شگفت‌انگیزترین اماکن جهان و اسرار آن‌ها

+1
شگفت‌انگیزترین اماکن جهان و اسرار آن‌ها

برخی اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری راز‌هایی را در دل خود پنهان کرده‌اند که در اغلب مواقع به ظاهر توضیح منطقی برای آن‌ها وجود ندارد.

جهان مملو از جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی است. هر کدام از این مکان‌ها داستانی دارند و برخی از آن‌ها راز‌هایی را در دل خود پنهان کرده‌اند که به ظاهر توضیح منطقی ندارند.

۱-مارفا در تگزاس
فردی در سال ۱۸۸۳ از دیدن چراغ‌های درخشانی در منطقه فارما (شهری در ایالت تگزاس) خبر داد و این خبر اولین نقل قول تاریخی از دیدن چراغ‌های فارما بود. طبق گزارش‌های موجود، بومیان آمریکا پدیدۀ چراغ‌های فارما را به ستاره‌های افتاده نسبت می‌دهند البته نیروی هوایی، هواشناسی و فیزیکدانان این پدیده را بررسی کرده‌اند، اما هنوز دربارۀ توضیح چگونگی ایجاد آن توافق نکرده‌اند بنابراین می‌توان گفت هنوز هیچ کس توضیحی برای شکل‌گیری پدیدۀ چراغ‌های فارما ندارد.

 

 
 

 

۲-جزیرۀ نیکومارو
املیا ارهارت هنگامی که بر فراز آتلانتیک پرواز کرد تا جهان را دور بزند، به همراه فرد نونان مهندس پرواز خود ناگهان ناپدید شد. اگرچه برخی از افراد باور دارند که ارهارت و نونان در اقیانوس غرق شده‌اند اما برخی دیگر بر این باور هستند که ژاپنی‌ها آن‌ها را زندانی کرده‌اند.

یکی از معتبرترین نظریه‌ها در این رابطه این است که ارهارت و نونان در جزیرۀ گاردنر (یکی از جزایر کریباتی در شمال شرقی استرالیا) که اکنون به عنوان جزیرۀ نیکومارو معروف است، سقوط کرده‌اند، زیرا علاوه بر پیدا شدن استخوان‌های ناشناس در این جزیره غیر مسکونی، تکه‌هایی از پلکسی گلاس (پلاستیک جامد و شفاف ساخته شده از پلاستیک اکریلیک نیز در جزیرۀ نیکومارو دیده شده‌ است که شاید جزئی از هواپیمای ارهارت باشد البته بقیه هواپیما هرگز در جزیرۀ نیکومارو یا هر جای دیگر پیدا نشد.

 

 
 

 

۳-مثلث برمودا
مثلث برمودا که در قسمت غربی اقیانوس اطلس شمالی (بین برمودا، فلوریدا و پورتوریکو) قرار گرفته است، یکی از اسرارآمیزترین نقاط جهان به حساب می‌آید. کریستوف کلمب در زمان عبور از این منطقه از راه دور چراغ‌های مرموزی را دید و نتوانست جهت درست را از طریق قطب‌نما تشخیص دهد.
در قرن بیستم کشتی‌ها و هواپیما‌های زیادی در اطراف مثلث برمودا از بین رفتند و هیچ ردی از آن‌ها باقی نماند. این موضوع موجب طرح تئوری‌های احتمالی متعددی، چون وجود بیگانگان شد، اما برخی از دانشمندان در سال‌های اخیر این تئوری را مطرح کرده‌اند که احتمالاً هیچ دلیل واحدی برای بروز پدیدۀ از بین رفتن کشتی‌ها و هواپیما‌ها در اطراف مثلث برمودا وجود ندارد.

آن‌ها خطای انسانی، آب و هوای نامناسب و ترافیک شدید دریایی و هوایی را دلیل بروز این اتفاقات دانسته‌اند.

 

 
 

4-شهر گمشدۀ آتلانتیس
شهر گمشدۀ آتلانتیس هزاران سال توجه انسان‌ها را به خود جلب کرده است. افلاطون در ۳۶۰ سال قبل از میلاد مسیح برای نخستین بار به وجود شهر گمشدۀ آتلانتیس اشاره کرد. او نوشت شهر آتلانتیس مکان زندگی ثروتمندانی است که ظرفیت‌های پیشرفتۀ نظامی و فناوری را توسعه داده‌اند.

برخی افراد معتقدند که اگرچه وصف افلاطون از شهر آتلانتیس به یک داستان شباهت دارد، اما این داستان مبتنی بر واقعیت است، اما تا به امروز هیچ کس شهر آتلانتیس را کشف نکرده است.

 

 
 

 

5-استون هنج در سلیسبوری (انگلستان)
هیچ کس دقیقا نمی‌داند که چرا بنای استون هنج با تعدادی از سنگ‌های غول‌پیکر ساخته شده است یا چگونه سنگ‌های غول‌پیکری که برخی از آن‌ها ۲۵ تن وزن و ۳۰ فوت ارتفاع دارند، به مکان ساخت بنای استون هنج منتقل شده‌اند.

برخی از دانشمندان معتقدند استون هنج یک محل دفن باستانی با قدمت ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال است. برخی دیگر بر این باور هستند که وجود باقیماندۀ چربی موجود در ظروف سفالگری باستانی کشف شده در استون هنج نشان می‎دهد که ممکن است این مکان به عنوان محلی برای ضیافت باستانی استفاده شده باشد.

 

 
 

 

 خبر خوب این است که برخی از دانشمندان باور دارند که راز و رمز استون هنج در دهه آینده حل می‌شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    871 بازدید

    1 نظر

    درج: 11 تیر 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (1 مورد)

    چقدر جالب و هیجان انگیز
    .
    1399/04/12 - 13:01
  • 0
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir