بلعیدن آدامس چه خطراتی برای انسان خواهد داشت؟

0
بلعیدن آدامس چه خطراتی برای انسان خواهد داشت؟

بلعیدن آدامس چیزی است که ممکن است بصورت ناگهانی رخ دهد و یا اینکه به وفور در کودکان میبینیم که آدامسشان رو قورت داده اند. اما این کار اقعا چه خطراتی دارد؟

برخی از مردم تصور می‌کنند قورت دادن و بلعیدن آدامس بسیار خطرناک است و اگر ناخواسته مرتکب این عمل شوند؛ دست به هر کاری می‌زنند تا آدامس بلعیده شده را بالا بیاورند.

باید اعتراف کنیم باورها غلط و شایعات زیادی درباره جویدن و بلعیدن آدامس در جامعه وجود دارد. به‌ویژه، درباره قورت دادن آدامس توسط بچه‌ها چیزهایی می‌شنویم که ترسناک هستند. مثلا، اگر بچه‌ای آدامسی را قورت بدهد؛ نفس‌ تنگی می‌گیرد یا انسداد روده پیدا خواهد کرد.

به طور کلی، نه به بزرگ‌ترها و نه به کوچک‌تر توصیه نمی‌شود آدامسی که می‌جوند را قورت بدهند ولی اگر این اتفاق سهوی بیفتد؛ نباید ترسید و جای نگرانی نیست.

بدن انسان نمی‌تواند آدامس را هضم کند. وقتی آدامس را قورت می‌دهید؛ به همان اندازه و شکل در بدن باقی می‌ماند تا حدودا پس از ۴۰ ساعت دفع شود. پس، آدامس هم یک خوردنی و خوراکی است و با قورت دادن آن هیچ اتفاقی در بدن ما نمی‌افتد.

 

 
 

 

اگر تکه بزرگی آدامس را قورت بدهیم؛ مثلا چند آدامس را با هم در دهان انداخته و جویده باشیم و حالا قورت‌شان دادن باشیم؛ احتمال انسداد روده وجود دارد و باید سریعا به پزشک مراجعه کنیم. ولی فراموش نکنید داریم درباره یک احتمال بسیار ضعیف صحبت می‌کنیم.

از جمله نشانه‌های این انسداد می‌توان به درد در ناحیه شکم و نیز یبوست اشاره کرد. گاهی هم این نشانه‌ها با حالت تهوع و بالا آوردن همراه می‌شوند. اگر به انسداد مجرای گوارشی مشکوک هستید و چنین نشانه‌هایی می‌بینید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

 
 

 

در حالت عادی، قورت دادن آدامس نیازی به پزشک رفتن ندارد. دستگاه گوارش انسان مانند هر غذای دیگری این آدامس را در روده حرکت داده و دفع می‌کند.
قورت دادن آدامس در کودکان

در کودکان هم قورت دادن آدامس مانند بزرگترها است با این تفاوت که باید مطمئن شویم همراه آدامس چیز چسبناک دیگری قورت نداده باشند. اگر کودکان هم یک تکه بسیار بزرگ آدامس را قورت داده یا همراه آن اشیای دیگری بلعیده باشند؛ باید کمی احتیاط کرد.

در کل، نباید به برخی شایعات و باورهای اشتباه در میان مردم درباره آدامس توجهی کرد. به راحتی و بدون ترس و استرس، آدامس بجوید و از فواید جویدن آن بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    839 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 آبان 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir