع بندی کنند.

برنامه ریزی که یادت نرفته

اگه تا الان هم برای کنکور و درس خوندن برنامه ریزی نداشتید، ترم دوم دقیقا جاییه که باید با وسواس خاصی براش برنامه ریزی کنید و حتی اگه خودتون هم قادر به انجام این کار نیستید، می تونید با کمک یک مشاور تحصیلی این اتفاق رو رقم بزنید. عدم برنامه ریزی توی ترم دوم چه در کنکور و چه برای دانش آموزان پایه، مساوی است با شکست قطعی. اگه بخوام چندتا نکته در مورد برنامه ریزی بعد از ترم ۱ بگم، اینه که باید برنامه بلند مدت هم برای ترم دوم داشته باشید و همچنین اینکه جزییات رو در برنامه درسی تون مشخص کنید.


عید رو از دست نده

دوران عید بدون شک یکی از مهم ترین دوران بچه های کنکوری هست. تو دوران عید به دلایل متفاوتی خیلی سخت میشه درس خوند. اینکه مهمون میاد یا مهمونی میرن، اینکه همه خانواده خوابند و... باعث میشه ما هم برای درس خوندن کم بیاریم. ولی دوران عید جایی هست که با توجه به تعطیلی کلاس های آموزشی زمان بسیار مناسبی محسوب میشه که ما عقب موندگی های درسی خودمون رو جبران کنیم. پیشنهاد من برای دوران عید اینه که محل مناسبی مثل پانسیون عیدانه یا کتابخونه ها رو برای دوران عید در نظر داشته باشید و اونجا با تمرکز بیشتر درس بخونید و عقب افتادگی هاتون رو جبران کنید.

قبل از کنکور، کنکور بده

حتما بعد از عید در آزمون های جامع (مطابق با کنکور سراسری) شرکت کنید و یا حتی آزمون های کنکور سال های قبل رو از خودتون بگیرید. این کار هم باعث میشه که ترس و اضطرابتون کمتر بشه و هم باعث میشه بیشتر با سوالات کنکور و شرایطی که باید در اون ها آزمون بدید آشنا بشید. دانش آموزان پایه هم توی اردیبهشت ماه سعی کنند که نمونه سوالات امتحانی سال های گذشته رو حل کنند تا بتونند بیشتر خودشون رو برای امتحانات خرداد آماده کنند.

ارسال دیدگاه (0 مورد)

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir