دکتر ترانه رضوی

0
دکتر ترانه رضوی
دکتر ترانه رضوی، پزشک داخلی در پالو آلتو، کالیفرنیا می باشد و بیش از ۳۱ سال تجربه در زمینه پزشکی دارد. وی در چند بیمارستان از جمله بیماریتان ال کامینو و بیمارستان بهداشت و درمان استنفرد فعالیت دارد  مشغول به کار می باشد. این بانوی موفق یکی از 230 پزشک در بیمارستان ال کامینو و یکی از 362 پزشک در بیمارستان بهداشت و درمان استنفورد است که به عنوان پزشک داخلی، فعالیت دارد و مشغول به درمان بیماران می باشد.

پزشک دفتر گوگل :
ترانه رضوی، پزشکی معمولی نیست بلکه او پزشک دفتر مرکزی گوگل در مانتین ویو، کالیفرنیا است. جایی که مسئول سلامتی کارمندان شرکت گوگل می باشد. وی همچنین علاقه مند است که روند فناوری چگونه به طور کلی بر سلامتی و مراقبت های پیشگیرانه ما تأثیر می گذارد. چند ماه پیش، او یک مقاله بسیار آموزنده در رابطه با این موضوع تهیه کرد.
تحصیلات :
ایشان در سال ۱۹۸۹ از دانشکده پزشکی جورج واشنگتن فارغ التحصیل شد. دکتر رضوی در زمینه های مختلف پزشکی فعالیت دارد.

برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشد:
اختلالات شکمی،درد های شکمی،عفونت حاد تنفسی فوقانی،سردردها (از جمله میگرن)،کم خونی،غربالگری کم خونی و کمبود آهن،آرتروز،آسم،یائسگی و مشکلات مرتبط با آن،بیماری های پستان،سلولیت،درد قفسه سینه،غربالگری کلسترول،درد مزمن،یبوستف،بیماری انسداد مزمن ریوی،مشکلات عروقی،سرفه،درماتیت،غربالگری دیابت،دیابت نوع 2،مشکلات کلیوی،اسهال،سرگیجه،پروستات،التهابات روده،بیماری های مریف،تب،مشکلات گوارشی،ریزش مو،چربی و فشار خون،مشکلات تیروئدی،اختلالات حنجره،کبد چرب،پوکی استخوان،عفونت های پوستی،غربالگری سرطان پرستات
 
وی در طی مصاحبه ای بیان داشت که “زمانی که در شرکت گوگل مشغول به فعالیت شدم، متوجه شدم که می توانم از طریق ایمیل عمومی با کارمندان در تماس باشم و می توانم اطلاعات مفید و مهمی در زمینه سلامتی به آن ها منتقل کنم”. 

گاهی اوقات کارمندان شرکت گوگل به دلیل مشغله های زیاد، از سلامت خود غافل می شوند بنابراین آن ها برای مراقبت و حفظ سلامت خود به یادآوری نیاز دارند. بنابراین دکتر ترانه رضوی با ارسال توصیه های عمومی بهداشت در رابطه با روش های حفظ سلامت در محل کار، مقابله با استرس و … برای کارمندان (از طریق ایمیل) به آن ها دربهبود و حفظ سلامت شان کمک می کند.

دکتر رضوی در مورد آغاز به کار خود در گوگل می‌گوید:
چهار سال پیش، زمانی‌که گوگل هنوز شرکت نام‌دار و بزرگی نبود، بنیان‌گذارش، ”لری“ و ”سرگی“ تصمیم گرفتند که برای کارکنانشان به غیر از کارهای شرکتی، خدمات دیگری آماده کنند. این دو شخص واقعاً ایده‌های جالبی دارند. به‌طور مثال این فکر رو داشتند که یک پزشک به‌طور مداوم در شرکت باشد و سلامت کارکنان رو زیر نظر بگیرد. من جذب ایده‌های این دو شخص شدم و تصمیم گرفتم به‌صورت موقتی در این شرکت کار کنم. وقتی کارم را در این شرکت شروع کردم، به‌خاطر فضای کوچک شرکت، مطب من در یک کمد بود! اما از ابتدا دیدم که کارم می‌تواند خیلی مفید باشد. کسانی که با کامپیوتر کار می‌کنند، معمولاً ناراحتی‌هائی مثل دست، شانه و مچ پیدا می‌کنند و خیلی مهم است که از لحاظ فیزیولوژی کامپیوتر درست روی میز قرار بگیرد و فاصله مناسبی هم با شخص داشته باشد. مخصوصاً برای کسانی که در روز ۱۲ تا ۱۳ ساعت با کامپیوتر کار می‌کنند. البته ما بعد از یک مدت توانستیم این مشکل رو در شرکت گوگل حل کنیم. جوانان حدود ۲۰ ساله معمولاً دکتر نمی‌روند. اما چون من اون‌جا بودم و دیدن من هم براشون راحت بود، می‌آمدند و من اونها رو معاینه می‌کردم. حتی بعضی‌هاشون یک‌سری ناراحتی داشتند که شاید با نرفتن دکتر تا چندین سال تشخیص داده نمی‌شد.

زندگینامه دکتر ترانه رضوی، پزشک گوگل
روزی که از پزشک گوگل تقاضای مصاحبه کردم با مهربانی پذیرفت اما هنگام تعطیلات کریسمس بود و باید منتظر مسئولان گوگل می‌ماندیم تا اجازه مصاحبه بدهند. سر انجام اجازه دادند تا این که سوالاتم را با ایمیل فرستادم. مدت زمان زیادی طول کشید تا خانم ترانه رضوی به سوال‌ها جواب داد. او در پاسخ نوشته بود:” من در روز ۱۴ ساعت کار می‌کنم و این ماه آخر بیشتر از حد معمول بود”
برای ما که از دور چیزهایی راجع به گوگل شنیده‌ایم شاید ۱۴ ساعت کار مفید کمی عجیب به نظر برسد. شاید هم رسانه‌ها بیش از حد در مورد راحتی کارکنان گوگل مبالغه می‌کنند. تصور ما از کار کردن در گوگل لم دادن بر روی کاناپه‌های نرم، بازی در مجموعه ‌ورزشی گوگل، دریافت سهام گوگل و داشتن یک قطعه زمین در جزیره‌ای است که می‌گویند گوگل همه آن را خریده است.

اما در گوگل در مقابل کار زیاد، رفاه و تفریح هم وجود دارد. گوگل به کارمندانش هم امکانات می‌دهد و هم به درستی از آنها استفاده می‌کند. خانم ترانه رضوی پزشک گوگل است. این اولین مصاحبه‌ای است که یک رسانه داخلی با پزشک گوگل ترتیب داده است. با پزشک گوگل بیش از آنکه در مورد فناوری گفتگو کنیم در مورد امکانات داخلی گوگل صحبت کرده‌ایم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    3,515 بازدید

    0 نظر

    درج: 12 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir