پروانه وثوق

0
پروانه وثوق
دکتر پروانه وثوق با داشتن مدرک فوق تخصص خون و شناختن سرطان‌ در دوره سنی کودکان، رئیس بیمارستان محک و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران بود. او همچنین در بیمارستان‌های علی اصغر،مفید و کودکان تهران به مداوای کودکان مبتلا به سرطان می‌پرداخت. وی را «فرشته نجات کودکان سرطانی ایران» و «مادر ترزای ایران» می‌نامیدند.

دکتر پروانه وثوق طبابت در ایران را از سال ۱۳۵۰ آغاز کردند. ایشان که از مؤسسان رشته فوق تخصصی خون و سرطان کودکان بودند، بخش هماتولوژی و آنکولوژی اطفال را در بیمارستان علی اصغر راه اندازی کردند. دکتر پروانه وثوق همچنین با حضور داوطلبانه و هدایت علمی، سبب شد تا بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک در سال ۱۳۸۶ شروع به فعالیت کرده و تا کنون۱۴۶۰ کودک را تحت درمان قرار داده است.دکتر وثوق با مهربانی، بردباری، دانش ارزشمند و وارستگی از مسائل مادی تلاش فوق العاده خود را تا آخرین روز حیات در جهت بهبود و خدمت رسانی به کودکان مبتلا به سرطان ادامه داد. از این استاد فرزانه بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله و کتاب در زمینه های بیماری خون و سرطان کودکان به جای مانده است.

حضور فعال پروانه وثوق در انجمن ها و برنامه های تخصصی بین المللی چون انجمن بین المللی سرطان اطفال (SIOP)، اتحادیه بین المللی کنترل سرطان (UICC)، شبکه بین المللی تحقیق و درمان سرطان (INCTR)، اتحادیه سرطان کودکان خاورمیانه (MECCA)، برنامه سرطان اطفال در کشورهای در حال توسعه(PODC)، ریاست برد فوق تخصصی خون و سرطان کودکان و عضویت در فرهنگستان علوم پزشکی ایران نشان از دانش و تخصص حرفه ای او است.

یکی از موضوعات مهم در بیوگرافی پروانه وثوق این است که محک افتخار دارد که در طول ۲۲ سال کار خودش همیشه از بودن این پروفسور عالی و محترم، برای ارائه بهترین سطح کیفیت معالجه کردن به بچه های دارای سرطان بهره مند بوده است و قدردانِ عشق پاک او هستند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    357 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 شهریور 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir