پیچیده‌ترین دشمن دانش‌آموزان را بشناسید

0
پیچیده‌ترین دشمن دانش‌آموزان را بشناسید

اثرات تلفن همراه بر دانش آموزان
استفاده از تلفن همراه برای دانش آموزان تبعات مختلفی دارد و شاید بتوان گفت به کاربردن آن مانند استفاده از آتش است که می‌تواند مفید یا مخرب باشد. به عنوان نمونه گاهی در دبیرستان‌ها تلفن همراه نقش یک وسیله کمک آموزشی را دارد و توزیع نمونه‌ سوال‌ها و حتی انجام برخی آزمون‌ها هم از طریق همین تلفن‌های همراه انجام می‌شود.

مطالعه بر روی دانش‌آموزان نشان می‌دهد تاثیرات منفی این فناوری، از اثرات مثبت آن بیشتر است. مشکلی که در حال حاضر بسیار شایع است استفاده‌های نادرست دانش‌آموزان از این فناوری در انتشار مطالب، فیلم‌ و عکس‌های نامناسب از فضای آموزشی است. از آنجا که کنترل دقیق این امور از سوی والدین و مسئولان آموزشی تقریباً غیر ممکن است، اولیای مدارس عطای منفعت‌های آموزشی تلفن همراه را به لقای آن بخشیده و استفاده از آن را ممنوع کرده‌اند.

 

 
 

 

در باب استفاده درست از تلفن همراه، نه تنها اغلب آموزشی برای این گروه‌های سنی وجود ندارد بلکه پای این وسیله به کلاس‌های درس هم کشیده شده و موجب بر هم خوردن تمرکز دانش‌آموزان و افت تحصیلی آن‌ها می‌شود.

نوجوانان به جای مطالعه مفید، افزایش مهارت‌ها وکسب تجربیات عملی برای زندگی، بیشتر وقتشان را با تلفن همراه سپری می‌کنند. ارسال، دریافت و خواندن پیام‌های کوتاه متنی به‌شدت در بین جوانان و نوجوانان افزایش یافته است، در حالی که پیام‌ها و اطلاعاتی که توسط تلفن همراه رد و بدل می‌شود، در بسیاری از موارد صحت ندارد و بعد علمی آن هم قابل مقایسه با مطالب کتاب‌ها نیست.

علاوه‌بر‌این ، اغلب نوجوانان و جوانان پیش از خواب از تلفن همراه استفاده می‌کنند که همین موضوع تأثیر منفی بر روند خواب، استراحت و رشد آن‌ها دارد.

با وجود اثرات منفی این فناوری بر روی دانش‌آموزان، به نظر می‌رسد آموزش استفاده‌ صحیح از آن، برای همه دانش‌آموزان ضروری است و منع استفاده از آن نمی‌تواند در دراز مدت تأثیر مثبتی داشته باشد.

 

 
 

 

همچنین توصیه می‌شود استفاده از تلفن همراه در این گروه سنی با مراقبت‌ ویژه خانواده‌همراه باشد و اولیای مدارس نیز برنامه‌هایی برای آموزش آداب استفاده از تلفن همراه، ایمیل و پیام کوتاه برای دانش‌آموزان داشته باشند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    892 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir